GTA V – čtenářská recenze

Příbeh GTA V je zasaen do asi nejoblíbenější lokace v celé serii. A ano myslím tím město Los Santos a jeho okolí. Celým příběhem vás budou doprovádět tři postavy Franklin, běžný černoský mladík, co se snaží prosadit v jeho gangu, ale potom potká druhou postavu, a to Michaela se to změní. Michael je bývalý bankovní zloděj, který ale ze řemeslem sekl a chce žít v klidu a užívat si nakradené peníze. Michael musí splatit škodu zp;sobenou jeho agresivní povahou a není to zrovna málo, a proto se musí nevyhnutně vrátit k řemeslu. Při vykrádačce se na scenu nachomýtne uklízeč chodníků a Michael mu řekne jednu větu:

¨Každý den zapomeneš více než tisíc věcí a věřím, že zapomeneš i tohle,“ a hned potom s parťáky zmizí. O krádeži se brzy dozví i televizní štáby a začnou vyslýchat uklízeče, který na kameru řekne Michaelovu hlášku. Na reportáž se dívá třetí postava – Trevor, naprostý maniak a bývalý parťák Michaela. Trevor si ale myslel že je Michael mrtev, ale po zhlédnutí reportáže mu dojde že to asi nebude pravda. Příběh na mě působí velmi dobře a určite je to jeden z nejlepších příběhů, které jsem kdy hrál.

Mechaniky

Hra oplývá spostou nových mechanik, například specialními schopnostmi hrdinů, nebo pro serii podle mě revolučním volným přepínánim mezi postavami Další novinkou jsou už dříve zmíněné vloupačky. Není to jen o tom, že rostřílíte ostrahu a vezmete peníze, ale vše mužete naplánovat, vybrat ty spávné parťáky podle jejich zkušeností a požadovaného podílu na zisku v procentech.

Peníze

Peníze jsou ve světe GTA V velmi důležitou složkou. Slouží k nakupování munice, akcii, ke kterým se dostaneme později, všemožných vozidel od kola po tryskáč či tank. Tyto vozidla jsou sice luxusní a ničivá, ale také velmi drahá. Stojí i několik milionů což není málo. Peníze také slouží k nakupováni nemovitostí, jež vám nabídnou týdenní zisk nebo také zajímavé úkoly. A ptáte se, jak peníze získat? No například dšláním hlavních a vedlejších misí, nebo třeba vykrádaním obchodů či již  zmíněnými akciemi.

Vedleší aktivity

V GTA V je spousta opravdu zajímavích aktivit od tenisu a golfu po maratony, jízdu na kole, závodů off-road aut a mnohé další. Aktivity stojí pouze malý obnos, a tak si je mužete dopřád bez problému, odemykají se postupem času a dokáží zabavit na celkem  dlouho.

Celkové zhodnocen

Hra se mi moc zalíbila a nejen jejím výborným příběhem a gameplayem, ale také, na otevřený a rozsáhlý svět, výbornou až skvostnou grafikou. Svět je do jediného detailu krásně zpracován a po vyjetí z města do divočiny budete ohromeni. Hra nabízí spostu hodin zaručené zábavy. Jde tu určitě o nejlepší hru na ps3 samozřejmě může to být jen muj názor, ale myslím, že mnoho lidí po zahrání odporovat nebude. GTA V nabízí spoutu věcí co dělat od hlavních a vedlejších misí po volné aktivity, a to vše je velmi kvalitně zpracováno a proto udějuji:

10/10