Lego Harry Potter: Years 5-7 – recenze

LEGO Harry Potter: Years 5-7
Fanoušci stavebnice LEGO či série Harryho Pottra se před několika dny mohli konečně dočkat dalšího pokračování LEGO hry Harry Potter: Years 5-7, kterou nám na svět přivedlo opět studio TT Games, jenž se podílelo na několika dalších hrách v provedení LEGO kostiček.

Boje se chýlí ke konci

Mezi jejich LEGO hry můžeme samozřejmě zařadit předchozí díl Harry Potter: Years 1-4. Jistě vám již došlo, že předchozí díl ztvárňuje první čtyři díly série Harry Potter, stejně tak vás napadne, jaké díly jsou zahrnuty dalším LEGO Harry Potter pokračováním. Přesně tak, jsou to poslední tři čtyři filmy či knižní předlohy, a to Fénixův Řád, Princ Dvojí Krve, a Relikvie Smrti. Dalšími LEGO výtvory TT Games jsou například Star Wars, Indiana Jones, Batman a další. My se teď ale zaměříme na pokračování mladého čaroděje Harryho Pottera a jeho kamarády, kteří se musí postavit proti všemu zlu v čele se samotným pánem zla – Voldemortem.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Jděte do toho s úsměvem

Během hraní se opravdu pořádně nasmějte, až se budete chytat za břicho, jelikož provedení celého příběhu je z poloviny humorné. Mimo to, že vás stavebnicové postavičky pobaví humorem, se někdy objevíte v situaci, která ve vás vyvolá vysoké napětí, s nímž vás bude provázet i hudba a tím se ve vašem těle napumpuje adrenalin ještě více. Nikdo by to na první pohled neřekl, ale tato hra vám určitě přinese zážitek, na který budete dlouhou dobu vzpomínat.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Je to tu samá kostička

Velmi vás zaujme kvalitně zpracované prostředí, především lokace, jež se co nejvíce podobají těm, s nimiž jsme se setkali ve filmové verzi. Například to jsou místa v Bradavicích nebo Příčná ulice, které se již objevily v předchozím díle Years 1-4. Veškeré objekty, které se okolo vás nachází, jsou vlastně sestaveny ze stavebnice a vy, jako hráči se můžete do nich pustit a rozbíjet je, přičemž z nich můžete získávat penízky k odemykání několika různých bonusů a charakterů. Věřte však, že se zlaťáčky nebudete natolik zabývat, jelikož jich je všude dost. Kam se podíváte, tak se nějaká ta mince nachází. A když ne, stačí jen rozbít nějakou tu stavebnici a hned je poklad váš. Pokud již patříte mezi tu starší třídu hráčů, určitě se pobavíte i vzpomínkami na různé LEGO stavebnice, s nimiž jste si v dětství hodně vyhráli.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Naši hrdinové se neztratí

Mimo různých míst, s nimiž jste se už někdy setkali, tu nesmí chybět ani známe postavičky, za něž si budete moci zahrát. Především zde nechybí náš hlavní hrdina Harry Potter a jeho kamarádi Hermiona Grangerová a Ron Weasley. Dále tu zde nechybí ani Severus Snape, Albus Brumbál, Hagrid, profesor Moody a několik záporných postav, mezi nimiž nesmí především chybět sám Voldemort. Některé z nich jsou hratelné pouze ve free-play módu, kde se mezi vámi zvolenými postavami můžete přepínat.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Co pak to tu máme za dárečky

Aby prvky hry nebyly zcela totožné jako u předchozího dílu, máme možnost si užívat nových schopností a zvířat, kterými jsou naši hrdinové obdařeni. Hermiona je vybavena taškou, z níž může vytáhnout nějaký ten užitečný předmět zejména pro Relikvie Smrti, stejně tak ji nechybí ani kočka Křivonožka. I Ron získal nějaký předmět užitečný pro Relikvie Smrti, a tím je zapalovač pohlcující světlo. Jeho bratři Fred a George mohou využívat splašenou pohyblivou trumpetu, někdy i můžete narazit na jejich bednu, s níž se můžete díky jejím přísavkám pohybovat po zdech. Profesor Lupin se zase může proměnit ve vlkodlaka a Sirius Black v psa. Pokud jste hráli předchozí díl a zapnete si tento, jistě vás potěší několik mono dalších novinek, jež vám hrání trochu zpříjemní a pobaví vás.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Jistě jsme se naučili i nová kouzla

Mezi novinkami se nám neschovali ani nová kouzla. Opět se zde setkáváme s těmi původními z předešlého dílu. S prvním novým kouzlem lze prořezat otvory do zdí a dveří, které jsou červeně označeny. Navíc vždy musíte vyřezat konkrétní tvar, aby se vám kouzlo povedlo. Za těmito zdmi především nalézáte penízky, ale někdy je třeba skrz ně projít, abychom pokračovali ve své cestě za dobrodružstvím. Po té se na vás svalí kostičky, z nichž lze postavit například schody, po nichž se dostanete na nedostupné místo, kde lze opět nasbírat několik dalších penízků a předmětů. Dalším novým kouzlem je Focus, které slouží k odstranění mraků obsahujících vzpomínky. Nových prvků je tu opravdu několik. Dokonce můžete vyhrabávat skryté předměty s pomocí nalezené lopaty nebo domácího mazlíčka. Někdy budete muset na speciálních deskách vytvořit správné pořadí obrázku. Navíc si můžete ručně přemisťovat předměty pomocí kouzel.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Jeden proti jednomu v barevném kruhu

Celkem dobře vás i potěší nová možnost účastnit se v duelech, jejichž průběh je zcela jednoduchý. Se svým protivníkem se ocitáte v kruhu, přičemž se jeho polovina zbarvuje do určité barvy, podle níž pak musíte použít to správné kouzlo, které protivníka pokoří. Často se stává, že se vaše hůlky střetnou, pak tedy musíte mačkat určité tlačítko a nepřítelovu hůlku tak překonat. Během souboje si také můžete vykouzlit štít, jenž vás bude chránit před kouzly vyvolanými protivníkem. Stejně tak se brání i váš soupeř.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

I tak vás grafika potěší spolu s hudbou

Sice není hra po grafické stránce na tolik vypracovaná jako předchozí LEGO hry, na nichž se TT Games podíleli, ale i tak to grafické zpracování díky krásným barvám a detailům působí na hráče velmi dobře. A jak je to s hudbou? No pokud jste viděli všechny filmy, jistě budete vědět, že zde žádný soundtrack nechybí. Navíc hudba vás doprovází příběhem podle dané situace. K čím většímu napětí se blížíte, tím je i hudba drsnější. Ještě bych rád dodal, že o celý chod hry se stará engine z Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues.

Na chybičky se nedívejte, zahrajte si s kamarády

Jak to tak vždy bývá, skoro žádná hra se neobejde bez několika alespoň malých chybiček, a tomu je tak i zde. Někdy narazíte na problémy s kouzlením, či zase budete muset nějakou chvilku počkat, než se vám zpřístupní užití nějakého objektu. Často vás i pozlobí chování kamery nebo zasekávající, blikající nebo rovnou i mizející objekty. Pořád to ale neznamená, že bychom měli od hry nějak odstupovat. Naštěstí nám hraní zpříjemní kapka humoru a napětí těchto němých postaviček. A pokud máte u sebe nějakého kamaráda, jistě vás dokonce pobaví i hraní v kooperativním režimu ve splynuté obrazovce.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

Vrhněte se do příběhu plného dobrodružství

Jestliže jste fanoušky Lego stavebnic nebo pouze série Harry Potter, určitě neváhejte a ihned se pusťte dohraní. Na vašem věku opravdu nezáleží, jelikož zde jde a hlavně o zábavu, kterou si mohou užít úplně všichni. Sice se toho tolik oproti předchozím Lego hrám nezměnilo, ale i tak se zde nemusím zmiňovat o zbytečné ztrátě času. I když příště by nám toho mohli hoši z TT Games nachystat mnohem více.

(8/10)