Assassin’s Creed: Revelations – recenze

Assassin's Creed: Revelations
Majitelé konzolí si před několika dny mohli konečně užít nově vydaného dílu Assasin’s Creed: Revelations, v němž nás opět příběhem provází naši tři asasíni Altair Ibn-La’ahad, Ezio Auditore da Firenze a Desmond Miles, jež už všichni z této úspěšné série známe. Tento díl je však zaměřen na našeho italského hrdinu Ezia, stejně tak se i zde setkáte s Altairem a Desmondem.

Z Itálie do Konstantinopole

Tentokrát se Desmond ponoří do vzpomínek Ezia, který se přesouvá z renesanční Itálie dále na východ, kde se chystá vypátrat tajemství svého řádu a rád by něco zjistil o svém předkovi Altairovi, známém především z prvního dílu. Příběh italského hrdiny, jehož uhlově černé vlasy po nějakém čase prošedivěly, je situován na město Konstantinopol (v současné době známé jako Istanbul). Ve zdejším období, je už starší Ezio unavenější, ale v tom mu nic nebrání, aby své vražedné akce rozjel ještě naplno. Pohybovat se budete moci i mimo město Konstantinopol, avšak okolí není tak rozsáhlé jako dříve. Vyřešení posledního tajemství zavede Ezia do pevnosti Masyaf, kde se nachází Altairova knihovna. K tomu musí nejdříve získat pět pečetí. Není ale jediný, kdo by se jich rád zmocnil, v cestě mu budou totiž stát Templáři.

Setkáme se i s Altairem

Jak to vypadá se starým dobrým Altairem? Ten je v Reveltaions jako vedlejší hratelná postava, s níž se setkáte v krátkých sekvencích, které Ezio otevře pomocí získaných pečetí. Neočekávejte zde tolik zabijáckých akci, autoři se zde spíše snaží vyprávět o tom, co vedlo k syrskému schizmatu a co se poté dělo s Altairem a jeho syny.

Assassin's Creed: Revelations Assassin's Creed: Revelations

Skákejte po střechách a vrážděte, vše je při starém

Pokud jste očekávali velké změny v systému Assassin’s Creed, tak jste očekávali marně. Provedení hry je pořád stejné jako u předchozích dílů. Hra stále běží na stejném enginu Anvil, avšak drobných novinek se fanoušci dočkají. Nechybí zde ani svoboda pohybu, takže si můžete chodit, kam chcete a dělat co se vám zachce. Mimo plnění misí hlavního příběhu, jsou zde i vedlejší úkoly, jejichž počet vytváří polovinu pro dohrání hry na sto procent. Záleží tedy jen na vás, jak dlouho si budete chtít užívat vraždění. Hlavní příběh vám zabere patnáct hodin volného času, ale jakmile se rozhodnete dohrát hru úplně celou, může se váš trávený čas u této vražedné akce vyšplhat až na padesát hodin.

S hákem bude cestování snadnější

Jistě přivítáte nové vylepšení vaší klasické čepele, kterým je Ezio obdařen od Jusúfa. Tou je háková čepel, jež lze používat v boji. Pomocí speciálních pohybů můžete s hákem svého protivníka přeskočit. Zejména se vám tento hák hodí k rychlému přemisťování. Ezio se může konečně vyšvihnout na místa, o nichž ví, že by na ně za normálních okolností nedosáhl. A pokud ano, tak určitě ne tak rychle. Vyplatí se ho použít i při sjíždění po lanech napnutými mezi budovami, což je skvělá metoda, jak se rychle zbavit svých protivníků, kteří si na lano jenom tak netroufnou. My jsme přeci asasíni, takže by nemusel být problém se s nepřáteli vypořádat, i když někdy nastane situace, kdy se vám postaví větší počet protivníků, a tak už nezbývá nic jiného, než prchat. Nebo ne? Hák pak lze i kombinovat s plachtěním, díky čemuž se může Ezio po městech pohybovat mnohem rychleji, přičemž nemusí ani používat koně, kterých se zde stejně nedočkáte a pokud ano, tak pouze v několika málo naskriptovaných sekvencích.

Udělejte si domácí ohňostroj

Pokud vám stále nestačí pouhé zabíjení za pomoci čepele, kuše, pistole, nožů či jedu a dalších několika zbraní, je zde pro vás připravená další novinka, s níž se opravdu vyřádíte. Jsou to bomby. S nimi budete moci své protivníky snadno zneškodňovat nebo jen odpoutávat jejich pozornost či je mást. Opět záleží jen na vás, zda bomby budete používat a k jakému účelu. Pomocí tří ingrediencí, které si sami zvolíte, můžete vyrobit několik druhů takovýchto bomb. Vaším výtvorem tedy mohou být smrtící bomby, miny, kouřové clony, jedovaté oblaky, smrdící bomby, zvukové bomby, zastrašující bomby. No mohl bych stále jmenovat, protože kombinací pro jejich tvorbu je opravdu hodně. Navíc i volíte dobu detonace a rozsah poškození a další vlastnosti.  Naštěstí si jejich tvorbou ale nemusíte lámat hlavu, pokud nechcete, jelikož je snadno pořídíte od místních obchodníků.

Nechcete-li se výbušninami nějak zabývat, nemusíte. Není vaší povinností je během misí používat, takže vám v cestě nestojí žádné překážky, aby nebyly akce kvůli výbušninám splněny. To je jedním z prvků volnosti této hry. Máte totiž několik možností, jak mise splnit. Jak se do nich vrhnete a jaké zbraně použijete, záleží pouze na vás.

Bojujte s Templáři o Konstnantinopol

Další povinností bude pro vás starat se o obchody, vylepšovat výzbroj a hlavně se zabývat chodem celého řádu. Společně se svými asasíny budete moci bojovat s Templáři o Konstantinopol, jež je rozdělena do několika sektorů. Ty už jsou v rukách vašich nepřátel a vy byste se měli snažit je dobít a obsadit, jelikož poté vám budou vynášet peníze a jiné bonusy, hlavně pro vás představují nové útočiště. Z těchto míst pak můžete posílat své zabijáky na mise do různých koutů Evropy, z nichž budete mít opět další výnosy. Nesmíte také zapomínat na tréninky těchto zabijáků, stejně jako na jejich nábor. Určitě jim budete několikrát vděční. Jakmile se totiž dostanete do velkých potíží, určitě se vyplatí je zavolat a využít jejich pomocnou ruku.

Dobitím sektorů ve městě to vše ale nekončí, musíte si je také bránit. Templářům se to určitě nebude líbit, jakmile se zmocníte jejich pevností, a tak se rozhodnou je nemilosrdně získat zpět. Při jejich útoku se hra přepne do malé Tower Defense strategie. Docela to zní divně. Určitě se myslíte, že budete spíše hrát strategii než pořádnou akci. Toho se však bát nemusíte. V této minihře postupně obsazujete klíčové pozice. Někdy se však může stát, že se vám obrana nevydaří a sektor opět podlehne do rukou Templářů. Boje o sektory nejsou v této hře povinné, nemusíte se jimi vůbec nějak zabývat, i když jejich získáním vás čekají řady výhod. Takže je to zase pouze na vás.

Potěší vás i multiplayer

Revelations nám sice nepřináší mnoho velkých novinek, ale i ty nové menší prvky nás velmi potěší. Sice se chování umělé inteligence o moc nezlepšilo, takže se stane, že se protivník někdy tupě zachová. Takovou chybičku ale zde můžeme přehlednout vzhledem k tomu, jak je celkově tato hra kvalitně propracována a dokáže hráče velmi zaujmout. K tomu všemu nám navíc nabízí ještě další dva herní módy. Prvním z nich je Desmondovo putování jádrem Animu, kde sbírá své vlastní vzpomínky. Dalším módem, který si hráči velice oblíbí je multiplayer. Jako tomu již bylo v Brotherhoodu, herní servery jsou stále zaplněné.

V tomto díle i končí osudy našeho italského hrdiny Ezia. Jestli ještě někdy Ubisoft potěší své fanoušky dalším vydáním Assassin’s Creed, bude otázkou, kterou si svěřenci této hry budou velmi dlouho pokládat. I tak to stojí za to, ponořit se trochu do nostalgie a zahrát si celou sérii od prvního dílu v roli Altaira.

(9/10)