ArmA 3 na GamesComu 2011

Na ne tolik od nás vzdálené výstavě GamesCom 2011 bylo již předvedeno mnoho nových herních titulů, ale chybět tam nesměl ani projekt našich českých vývojářů z Bohemia Interactive studia. Ano, řeč je o vojenském simulátoru ArmA 3.

Válka opět začíná!

Další díl úspěšné série vojenských simulátorů ArmA 3 už čeká za dveřmi. Od veřejného oznámení o vývoji tohoto titulu ještě neuplynulo tolik dní a vývojáři nás zásobují stále novými videi a screenshoty. Jak je vidět, ArmA 3 bude obohacena několika dalšími novými prvky, které hráče zabaví ještě více než kdy předtím a přivede ho blíže k reálnému boji. Jedním z těchto nových prvků je potápění, díky němuž je také kvalitně zpracován terén podvodního světa.

Pojďme se trochu podívat do budoucnosti!

Nikdo by vůbec nečekal, že si vývojáři pro nás připraví boj ve válečném konfliktu z budoucnosti. Většina z nás mohla očekávat další z konfliktů přítomnosti nebo možná minulosti, například ze studené války. Arma 3 nás však posune o několik let dopředu, kde už nebudou použity všem známé zbraně a technika. Vývojáři tak mají větší svobodu vytvářet prostředky ke zničení nepřátel dle vlastní vůle. Ve hře se setkáme nejen s technikou zcela vymyšlenou, ale i se stroji vycházejícími z modelů současnosti. Příkladem může být vrtulník Mi-48 Kajman, jež vznikl kombinací současných vrtulníků Mi-28 a Ka-50.

Startujte motory! Směr Limnos!

Ve hře nesmí opět chybět reálné zpracování terénu. Tvůrci se vrátili zpět do Středozemního moře, kde již byly zmapovány i terény ostrovů Maldenu a Everonu pro Operation Flashpoint. Tentokrát se vydali na ostrov Limnos a pořídil si tam několik fotek pro kvalitní a přesné zpracování. Sami se můžete přesvědčit porovnáním ostrova ze hry s tím opravdovým. ArmA 3 opět nabízí volnost pohybu, a tak má hráč možnost si prohlédnout každé zákoutí na 400 km2.

Z pěšáka vojenský velitel

Kampaň se bude odehrávat na výše uvedeném ostrově za nepřátelskými liniemi. Hlavní postavou bude kapitán Scott Miller, osamocený příslušník jednotky speciálních sil. Akce, na niž se jednotky podílí, se nazývá Operace Magnitude. V roli kapitána Millera si hráč projde vývojem od pěšáka až po vojenského velitele. Kampaň bude mít opět více konců.

ArmA 3 se nám ukázala na GamesComu 2011

Jak už jsem se na začátku tohoto článku zmínil, BIS se zúčastnili herní výstavy GamesCom 2011 a ukázali nám, co nového nás čeká v ArmA 3. Pro toho, kdo se výstavy nezúčastnil a rád by viděl, co nám nová ArmA 3 přinese, vkládáme následující video.

Kdo je z cukru, ať do vody neleze!

Video začíná ukázkou toho, jak je ve hře vypadá plavání pod vodou. Jako voják speciálních sil se infiltrujete na nepřátelskou základnu, a to z místa, odkud by to nepřítel nečekal – z mořských hlubin. V ukázce si můžeme krásně všimnout, jak si autoři dali záležet na tvorbě podmořského světa. Pod vodou se na několika místech válí různé vraky, podmořský svět je plný živočichů. Ano, tvůrci se nevyhnuli vytvoření rybiček, které si budou plout jen tak kolem vás, a ani mořské flóry.

Bez vhodného obleku vstup zakázán!

Dalším novým prvkem hry je libovolné používání uniformy. Hráč má možnost použít oděv mrtvých nepřátel, a tak se snadno infiltrovat do nepřátelské základny, kde si vás nikdo nebude všímat. Ale změna celé uniformy není to jediné. Když nechcete mít přilbu nebo vestu, nemusíte je mít, ale nedivte se pak, že vás někdo zasáhne. Chci tím říci, že ve hře je možné si vybírat různé pokrývky hlavy, vesty a batohy. Takže je na hráči jakou výstroj na sebe hodí. Určitě vás bude chránit více přilba než obyčejný šátek, a tak to i ve hře funguje.

Umíte vozidla více řídit nebo likvidovat?

Ve hře budou hodně vznikat nové typy speciálních misí, jako je například zlikvidování vozidel. Samozřejmě, takovéto mise už tu jsou od prvního dílu. Nikdy jsme ale neměli tu možnost vložit bombu do vozidla, takže pokud budeme chtít spáchat atentát na vysokého důstojníka, nastává nová příležitost, jak se ho snadno zbavit.
Některým hráčům se v předchozím díle nelíbila animace řidiče při řízení, který vůbec nehýbal rukama při otáčení volantu. S tímhle se v nové Armě nesetkáte.

 

Co se to tam nahoře děje?

ArmA 3 využívá nový letový model, a to hlavně u helikoptér, který je vytvořen především pro další dílo BIS –  Take On Helicopters. Jakmile se vyskytnete ve vzduchu, budete si myslet, že hrajete letecký simulátor. Takovému pocitu napomáhají i volumetrické mraky. Co víc si můžeme přát než kvalitně propracované prostřední jak ve vzduchu, tak na zemi i pod vodou. S tím jsme se ještě v žádné hře opravdu nesetkali.

Lidé staví stále více domů!

Na Limnosu se už hráč nesetká jen s malými vesničkami jako v předchozích dílech. Na ostrově budou k nalezení i trochu větší vesnice, kde si můžete s lidmi jen tak popovídat. No snad vás přátelsky přijmou. Jelikož nám v ArmA3 stále zůstávají RPG prvky s trochu rozšířenějšími možnostmi, můžete se obyvatel ptát, zda v jejich okolí neviděli nepřítele nebo na čí straně stojí a zda také bojují. Samozřejmě vám i místní odpoví na otázky, kde se nacházíte a jaké bude počasí, ale to už většina z nás zná z předchozího dílu.

Krásný zásah doprostřed!

Podle situace a různé vzdálenosti nepřítele je dobré si zvolit správné míření na zbrani. Další prvek hry přináší hráči volbu z několika optik  pro jeho zbraň. Určitě jste se někteří setkali s tím, že když jste chtěli pálit na nepřítele z větší vzdálenosti, museli jste mířit trochu výš nad jeho hlavu. Mezi zbraňovými doplňky nechybí štelování optiky podle vzdálenosti, což usnadňuje zasáhnout cíl třeba na druhé straně údolí.  A co takhle zneškodňování vozidel? Stačí dobrý zásah do motoru a auto už dál nepojede. Pak se už stačí jen pořádně postarat o posádku.

V ArmA 3 nebudou chybět ani nové nástrahy. Příkladem může být skákající mina, jež vyskočí do výšky obličeje a poté exploduje. Dobrý způsob jak někomu udělat kvalitní plastiku. Opět se setkáme s přivolání dělostřelectva či letecké podpory.

Proboha, ať to tu všechno nezbourá!

Určitě jste se také v předchozích dílech při nárazu vozidlem do skály setkali (nebo stačilo se na skálu jen postavit), že nebylo cesty dál. Podobné nedokonalosti jsou již v novém pokračování série minulostí. Fyziku vylepší engine PhysX, díky němuž budou kolize s jinými objekty realističtější.

Datum vydání hry je stanoveno na léto příštího roku. Autoři mají stále dost času na to, aby hru dokončili v co nejvyšší kvalitě a  nejmenším počtem chyb. Právě v předchozích titulech bývalo problémem, kdy hned po vydání vycházelo několik oprav za sebou. Chyby a počet několika obsáhlých patchů hráče odpuzovaly. Můžeme tedy jen doufat, že se ArmA 3 dokonale povede a přitáhne tak více hráčů než kdy předtím.

 

Komentáře