Facebook Recenze: Tower Bloxx

tower bloxx

Stejně tak, jak bylo naplánováno, se nakonec děje. Server Gamezoom.cz uvádí nový seriál, ve kterém vám bude přinášet krátké recenze největších Facebook pecek, na které můžete během brouzdání po největší sociální síti současnosti narazit. Dnešní a zároveň premiérový díl se bude týkat konverze velice úspěšné indie hry Tower Bloxx.

Jeden z nejúspěšnějších počinů vývojářského studia Digital Chocolate se po samotné hře na PC dočkal nejdříve jedné konverze, která hru kompletně převedla do flashového prostředí a vy jste se s ní následně mohli setkávat i na různých serverech s online hrami. Velice jednoduchý koncept však okouzlil tolik hráčů, že se nakonec dočkala i předělávky na mobilní telefony a díky obrovskému růstu sociálních sítí se posléze dostala i na tu největší – Facebook.

Bůh je mrtev

Hra, ve které je vaším cílem postavit co nejpřesnější a nejvyšší stavbu domku z jednotlivých částí, spouštěných z jeřábu, se stala úspěšnou z několika mála důvodů. Jak známo, jednoduchost je u casual hráčů na prvním místě a tento bod původní hra splňovala. Dalším důležitým bodem je hratelnost, i v tomto momentě se původní PC verze velice pěkně usadila, a tak spolu se stylizovanou grafikou dokázal Tower Bloxx okupovat tisíce monitorů. Jenže Facebooková verze má jedno obrovské „ale“.

Jednoduchost si „fejsbúková“ verze z původní hry sice přinesla, ale jaksi zapomněla na hratelnost. Řekli byste si, jak se v tak čistém principu mohlo vůbec něco ztratit, navíc pak tak důležitý prvek? Vcelku jednoduše, autoři nepochopitelně zrušili mód kariéry, který byl základní stavební „kostkou“ původní hry. Kariéra založená na schopnosti stavět domy (hlavní princip hry), ale i na velice zjednodušeném strategickém systému a v neposlední řadě na sérii malých úkolů, které hráče nutili hrát stále „ještě jedno kolo, pak to opravdu vypnu.“ Ten však ve facebookové verzi zcela chybí a hráč je tak postaven pouze před jediný „infinite“ mód.

Nudu a šeď? Ne, děkujeme!

Ano, můžeme vzít v potaz, že díky sociálnímu prvku je hra provázána s ostatními přáteli a máte tak stále nutkání být lepší než ostatní, ale to nefunguje takovým způsobem, jakým autoři nejspíše mysleli – opravdový pocit z hraní v takové míře, v jaké jste ho mohli pocítit v originální verzi. Ani se nedivím lidem, kteří si říkají „slyšel jsem, že je to bezvadná hra, ale vždyť je to hrozná nuda…“ Ano – nudu, šeď a stereotyp nezachrání ani vcelku povedená grafická stránka a pěkný hudební doprovod. Hra jen kazí jméno své značce a doporučujeme, abyste se od této verze drželi dál a raději sáhněte po původní PC verzi (případně pak po té flashové, které také nic nechybí).

(3/10)