F1 2011 v novém kabátě

F1 2011
Po roce je vydán další, vice realističtější, díl Formule 1 od Codemasters, který přináší mnoho novinek. Především nás seznámí i s novými pravidly jaké jsou v opravdové F1 sezóně.

Nová sezóna s novými pravidly

Skoro každý z vás by se rád zúčastnil toho nejprestižnějšího závodu Formule 1, nasedl do jednoho z nejrychlejších vozů na světě a proháněl se zatáčkami těch nejznámějších světových tratí. Tohle vše si můžete splnit doma u svých počítačů a konzolí díky nové F1 2011, která vyšla před několika dny. Jistě všichni věříte tomu, že to bude F1 hra jako ty ostatní a v tomto směru je možné diskutovat i u ostatních závodních a sportovních her jako fotbal, jenž vychází každý rok s několika menšími doladěními a novými sestavami. Minulý rok pro nás Codemasters vydalo jejich první F1 2010, která se předvedla na enginu EGO a využila i DirectX 11, čímž zavedla hráče k většímu zážitku. Jelikož se letos změnila pravidla celé formule 1, nesmí tyto změny chybět v dalším díle F1 2011.

F1 2011 F1 2011

 

 

Nový dodavatel pneumatik

Pirelli se stalo novým výhradním dodavatelem formule 1 pro sezónu 2011, takže bude i tak ve hře o zábavu dobře postaráno především na hrubém povrchu tratě, který je zejména v kanadském Montrealu a hlavně si to užijete i při dešti. Doporučuji neriskovat a několikrát se během závodu zastavit ve svém pitstopu k výměně celé sady kol.

Nova vylepšení pro vaše vozy

Velkou novinkou pro hráče bude nový systém DRS, kterým je obohaceno zadní křídlo. Takže některým z vás je jasné, že systém slouží ke snížení přítlaku vozidla. Na trati jsou vyznačené oblasti rovinek, kde je tento systém možné využít. Jakmile před zatáčkou šlápnete na brzdu, křídlo se vrátí zpět do původní polohy a přítlak se opět zvýší ke správnému projetí zatáčky. Během tréninkových jízd a kvalifikace je umožněno aktivovat DRS libovolně. K zajetí co nejlepšího času musíte systém používat co nejvíce a to i těsně před zatáčkami. Při průjezdu zatáčkou mějte DRS deaktivovaný, jelikož pak hrozí ztráta kontroly nad zadní nápravou a tím pádem je vaše vozidlo vyhozeno z tratě.

F1 2011 F1 2011

 

 

Formule jsou vybaveny v letošní sezóně ještě další novinkou, kterou je systém KERS. V překladu tato zkratka znamená systém rekuperace kinetické energie a funguje na bázi dobíjení baterek během brzdění. Tuto energii je pak možné využít ke zrychlení, takže můžeme KERS trochu přirovnat k nitru. Nejlepší je tento systém použít ihned při startu a tím dosáhnout co nejlepší pozice. Systém lze i využít k obraným manévrům, když vás bude chtít protivník předjet. Stačí ho aktivovat a ujet. Ovšem mějte na vědomí, že i ostatní vozy tento systém mohou používat, takže si vždy pořádně rozmyslete, zda se zrovna vyplatí KERS aktivovat. Nejúčinnější je použít KERS společně s DRS. Během kvalifikace se vyplatí KERS použít při výjezdu ze zpomalujících zatáček a i hned nabrat co největší rychlost.

F1 2011 F1 2011

 

 

Od těch horších až k nejlepším

Během začátku kariéry neočekávejte, že nasednete do vozu jedné z nejprestižnějších stájí, kterou je například Ferrari. Takže pro začátek se můžete usednout do horšího monopostu týmu Williams, Lotus či Force India. Pokud se velmi dobře projeví vaše zkušenosti a budete plnit podmínky své stáje, určitě se časem objeví nabídka k lepšímu týmu. Čím výše budete postupovat, tím se bude i zvyšovat laťka požadavků stáje. Až se dostanete na vrchol k Ferrari, bude od vás jen požadována samá výhra.

Před začátkem kariéry si můžete zvolit nastavení obtížnosti a zvolit si různé asistenty. Ale vyhrávat s automatickým brzděním a zatáčením umí i malé dítě. Z takového stylu hraní nemůže být žádný požitek. Určitě si nějaké ty asistenty necháte zapnuté, protože ovládání rychlého a divokého vozidla je opravdu těžké. K dispozici je i nastavení umělé inteligence. Pokud se vám bude zdát průběh kariéry těžký nebo nezvládáte jednu z tratí a je pro vás obtížné si je natrénovat, máte možnost si nastavení během kariéry změnit.

Srovná závod Bernd Mayländer?

Novinkou F1 2011 je i Safety Car, který se objeví na trati jen, když je vůz zcela nepojízdný. K tomu je třeba i nastavit plné poškození vozidel. I tak je náročné dostat stříbrný Mercedes-Benz SLS AMG na trať. Auto vypadá skvěle, ale kdo by ho ze závodníků chtěl mít na trati, když se právě nemůže předjíždět.

F1 2011 F1 2011

 

 

Počasí si nikdo nevybere

Sice není déšť nějakou novinkou, jelikož s ním jsme se již setkali i v předchozím díle. Ale za zmínku stojí to, že počasí je generováno náhodně ve spojení s historickými zápisy z opravdových velkých cen. Oproti minulému dílu auta pěkně kloužou a brzdná dráha je mnohem delší. Velkou nevýhodou je start na jedné z posledních pozic. Všechna voda zvednutá soupeři před vámi způsobí téměř nulovou viditelnost a je pak těžké se dostat dopředu a ještě k tomu s neobvyklým chováním vozu. Holt musíte být na vodě opatrnější a hlavně mít zvolené správné nastavení vozu spolu s pneumatikami do vody. Takže během každého závodního víkendu pořádně sledujte předpovědi počasí, ať víte, jaké nastavení pro váš vůz je třeba zvolit. Mějte na vědomí, že změnu nastavení vozu nelze měnit mezi kvalifikací a závodem. S pneumatikami na suchou vozovku bude opravdu těžké dostat se do předních pozic, takže během špatného nastavení jen doufejte, že se nepropadnete příliš hluboko. První zastávkou tedy bude pitstop.

F1 2011 F1 2011

 

 

Závody hráč proti hráči

Dočkali jsme se i multiplayeru stejně jako v předchozím díle. I zde se vyskytlo menší vylepšení, jelikož počet hráčů byl navýšen z 12 na 16. Zbylých 8 jezdců nahradí umělá inteligence. Podle autorů není možné povolit pro hráče všech 24 míst. Nevíme co tím však myslí. Možná se plného počtu v dalších dílech někdy setkáme. I tak je 16 jezdců stále dobrý počet pro dobrou zábavu. Je mnohem lepší závodit s lidskými soupeři než s počítačem, jelikož od člověka nečekáte, co má zrovna v plánu. Během opakovaného hraní v singleplayeru už víte, jak se ostatní jezdci chovají.

F1 2011 F1 2011

 

 

Nasedejte s námi

Pokud si však myslíte, že je tato F1 2011 skoro stejná jako ty ostatní F1 závodní hry, tak se právě mýlíte. Je zde několik nových prvků, o kterých jsem se zde zmiňoval a jsou i nová pravidla sezóny. Neváhejte a hru si kupte. Snad se někdy sejdeme na trati a porovnáme své síly za volantem.

Hodnocení redakce

(8/10)

Komentáře