Ghost Recon Online – recenze

Krom toho, že si můžeme od začátku léta zahrát poslední nejnovější díl série Ghost Recon: Future Soldier, nám Ubisoft dali v polovině srpna tu možnost užít si i dalšího jejich výtvoru Ghost Recon Online. Jak už název napovídá, nejedná se o nic jiného než o hru obsahující pouze multiplayer.

Těšte se na pořádnou akci a zdarma

Pokud jste ještě o Ghost Recon Online neslyšeli, jedná se o third person shooter týmovou akci zaměřenou především na rychlost a svižnost, která nabízí široký arzenál technologických vychytávek ať už dnešní doby či z budoucnosti. Ubisoft se hlavně mohou chlubit tím, že mohou tento titul označit jako AAA hru zdarma.

S lepší výbavou to půjde lépe

Ano přesně tak, Ghost Recon Online je distribuován zdarma, avšak skoro jako u každé free to play akce, existuje i zde možnost dokupovat si lepší vybavení za reálné peníze či za herní zkušenosti. V porovnání s reálnými penězi se tu dá dobře za tyto zkušenosti nakupovat skoro stejná výbava jako za ty peníze reálné. Navíc se musíte spokojit i s tím, že se zde platí za každý granát a speciální munici. Takže než se vrhnete do jakékoli akce, je třeba si pořádně zkontrolovat svoji výbavu a rozhodnout se, zda si dokoupíte nějaký ten granát či náboje se silnější průrazností.

Ghost Recon - Online Ghost Recon - Online

Neočekávejte tu nic pokrokového

Pakliže se jedná o hru, jež je k dispozici zdarma, není pak třeba se nějak zabývat tím, v jaké kvalitě byla vyvíjena. Právě toho, jak rychlým způsobem probíhal její vývojový proces, si lze všimnout ihned při jejím spuštění. Jestliže máte nosánek trochu více nahoru a raději hrajete velké tituly s masivním zážitkem, nemusíte se touto hrou dále nějak zabývat a klidně můžete přestat číst tento článek. Pokud vám ale takovéto menší a hlavně nenáročné hry nevadí, čtěte dál, protože věřím, že se najde mezi vámi ta většina, která se po dočtení této recenze jistě pustí do hraní této multiplayerové akce.

S hi-tech hračkami si boje velmi užijete

Samozřejmě již nemusím vysvětlovat to, že příslušníci Ghost Recon jsou vybaveni veškerými technologiemi, jimž mohou konkurenti jen tiše závidět. Hráči zde mají k dispozici široký zbraňový arzenál, vedle něhož také nesmějí chybět veškeré technologické hračky, které dokážou na bojišti rozpoutat pořádné peklo. To doslova dokazuje udělátko, za jehož pomoci můžete k nepříteli vyslat mikrovlny a krásně ho tím usmažit. Velmi užitečným může být i štít vytvořený kolem vás, jenž vás dokáže ochránit před nepřátelskou palbou, avšak buďte opatrní na granáty, které se vám mohou snadno dostat pod nohy. K dispozici tu je také zařízení, které dokáže kolem vás vyvolat zkrat, s nímž dokážete narušit nepřátelskou elektroniku a dezorientovat protivníka. A takovýchto dalších technologických vychytávek je tu mnoho.

Jen ho srazte pěkně k zemi

Dočkat se tu také můžete nového systému krytí, s jakým jste se ještě nikde jinde nesetkali. Vývojářům se tento prvek opravdu povedl, je totiž velmi dobře propracovaný a budete ho často využívat. Tedy především využijete skluzů za překážky, které vypadají skvěle a jak jsem již naznačil, jsou velmi užitečné, pokud se chcete urychleně za nějakou překážku schovat. Schovat se také můžete za svůj taktický šít, máte-li ho zrovna po ruce. Navíc je velmi efektivní, když se s ním rozeběhnete proti nepříteli a srazíte ho tak k zemi.

Moc toho na výběr není, ale stačí to

Než se vrhnete do akce, vyskočí vám nabídky volby povolání. K dispozici jsou sice tři, a to voják, specialista a odstřelovač. Pro někoho to je sice málo, avšak díky jejich odlišným schopnostem a vybavení to jistě postačí. Stejně tak chudě je na tom také výběr herních módů. Ty jsou zde totiž nachystány pouze dva, s nimiž se dnes setkáváme ve většině akčních her obsahujících multiplayer. Jedná se tedy o klasický týmový deathmatch a boj o strategické body. Dokonce i map je tu na výběr pouze pět, které jsou naštěstí alespoň rozsáhlejší, a hlavně se dá na nich dobře taktizovat.

Neváhejte pozvat kamarády

Co se týče taktizování, je samozřejmě lepší spolupracovat se spoluhráči, což je však někdy trochu těžké. Hra Ghost Recon Online je především o týmovém hraní stejně jako ostatní díly série Ghost Recon. Bohužel, jak to bývá ve většině online hrách, i zde narazíte na několik hráčů, kteří hrají sami za sebe. Hra pak vytváří zcela jiný pohled a většinu z vás by tak mohla odradit, tím se nenechte zmást. Proto je dobré vyhledat si takový server, kde se sejdou týmoví hráči.

Stojí to za to, zahrát si tuto akci zdarma

Po grafické stránce hra nevypadá nějak pokrokově. Spíše je to takový průměr. Hlavně si hru může zahrát téměř každý hráč, díky její ne moc velké náročnosti. Proto ji doporučuji každému, kdo si rád zahraje akční multiplayerovou hru, která sice nedokáže porazit velkou konkurenci, ale jistě se u ní všichni pobavíte. Především zaujme hráče, kteří mají rádi týmovou spolupráci, jelikož na to se Ghost Recon Online zaměřuje. Velmi dobře působí i systém krytí. Zábavu si hlavně užijete s veškerými hi-tech hračkami. Co je hlavní, hra je k dispozici zcela zdarma. Jedinou podmínkou je registrace. Tak tedy neváhejte a ihned si hru stáhněte z oficiálních stránek.

(7/10)