Ghost Recon: Future Soldier – Jaká bude válka budoucnosti?

Future Soldier

Od doby prvního Modern Warfare se na nás valí jedna moderní střílečka za druhou, jako např. Battlefield Bad Company, Medal of Honor a další. A vypadá to, že tento trend hned tak neustoupí. Proto jsem se v tomto preview zaměřil na Ghost Recon: Future Soldier, očekávanou taktickou akci z prostředí válečných bojišť z budoucnosti.

Děj nadcházejícího Ghost Reconu se odehrává v čase 10 až 15 let po událostech předchozího dílu s podtitulem Adwanced Warfighter 2, kdy je ultrapravicovou stranou unesen ruský prezident a v zemi nastává krutý převrat. Ulice jsou plné demonstrantů, pravičáckých vojáků a celý konflikt se postupně rozšiřuje i do dalších zemí. Spojené státy americké vyšlou do země svou nejlepší jednotku tzv. Ghosts, která má za úkol dát vše do pořádku.

Hráč se v kůži Kozaka chopí velení jednotky, se kterou bude bojovat nejen v Rusku, ale i Afhanistánu či chladném Norsku. V bitvách bude celé jednotce, ale hlavně vám, pomáhat vojenská výbava budoucnosti, jež je skutečně ve vývoji a na reálných bojištích se má objevit do roku 2030. Patří mezi něj nejvyspělejší modulární puška, kterou lze podle potřeb rychle změnit na kulomet, granátomet nebo brokovnici, či oblek, jenž nositele zneviditelní a umožní mu tak například snáze proniknout na nepřátelské území. Neviditelnost však nebude možné mít aktivovanou stále, ale pouze po určitou dobu, nebo do chvíle, než začnete střílet. Poté se deaktivuje.

tom-clancys-ghost-recon-future-soldier tom-clancys-ghost-recon-future-soldier

Možností aktivovat neviditelnost bude disponovat průzkumník a modulární pušku dostane k ruce specialista, který vypadá skoro jako Terminátor. Hotový vraždící stroj. Ani další členové týmu, jako sniper a inženýr, nejdou do boje s prázdnou. První jmenovaný vidí na velké vzdálenosti a je vybaven přístrojem zaznaménávajícím tep srdce, a je tak schopen informovat ostatní členy týmu o stavu bojiště a pozicích nepřátel. A inženýr je vybaven Emp a robotem, jemuž zadá cíl a on se už o vše postará sám. Každý voják  je navíc vybaven speciální exo-kostrou, díky které dokáže nést sto kilový náklad bez toho, aby se výrazně zapotil a ovlivňovalo jej to v boji. Je však pravděpodobné, že zbraní na nás čeká ještě více, jen o nich vývojáři prozatím mlčí.

Future Soldier se na rozdíl od předchůdců zaměří více na samotnou akci a boj z blízka, než na taktiku a pomalé a důkladné plánování každého vašeho kroku, jak tomu bylo dříve. Zda to bude na škodu se teprve uvidí. Taktika ze hry přesto úplně nezmizí, jen jí určitě nebude tolik. Plánování postupu vám nezabere desítky minut.

tom-clancys-ghost-recon-future-soldier tom-clancys-ghost-recon-future-soldier

Hráč bude mít po čas hraní značnou volnost pohybu. K cíli, se bude moci probojovat přímou, ale i nepřímou cestou. Důležitou roli v tom, jak bude či naopak nebude vaše mise úspěšná, je sbírání informací o nepřátelích. Čím více informací získáte, tím lépe. Rovněž hra nabídne krycí systém podobný tomu z Gears of War a značnou zničitelnost prostředí, takže pokud se schováte za plot, moc dlouho Vám jako kryt neposlouží.

Celá hra jak v singlu, tak i multiplayeru, klade velký důraz na týmovou spolupráci, bez které se Vám bude hrát velmi těžko. Dočkáme se kooperativního multiplayeru až pro 16 hráčů. Hra také nabídne tzv. Link-up, to znamená, že si vyberete jednoho hráče, se kterým vás hra spojí a budete se společně krýt a postupovat vpřed do doby, než jeden z vás zemře. Dále se pak dočkáme standardních módů jako Capture the Flag, Team Deathmatch atd.

Na nedávno proběhlé E3 byla rovněž oznámena možnost použít ke hraní Kinect. Hru pak lze ovládat hlasem a zadáváním příkazů v angličtině nebo právě pohybem. Video z předváděčky, které hru s Kinectem zachycovalo, ale nevypadalo zrovna přesvědčivě, ale možná zdání klame. A poslední věcí, týkající se hry, je odklad vydání až na březen 2012, což je škoda, ale snad to vývojářům pomůže k tomu aby byla z nového Ghost Reconu skvělá hra.

Zdroj foto: IGN.com

Komentáře