Recenze: Dead Island – slunce, moře, palmy a krev

Dead Island Logo

Je-li vám méně než 18 let, tak tento článek nečtěte (obsahuje násilí a zombieeee).

Mezi hororové žánry, ve kterých zabíjíte zombíky a jiné nestvůry se objevila nová hra, o níž jsme se již tady zmiňovali a trpělivě čekali na její vydání, jehož jsme se před několika dny dočkali. Tak nám nezbývalo nic jiného, než si zajít do obchodu a koupit si nově vydanou first person akci s RPG prvky a tou je právě Dead Island. Vzhledem ke své konkurenci měl polský Techland opravdu mnoho práce, aby jejich dílo překonalo ty ostatní. A tak vývojáři využili několika prvků jako z Left 4 Dead 2 či z Dead Rising.

Takovou dovolenou na nějakém tropickém ostrově jako je Banoi, na němž se vyskytuje luxusní rekreační středisko Royal Palms Resort, by opravdu nikdo z turistů nečekal. Zdejší hosté jsou neznámým způsobem infikováni virem, který z nich udělá zombie s touhou po krvi. Vaším úkolem je tedy zvolit si jednu ze čtyř postav a vyřešit, co nebo kdo způsobil tuto ohromnou katastrofu. Každá z postav má nějaké zaměření a různé vlastnosti, které si v průběhu hry můžete vylepšovat.

Všichni hráči mají nejraději volnost a chodit kam se jim zlíbí. A takovou možnost svobody nám právě vývojáři přinesli přímo pod nos. Na rozlehlém ostrově Banoi plném mrtvol se totiž můžete volně pohybovat, kam se vám bude jenom chtít a zabíjet své protivníky, kteří na vás vybíhají ze všech stran.

Dead Island Dead Island

I tak se dočkáte pořádného masakru

Avšak nečekejte, že dostanete do ruky samopal a jen tak se prostřílíte mezi nemrtvými na své místo určení. I když některé šílence potěším. Zbraní se dočkáte, ale hodně málo. Pokud se vám nějakou zbraň podaří najít, určitě vedle ní nenajdete krabice s náboji. Budete rádi, když zbraň seberete s polovičním zásobníkem. I tak si je možné hru velmi užít, jelikož máte možnost sbírat všelijaké předměty, které se válí kolem vás a z nich vytvářet zbraně určené ke krveprolití. K vytváření svých zbraní potřebujete však návod, podle něhož je například možné vylepšit baseballovou pálku rotujícím kotoučem cirkulárky nebo na ní stačí natlouct několik hřebíků. Nesmíte také zapomenout na to, že zbraně se vám při boji opotřebují a tak je někdy třeba je opravit, pokud je to ještě možné, jestliže jste zbraň úplně nezničili.

A pokud chcete získat nějaký ten návod, je třeba si ho zasloužit. Jak jsem se již zmiňoval, jde o FPS hru s výraznými RPG prvky, a tak vás při putování po ostrově neminou jak hlavní tak i vedlejší úkoly, které vám bude zadávat několik lidí, kteří se prozatím viru ubránili. Ti vás pravě odmění zkušenostmi, penězi či bonusovými předměty.

Dead Island Dead Island

Tak jak to chcete naporcovat?

Jakmile narazíte na nějakého zombíka, který zrovna zatouží po vaší krvi, máte možnost se s ním zúčastnit v boji na dálku i z blízka. To už záleží jen na tom, jakou zbraň máte právě po ruce. Rozporcujte vše, co potkáte a nebojte se pustit i do těch, kteří se válí na zemi. Ti také nejsou neškodní, a tak neváhejte a ihned jim třeba rozdrťte lebku. Pakliže to nestihnete a zombie se zrovna zvedne a vrhne se na vás, stále není nic ztraceno. Můžete ho oslabit tím, že mu utnete jeho končetiny a poté se ho už snadno zbavíte.

Zkuste si najít pomoc

Pokud máte nepříjemný pocit z toho mrazu po zádech, když všude kolem slyšíte zvuky tropického ostrova a děsivou hudbu a zrovna na vás vyskočí krvelačný zombie, nemusíte se tolik bát. Při těchto bojích vám může pomoci i váš kamarád, pokud je v příběhu blízko vás nebo si kampaň můžete začít úplně od začátku. Je tedy mnohem lepší, když hrajete s někým, koho znáte a můžete s ním spolupracovat a snadno komunikovat a věříte, že vám nebude po okolí jen tak poskakovat a kazit hru plnou krvavé atmosféry jako ti, kteří by se k vám jen tak připojili.

Dead Island Dead Island

Je tu i pár much poletujících nad mrtvolami

S dobrým hororovým zpracováním si hra přinesla i několik chybiček, ty se však dají přežít. Mizerná je fyzika vozidel, která se při kontaktu s malou překážkou okamžitě zastaví. Sloupky u cesty snadno porazíte, ale jakmile se střetnete s malým dřevěným plotem, to je už průšvih, protože se ihned zastaví a plot snadno neprorazí. Někdy budete opravdu při jízdě džunglí velmi nervózní, když se musíte vyhýbat takovýmto malým překážkám. A taková navigace vás taktéž někdy naštve, jakmile vám začne ukazovat trasu nesmyslnými místy, a tak je někdy lepší si vyhledávat zkratky samostatně. Také dávejte pozor na úkoly, které vůbec nefungují. Ani grafické zpracování není zrovna to nejlepší na dnešní dobu. Pokud váš nepřítel srazí až k zemi a vy se začnete zvedat, je vidět, jak část vašeho těla je zapuštěna do země, ale to vše se dá při takové akci plné krve dobře překousnout.

Pokud jste si hru ještě nepořídili, neváhejte a ihned běžte do obchodu a kupte si ji. Žádná taková vám nenabídne volnost po ostrově plném krvelačných zombie, kteří se dočkají spíše vlastní krve rozprsklé po okolí.

(8/10)