Modern Combat 3: Fallen Nation – recenze

Býváte někdy často na cestách a přitom si toužíte zahrát nový díl série Call of Duty či Battlefield? Jestliže máte po ruce výkonný smartphone, tak by to neměl být žádný problém, i když žádnou z těchto her si bohužel nezahrajete. Na druhou stranu nám vývojáři z Gameloft nachystali mobilní hru zvanou Modern Combat 3: Fallen Nation.

Mobilní hra s pořádnou grafikou je na světě

Jak jste si již sami všimli, jedná se už o třetí díl série Modern Combat. Pokud jste hráli některý z předchozích dílů, bude to pro vás hračka se s tímto pokračováním snadno vypořádat vzhledem k tomu, že se toho oproti předchůdcům natolik nezměnilo až na grafické zpracování, které je zase o nějaký ten větší krok dále. Ovládání je zcela totožné, a stejně tak zde přetrvávají některé problémy, s nimiž jste se v předchozích dílech mohli setkat.

Modern Combat 3: FN

Nezlobte Strýčka Sama

Co se týče příběhu, jistě si ho velmi užijete, i když není na dnešní dobu natolik pokrokový. No, a kde se bude bojovat? Zavítáme do domova Strýčka Sama, tedy do USA, kde jakožto elitní voják James Walker máte za úkol bránit svoji zemi, která právě čelí mnoha útokům. Na Spojené státy si totiž nabrousila drápky takzvaná KPR, což je aliance Koreji, Pákistánu a Ruska. A proto se nebudete tolik nudit, když budete muset svoji zemi bránit proti velkému počtu nepřátel, jenž na vás aliance poslala. Nakonec se za oceán vydáte i vy s touhou zbavit se nepřátelských vůdců. Pomsta bude sladká!

Projití kampaně by mělo být snadné

Celkové hraní kampaně je velmi stručné. Nevyskakují na vás video sekvence plné efektů a rozhovorů, jak je tomu například v Call of Duty. Sem tam se vyskytne nějaká tak drobná naskriptovaná scéna a ihned pokračujete v boji. Nemusíte tak na nic čekat. Co se týče toho čekání nebo spíše promarnění volného času nebudete se zabývat vyhledáváním správných cest, jelikož jsou všechny mise koridorované. Jediným problémem budou nejspíš vaše úmrtí, po nichž si budete muset určitou část mise zopakovat.

Modern Combat 3: FN

„Pokoste“ vše, co vám stoji v cestě

Samozřejmě, jak to bývá u většiny takovýchto stříleček, během kampaně vždy budete muset někam doběhnout, všechno postřílet a zase pokračovat ve své cestě. Sem tam se naskytnou výjimečné mise, v nichž se proženete v obrněných vozidlech či rovnou nasednete do bombardéru nebo do vrtulníku a v klídku ze vzduchu podporujete své pozemní kolegy. Pro dnešního hráče to není nic zajímavého a pokrokového, ale když už je tu ta možnost si to zahrát v mobilu, je Modern Combat 3 správnou volbou pro zahnání nudy.

Nejsou chytří, ale ve větším počtu jsou úspěšnější

Autoři ani natolik neváhali a pustili se se skriptováním i u protivníků, tudíž nečekejte žádnou obtížnou umělou inteligenci, která by vám měla překážet v cestě. Nepřítel se tak chová naprosto stejně a nebere tak ohled na to, že za překážkou, za níž se skrývá, to už snadno koupil jeho společník. Takže je jasné, že to schytá i on, stejně jako všichni ostatní, kteří taktéž schytají vaší kulku. I když nejsou nepřátelé natolik chytří, jistě vám budou i tak někdy dělat potíže, a to jejich velkým počtem. Tedy umírat se bude asi často.

Modern Combat 3: FN

Zahrajte si se svými přáteli

Během hraní budete dostávat odměny v podobě peněz, jež se rozdělují na dva druhy. Tím prvním jsou peníze, za jejichž pomoci budete moci využít výhod při plnění misí. Další druh herních peněz jistě využijete v multiplayeru, jenž hře dodává mnoho, aby si vás stále udržela. Ten nám totiž nabízí šest map, k tomu navíc máte na výběr ze sedmi herních módů, mezi nimiž nechybí ty klasické jako Capture the Flag nebo Team Battle. A jako třešnička na dortu je tu počet hráčů, kterých může být až dvanáct na jednu mapu. Se svými přáteli si tak můžete zahrát na lokální wi-fi síti nebo na serverech Gameloftu.

Nechybí tu ani vylepšování svých hraček

Mimo získávání peněz pro využití v multiplayeru dostáváte několik dalších bonusů. Například když zabijete několik protivníku za sebou, váš tým dostane nějakou výhodu. Například vám mohou být na radaru odhaleny nepřátelské pozice, nebo si můžete přivolat leteckou podporu, jež vykoná veškerou práci za vás. Jak vidíte, většina prvků hry je docela podobná sérii Call of Duty. A stejně tak je tomu i s vylepšováním zbraní a vybavení a především tu nechybí ani levelování vašeho profilu. A právě při vylepšování svých zbraní, či jejich pořízení jistě využijete své herní peníze, které je možné si pořídit i za reálnou měnu.

Modern Combat 3: FN

Chudák baterie

Pokud se tedy opravdu na svých cestách nudíte, určitě nepřemýšlejte a ihned sáhněte po svém mobilu či tabletu a zahrajte si Modern Combat 3: Fallen Nation, který jistě na nějakou tu hoďku zažene vaší nudu. Těžko naleznete takto graficky zpracovanou hru pro váš mobil. Jedinou nevýhodou však je náročnost hry, kterážto snadno a rychle vysaje vaší baterii.

(7/10)