Arma 2: Army of the Czech Republic – recenze

Arma 2: ACR
Tak tohle opravdu nikdo nečekal. Bohemia Interactive nám přichystalo další DLC pro Arma 2 pod názvem Army of the Czech Republic. Tentokrát si můžeme Armu 2 užívat v českém prostřední a vyzkoušet si veškerou techniku využívanou armádou České republiky.

Arma 2 jede neustále na plný plyn

Mnozí z vás jistě víte, že se už více jak rok pracuje na dalším pokračování Arma 3, a tak by nikdo z nás neočekával vydání dalšího přídavku pro Armu 2. I když si všichni mysleli, že Private Military Company bude poslední DLC, tak se naštěstí mýlili. Tentokrát si Armu 2 můžeme užít v českém provedení. Jak je vidět Arma 2 v poslední době hodně posílila, její prodej vzrostl díky vydání survivalovského zombie módu DayZ a pravděpodobně díky českému přídavku půjde hra ještě více na odbyt.

Arma 2: Army of the Czech Republic Arma 2: Army of the Czech Republic

S armádou České republiky si užijete hned několik misí

Samozřejmě stejně jako v předchozích dodatcích, i v Army of the Czech Republic nemohou chybět mise společně s kampaní. Sice na sebe mise v kampani nenavazují, a tak se nemůžete dočkat žádného příběhu, ale jistě vás uchvátí jejich provedení. V každé misi provádíte něco jiného, takže můžete využít veškerých možností tohoto přídavku. Převážně naháníte povstalce z řad ČDKZ, ihned na začátku se vydáte na pronásledování velitele povstalců, jednou zase musíte vyčistit pohoří, v němž se povstalci ukrývají. Ačkoli se nejedná o kampaň s příběhem v roli jednoho vojáka, vyzkoušíte si také pilotování úchvatného vrtulníku Mi-24 Hind. Stejně tak zde i nechybí často kritizovaný transportér Pandur, s nímž se taktéž vydáte na likvidaci nepřátelský pozic. Vzhledem k tomu, jak se o tomto transportéru převážně záporně mluví, v tomto DLC si ho jistě oblíbíte a to především ve své misi, kde se v něm budete připadat jako neporazitelní.

Staňte se psovodem

Mimo jednotek, techniky a zbraní armády České republiky, jsou zde i další zajímavé novinky, které vás ještě více přitáhnou do vojenských akcí. Například jakmile se ujmete role jedné z hlavních postav, seržanta Bohuslava Kouby, stanete se psovodem a vaším úkolem je vypátrat několik uniklých nepřátel. No řekněte sami, setkali jste se s tím už v nějaké hře? Pátrací pes byl opravdu skvělým nápadem tvůrců z Bohemia Interactive a věřte, že to není ledajaký pes, se kterým jste se již v původní hře mohli setkat. Mohu vás totiž ujistit, že se tohoto pátracího psa všichni nepřátelé obávají.

Zachraňujte obyvatele zaplaveného města

Sami jistě víte, že armáda České republiky se nepodílí pouze na bojových akcích, ale je také nasazována do akcí záchranných, s nimiž se taktéž setkáte v tomto přídavku. Čeká na vás totiž zaplavené město, kde se vydáte s člunem zachraňovat civilisty. Jak vidíte vojenská simulace je stále mnohem rozšířenější a stává se čím dál více reálnější. Jen mě zajímá, co dalšího si pro nás tvůrci přichystají. Toho se už nejspíš dočkáme až v třetím pokračování. Snad do trojky převedou i tyto možnosti.

Vydejme se do dvou českých oblastí

Společně s novými jednotkami armády České republiky si pro nás tvůrci přichystali dvě oblasti inspirované krajinami naší země, a to Bukovinu a Bystřici. Během svých akcí občas také zavítáte do již známého Tákistánu. Vzhledem k vegetaci a rozložení celé krajiny působí Bukovina společně s Bystřicí mnohem více česky než původní Černarus, vytvořená na základě oblasti mezi Ústím nad Labem a Děčínem, avšak s Ruskou atmosférou. Jediné, co na vás rusky v těchto dvou nových oblastech zapůsobí, jsou nápisy v azbuce, s nimiž se setkáte jak na mapě, tak i na značkách. Ale to se dá jistě snadno přehlédnout.

Zlaté české ručičky

Kromě kampaně dodatek nabízí další čtyři samostatné mise. V jedné z nich je vaším úkolem pouze doprovázet dvojici civilistů, v další si můžete vyzkoušet výcvik v podobě probíhání překážkovou dráhou. Třetí mise je zase vytvořena v podobě střelnice, v níž se snažíte nastřílet co nejvíce bodů. A nakonec poslední mise vám nabízí prohlídku veškeré techniky obsažené v Army of the Czech Republic, kterou si samozřejmě můžete vyzkoušet. Například se můžete prohánět v již zmiňovaném transportéru Pandur, ale také i v pouštním Dingu, nechybí zde ani Tatra 810, BVP či upravená verze tanku T-72. Co se týče vzdušné techniky hráč má k dispozici vrtulníky Mi-24 a Mi-17 a stíhačku L-159 Alca. Velkým překvapením je i civilní vozidlo Škoda Octavia. České jednotky jsou také vybaveny novým zbraněmi CZ 805 BREN a Scorpion EVO. Co se týče ozvučení zbraní a techniky působí opravdu co nejrealističtěji, jelikož vývojáři měli možnost se k těmto všem hračkám dostat a nahrát jejich zvuky, o čemž se můžete dočíst na oficiálních stránkách hry. Navíc jejich modely jsou vymodelovány do každičkého drobného detailu.

S editorem misí se nudit nebudete

Pochopitelně díky zabudovanému editoru misí, s nímž se setkáváme již celou sérii, si můžete veškeré jednotky se zbraněmi a technikou prohlédnout a vytvořit si tak misi dle vlastních představ. Samozřejmě ve svých misích můžete také využít nových možností, jako je pátrací pes či zaplavená oblast. Ano je to tak, zaplavená oblast v kampani, totiž nebyla součástí vytvořené mapy, takže hráč může zaplavit jakékoli místo a k tomu ještě navíc nastavit výšku hladiny.

Buďme hrdí na svou zemi

Jsem velmi rád, že nám hoši z Bohemia Interactive dali možnost využít armádu České republiky v jejich vojenském simulátoru. Vzhledem k tomu, že byl již jeden z tvůrců dotázán na českou armádu, jehož odpověď fanoušky nepotěšila, nás však vývojáři velmi překvapili. Kdo už přestal Armu 2 hrát, má teď možnost si ji opět naplno užít, když si zakoupí tento dodatek v elektronické podobě přímo z obchodu Bohemia Interactive za pouhých 249,- Kč. Pakliže jste opravdovým fandou této série, můžete si hru koupit v krabicovém provedení na Xzone za 499,- Kč. Dokonce si můžete i zdarma vyzkoušet AČR Lite verzi, která obsahuje nižší rozlišení textur a horší kvalitu zvuku, navíc v ní nenaleznete kampaň se samostatnými misemi.

(9/10)