Bude Driver: San Francisco úspěšnější než Need for Speed?

Driver: SF - logo

Věřím, že představovat tento titul nebo vůbec kompletní sérii je zbytečné. Každý už o této akční honičce aut několika městy slyšel, popřípadě ji hrál.

Ale abychom ukázali, že máme své pravidelné i nové čtenáře opravdu rádi a záleží nám na nich, tak si trošku zrekapitulujeme, oč vlastně v této hře jde. První díl si pamatuji ještě z mládí, kdy letěla éra Playstation 1 a ten, kdo měl menší verzi této konzole byl in, těm větším se většinou vysmívali, co že to má za krabici. Tedy takhle to bylo aspoň v mém okolí. Na této mladičké konzoli byl Driver mou nejoblíbenější hrou společně s Fifou 2003, ale to je již minulost.

Pamatuji si, že jste měli na výběr několik možností měst, do kterých se řadí Miami, San Francisco, Los Angeles nebo třeba Havana. Bohužel vystoupit z vozu jste mohli pouze v animacích při projíždění misí, takže jste si svého hlavního hrdinu jménem John Tanner moc neprozkoumali. Byl to ale drsňák oblečený ve drahém saku s velmi vysokými zkušenostmi, co se týče řízení aut. Pískání gum, probourávání policejních zátaras, skákání přes padací mosty byly na denním pořádku! Časovky pak střídaly honičky s policisty a převážení osob, či jiných předmětů. V prvním díle Drivera jste se mohli převést takřka 40 let zpátky do 70. Let minulého století, což také naznačoval styl budov, nebo samotné auta. Malou nevýhodou bylo pomalé objevování krajiny před sebou, takže jestli jste jeli 120 mil za hodinu po dálnici některé zatáčky se objevily na poslední chvíli, od toho tu však byl radar, který vám také ukazoval policejní hlídkové vozy. Tuto,dá se říci vadu, se však snažili výrobci ze studia Ubisoft po několik let pozměnit a také se podařilo.

Driver: San Francisco Driver: San Francisco

V předchozích dílech jste šli neprávem sedět do vězení, byli jste odsouzeni ke dvaceti letům, vrátil jste se a logicky si jste chtěl vyřídit účty, podařilo se a za úspěch byl považován každý krok proti největšímu zločinci v San Franciscu a tím je Charles Jericho, jehož vina byla přiřknuta vám. Každá informace, která vám pomohla přiblížit se Jerichovi byla natolik vzácná, že jste jí chtěl získat i za cenu opětovného pobytu ve vězení. Tento díl je tedy pokračováním a vy opět můžete ukázat své řidičské schopnosti, odvahu postavit se největšímu padouchovi ve městě a neukázat strach před jinými strážci zákona a to policisty!

Driver: San Francisco Driver: San Francisco

Hlavní pochvalou pro vývojáře je novinka a to pohled z ptačí perspektivy, který se dá oddálit do vzdálenosti na úroveň mraků, díky kterému vidíte čistě a přesně celé město. Co se týče výše zmíněného vykreslování krajiny před vámi, trochu nepropracovaný je samotný dojem ze hry nad městem, a co tím myslím? Jestliže se přepnete do pohledu z ptačí perspektivy a jdete čím dál více od země, stane se vám, že se auta zmenšují až do úplných miniatur, poté tedy nejde rozeznat ani směr jízdy. Velké propracování je také na straně samotného provedení města, díl nese název San Francisco, je tedy jasné, kde se bude děj odehrávat. Názvy ulic, dlouhý most Golden Gate nebo špičatý mrakodrap stylovému městu jen nahrávají do karet a snaží se měnit prožitek ze hry do poloreality. Tak jako v počátečním díle Driveru bylo nemožné přejet chodce, jelikož vždy uskočí, byla tato schopnost chodců vložena i v novém díle, i když se mně osobně několikrát povedlo díky špatné inteligenci kolemjdoucích, kteří třeba skočili do zdi a já je následně přejel, avšak nic se jim nestalo a škody na mém autě se taktéž nepřičetly. Nejen z mého pohledu, ale slyšel jsem již mnoho lidí, kteří viděli upoutávky na tuto hru, že si budete moci díky kvalitnímu zpracování vozidel splést Driver s některým z dílů NFS (Need For Speed). Můžete se také těšit na široký obsah vozidel od autobusů přes osobní vozy, nákladní až třeba k hasičským vozům. Celkem vozový park nabízí 140 licencovaných vozidel. Trochu nesmyslem pro malou hrstku profesionálů a zájemců o hry se zdá teleportování do vzdálených vozidel (takzvaný „Shift“), které si sami vyberete třeba i za jízdy, ale překvapivě většina fanoušků tento krok odsouhlasila a potvrdila jej za skvělou novinku v tomto typu hry.

Samotní představitelé studia zveřejnili, že se výrazně zvedl počet objednávek a předobjednávek, je tedy možné, že se na konci roku tato hra umístí mezi elitou v prodeji, nebo máte jiný názor? Jak už je tomu tak v poslední době ve zvyku, tvůrci her trochu opomínají staré dobré hráče podporující stolní počítače, a tak si s PC verzí výrazně počkáme, zatímco si konzoloví hráči už nyní užívají prvních jízd. Verze pro počítače by podle plánu měla vyjít skoro za měsíc od vydání pro konzole, a to 30. září.

Komentáře