Arma 3 – po druhé návštěvě Gamescomu

Arma 3
Za námi je další výstava Gamescom, v níž jsme měli opět tu čest nahlédnout na aktuální stav vyvíjeného vojenského simulátoru Arma 3 od Bohemia Interactive. Pojďme se podívat na to, co se vše v této hře od loňského Gamescomu změnilo.

 

Vítejte na základně NATO

Mezitím nás vývojáři z Bohemia Interactive neustále zásobovali novými screenshoty a videi, prezentujícími nové zabudované prvky ve hře. Nakonec nás překvapili i představením dalšího terénu, tedy ostrovu Stratis, který bude vedle Limnosu především sloužit jako základna NATO. Stratis je vzdálený třicet kilometrů od Limnosu a jeho rozloha činí devatenáct kilometrů čtverečních. Zda dojde k bojům i na tomto ostrově, je jen otázkou.


Arma 3 Arma 3

Čím dál blíže k realitě

Krátce na to byl na oficiálních stránkách hry zveřejněn rozhovor s Pavlem Guglavou ohledně grafického zpracování, týkající se především osvětlení. K rozhovoru bylo také zveřejněno několik obrázků a prezentační video, ukazující nám no světelné efekty, jejichž zpracování je velmi odlišné oproti předchozím dílům. Nové světelné efekty umožní hráčům vylepšit pocit z hraní nočních operací, které by tak měli vypadat mnohem dynamičtěji.

 

Podpora nové verze PhysX

Již se blížila i komunitní alfa, jež však byla nakonec odložena. Sice to některé hráče trochu zklamalo, ale na druhou stranu by je měl velmi potěšit důvod odložení komunitní alfy vzhledem k tomu, že vývojáři přesedlali Armu 3 z PhysX 2.x na PhysX 3.x. Takže vývojářům přibylo mnoho práce, aby hru kompletně předělali a přizpůsobili novému fyzikálnímu enginu. Po výstavě E3 2012 v Los Angeles se mezi fanoušky objevila další zpráva týkající se odležení data vydání, které je teď stanoveno někdy na začátek příštího roku. Snad se hry konečně dočkáme v co nejbližší době, ale na druhou stranu je lepší, když ji vývojáři věnují mnohem více času.

 

BIS na letošním Gamescomu

Jak jsem již uváděl v úvodu tohoto článku i letos nemohl na Gamescomu chybět stánek studia Bohemia Interactive, jenž byl neustále zaplněn návštěvníky, kteří zde měli možnost vyzkoušet si jak Armu 3, tak i Carrier Command: Gaea Mission, jenž se zanedlouho objeví na pultech obchodů. Nakonec tu nechyběl ani oblíbený DayZ. Většina z hostů však směřovala k dlouho očekávané Armě 3. Za zmínku také stojí to, že se o hosty nestarali žádní najatí pracovníci, nýbrž samotní vývojáři, kteří vám během hraní poskytovali různé informace o konkrétní hře.


Arma 3 Arma 3

Kupředu do boje

Pokud jste na Gamescomu navštívili stánek Bohemia Interactive a pustili jste se do hraní Army 3, měli jste možnost vyzkoušet si několik misí, prezentující různé prvky hry. Mise jsou přístupné prostřednictvím základního kempu na Startisu. V první řadě se podíváme na pěchotu. Animace pohybů vojáků jsou oproti předchozím dílům značně plynulé. Hráč měl možnost projít si základním výcvikem, kde procházel různými překážkami a mezitím také musel likvidovat vyskakující cíle. Během výcviku se vám měřil čas, takže hráč měl pak možnost porovnat svůj výkon s ostatními na daném počítači. Nově také přibylo vykouknutí z úkrytu. Pokud se přikrčeni skrýváte za nějakou překážkou, máte ve trojce možnost vykouknout a zaměřit svůj cíl. Krom toho si mohl hráč vyzkoušet střelbu na velkou vzdálenost, k čemuž samozřejmě velmi dobře posloužila odstřelovačka, u níž bylo třeba poladit si její optiku.

 

Vydejme se na pořádnou noční akci

Zajímavě především působili noční mise, v nichž jsme se konečně mohli setkat s novým zpracováním světelných efektů, které teď na hráče působí velmi dobře. Především jsme se mohli zúčastnit noční mise, v níž bylo hlavním úkolem vyčistit malé městečko, na které se útočilo od sadů a zahrad, takže se hráč mohl neustále krýt za stromy a zídkami. Zde je také novinkou to, že když používáte noční vidění a nahlédnete do optiky, tak se vám vypne, což je logické, jelikož s brýlemi je nemožné do optiky nahlížet. K tomu pak slouží jiné optiky vybavené nočním vidění či termovizí. Ještě si dovolím připomenout, že hráč nikdy není v žádné misi velitelem, což není v těchto testováních žádným nedostatkem. Vaše postava se totiž v hierarchii nachází na tom nejnižším postu vaší čety. Stejně tak jako v E3 i zde jste měli možnost zúčastnit se potápěčské mise a vyzkoušet si boj pod vodou.


Arma 3 Arma 3

To byla ale jízda

Dokonce tu ani nechyběla ukázková mise s lehkou helikoptérou, s níž jste mohli napadnout nepřátelskou základnu osazenou několika vojáky a lehkými vozidly. Velmi zajímavá však byla ukázková mise s automobily, v níž si hráč vybral jedno ze dvou vozidel, přičemž si mohl vyzkoušet krátkou časovku, kde opět mohl porovnávat svůj výkon s ostatními. Především jsme zde mohli snadno vidět, jak se chování vozidel výrazně změnilo, a to díky nové verzi PhysX, za jejíž pomoci jste snadno mohli přejet přes větší nerovné kameny, na nichž byste se v předchozích dílech jednoduše zasekli. Novinkou ve hře jsou také obrazovky ve vozidlech, v nichž můžete pozorovat záběry z kamery. Dokonce tu přibyla i funkční zpětná zrcátka, která nechybí i u helikoptéry, kdy vám pomáhají k snadnějšímu přistání. Velmi úchvatně zapůsobila i ukázka dělostřelectva, jež vypadá díky nově zpracovaným částicovým efektům vskutku skvěle.

 

Uvidíme se na Limnosu

Arma 3 jistě potěšila každého, kdo navštívil stánek studia Bohemia Interactive a hlavně měl tu možnost vyzkoušet si hru, která samozřejmě nemá ve svém žánru žádnou konkurenci. A pokud si myslíte, že ano, rád bych vyslechl vaše názory. Arma 3 by se měla v obchodech objevit někdy začátkem příštího roku. Konkrétní datum vydání není ještě prozatím stanoveno. Nezbývá tedy nic jiného, než trpělivě čekat… určitě to bude stát za to. Takže doufám, že se za necelý půlrok setkáme na Limnosu.


Arma 3 Arma 3

Minimální systémové požadavky:
OS: Windows Vista SP2, Windows 7 SP1
CPU: Intel Dual-Core 2.4 GHz nebo AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT nebo ATI Radeon HD 3830 nebo Intel HD Graphics 3000 s Shader Model 4 a 512 MB VRAM
RAM: 2 GB
HDD: 15 GB volného místa
DirectX®: 10

Komentáře