Recenze – Men of War: Assault Squad

Men of War: Assault Squad je pokračování série Men of War. Je to sice trochu starší datadisk, ale i tak podle mě stojí za recenzi.

Celkově

Men of War: Assault Squad je velmi komplexní a to proto, že vyžaduje dobrou představu o vaší armádě, o nepřátelské armádě a hlavně o tom co kam poslat. Můžete zde hrát za většinu velmocí 2. druhé světové války: 3. říše, SSSR, Velká Británie, USA a Japonsko.

Kampaň

Jak jsem již řekl, v kampani lze hrát za spoustu národů. Každá kampaň obsahuje 3 mise. Výjimkou je kampaň za USA, která kromě toho obsahuje i tutoriál. Vašim cílem v kampani je obsadit tři linie po třech checkpointech. Velkým zklamáním pro mě bylo, že úroveň jednotek se v dalších misích nezlepšuje, pořád jsou k dispozici stejné jednotky, takže není nemožnost hrát v singlu třeba s King Tigrem. Navíc jsou úkoly za všechny národy pořád stejné: Obsaď! Jelikož hrajete za několik národů, hrajete i v různých prostředích jako je okupovaná Francie, zimní Rusko, pralesy Tichého oceánu nebo pouště severní Afriky.

Boje

Boje jsou už tou zábavnější částí. Hra nabízí 4 úrovně obtížnosti, ale i na tu nejlehčí vám počítač nedá nic zadarmo. Boj dává na výběr mezi dvěma režimy, kromě normálního strategického zde nalezneme i možnost přímého ovládání. V praxi to znamená, že kontrolu nad čímkoli převezmete vy osobně. Strategický pohled se hodí při bojích s pěchotou ve městech a přímé ovládání s vozidly. Rozhodně se zde počítá každý voják. Jestliže hrajete na nejtěžší obtížnost, tak i jeden nepřátelský voják se samopalem a granáty zničí celou vaši skupinu. Realističnost je myslím v tomto ohledu dobrá. Perfektně je zde udělán tankový souboj. Když jsem postupoval na nepřítele s Tigrem a pěchotou, nepřítel po Tigrovi vystřelil HE nábojem, který se odrazil a vybouchl mi mezi pěchotou. Takže hra nabízí pěchotu, tanky, obrněná vozidla, protitanková děla a artilerie. Většinu z toho však v singlu nevyzkoušíte, protože hra to nabízí až v multiplayeru, kde dostanete do ruky mnohem víc možností, jako jsou například miny, zátarasy…

Multiplayer

Konečně. Multiplayer nabízí velkou škálu map, jednotek a možností hry. Je zde na výběr z několika módu hry. Navíc jsou o trochu chytřejší nepřátelé, takže si už vůbec neškrtnete. Navíc je tu i možnost jakéhosi „expení“, a to v podobě udělování hodností za vyhranou bitvu.

HODNOCENÍ

+

HODNĚ JEDNOTEK