C.A.R.S. – nejrealističtější závodní simulátor vyvíjený komunitou

C.A.R.S.
Je to již půl roku poté, co byl oznámen projekt C.A.R.S., závodní simulátor, na jehož vývoji se podílejí autoři obou dílů Need for Speed: Shift. C.A.R.S. však bude mít od Shiftu hodně daleko, slibují vývojáři. Už teď se můžete sami přesvědčit, jelikož máte možnost si hru vyzkoušet. Podrobnosti se dočtete v tomto článku.

 

Jak vlastně projekt C.A.R.S. vznikl

Jistě už někteří víte, že za vývojem tohoto projektu nestojí nikdo jiný než Slightly Mad Studios, které se podílelo i na Need for Speed sérii. Proč se ale od NFS oddělili a pustili se do vývoje onoho vlastního titulu? Všechno to právě začalo uvnitř NFS. Zatímco jste si mohli nový Hot Pursuit pořádně užít v arkádovém stylu, Slightly Mad Studios v té době vyvíjelo Shift 2 v plném proudu a dávali přednost co nejrealističtějším prvkům. Jejich cílem bylo vytvořit pořádný závodní simulátor. To se ale moc gigantickému vydavateli Electronic Arts nelíbilo a bez váhání zrušil vývoj Shift 3. Tvůrci ze Slightly Mad Studios ale jen tak nic nevzdávali a rozhodli se vytvořit pokračování jejich závodního simulátoru pod názvem C.A.R.S.

 

Hru investují samotní fanoušci

Jenomže bez tak velkého dodavatele jako je EA a jeho investovaných finančních prostředků není studio schopno pustit se do práce na takto rozsáhlém projektu. Jediný způsob, jak by se mohli dostat k finančním prostředkům, bylo obrátit se přímo na fanoušky závodních simulací. Ano, je to tak. V prvním momentu si jistě každý uvědomí, že se vývojáři moc zasnili, jenomže prozatím jim vše velmi dobře vychází. Fanoušci neváhali a rozhodli se do vývoje hry investovat své peníze, ba dokonce se někteří z nich podílejí i na vývoji. Financování komunitou úspěšně funguje. Mimo to, že fanoušci investují peníze do vývoje, také určují vývojářská rozhodnutí. V současné době je do vývoje C.A.R.S. investováno více jak dva a čtvrt milionu eur, z čehož tři čtvrtě milionu investovala sama hráčská komunita.


C.A.R.S. C.A.R.S.

 

I vy se můžete stát součástí tohoto projektu

Na vývoji se může podílet opravdu každý. Chcete-li vývojářům pomoci, stačí se registrovat na webových stránkách WMD a následně zvolit druh podílu. Obratem získáte funkční verzi hry, v níž můžete otestovat několik vozů na různých tratích. Jak jsem se již zmiňoval, přidat se můžete buďto jako fanoušek nebo dokonce i vývojář. Jako vývojář se tedy budete moci podílet na vývoji, řešit různé návrhy a testovat. Fanoušek má možnost diskutovat a sledovat průběh celého vývoje. Navíc fanoušci mohou pomocí anket rozhodovat o směru vývoje. Samozřejmě, že za financované peníze získáte i část výdělku, a to 70% z tržeb, což je část, která bude rozdělena pro komunitu. Ale to ještě není všechno. Pokud jste do hry investovali vyšší částku, může se v ní vyskytnout váš obličej nebo vaše jméno mezi závodníky. Stejně tak dostanete možnost do hry vložit své vlastní logo v reklamních prostorech nebo dokonce i na vozidlech.

 

Staňte se špičkovými jezdci

Dejme teď stranou produkční záležitosti a podívejme se přímo na hru. Takže co nás obyčejné hráče čeká. Jednoznačně se ve hře budete cítit jako opravdový závodník, jelikož nám má C.A.R.S. nabídnout veškeré závodní zkušenosti. Nejprve svoji kariéru začnete z nízké pozice, z níž se postupně vypracujete až do závodů Formule 1 nebo Le Mans. Jednoduše řečeno projekt C.A.R.S. se má stát nejdokonalejší závodní simulaci nabízející všechny možnosti ze závodního světa.

 

Vylepšená ovladatelnost

Chování vozidel má být trochu zjemněno oproti Shiftu 2, který byl abnormálně náročný a nebylo v něm možné vozidla jen tak snadno ovládat. Obtížnost byla opravdu přehnaná. To se má teď právě zlepšit. Samozřejmě vozidla se budou stále chovat co nejrealističtěji, ale hráč již bude více schopen je ovládat, i když z počátku mohou jistě nastat nějaké potíže, což se i hned podá po několika ujetých kolech na trati. Co se týče vozidel jako takových, dočkáme se mnoha kousků z různých kategorií. Studio už má zakoupenou řadu licencí na vozy, jako je například Audi R8 nebo Lotus F1.


C.A.R.S. C.A.R.S.

 

Realita nebo hra?

O vizuální stránce není třeba tak diskutovat. Obrázky ze hry mohou mluvit sami za sebe, jak se celému vývoji velmi dobře daří. Modely vozidel jsou vypracovány do každého detailu. Právě i grafika vypadá co nejrealističtěji. K tomu všemu ještě pomáhá podpora DirectX 11. Navíc, v obrázcích si toho všimnout zatím nemůžete, byly v lednu přidány řidičovi ruce na volant v interiérovém pohledu.

 

Povolejte ostatní a sestavte si vlastní tým

Stejně tak bych se ani nemusel zmiňovat o multiplayeru, který zde jistě nesmí chybět. Jenomže něco o něm napsat musím, protože si hoši ze Slightly Mad Studios pro nás připravili takovou třešničku na dortu. Hráč bude mít totiž možnost sestavit si svůj vlastní tým pouze ze skutečných lidí, přičemž dochází ke kooperativnímu závodění. Tímto však nemyslím více vozů z jedné stáje na trati, ale například řidiče a navigátora. Dokonce nebude chybět ani sociální síť, v níž budou mít hráči možnost porovnávat své časy a pořádat různé turnaje.


C.A.R.S. C.A.R.S.

 

Připravte se na pořádnou jízdu

Sami tedy vidíte, jak se vývojářům daří. Na internetu můžete nalézt mnoho obrázku a trailerových videí, které natáčejí samotní hráči, díky tomu, že pravidelně dostávají nové verze jak s vozy, tak i tratěmi. Určitě se máme na co těšit. Vydání finální verze by se mohlo uskutečnit někdy v roce 2013 a bude k dispozici jak ve všech třech hlavních platformách PC, Playstation 3 a Xbox 360, tak i na Wii U.

 

Komentáře