London 2012 (olympiáda Londýn 2012) – recenze

London 2012
Čtyři roky uplynuly rychle jako voda a opět je před námi velký svátek všech sportovců, tedy letní olympijské hry, před jejichž zahájením mají zase hráči možnost užít si těchto her na svých počítačích či na konzolích.

Špičkoví sportovci opět porovnají své síly

Konání letních olympijských her je již tradicí po několik tisíc let, kdy se mezi sebou utkají ti nejlepší sportovci, kteří zde podávají jen maximální výkony. Takováto tradice zavítala i do herního průmyslu, avšak ne málokdo je s video herním zpracováním olympijských her dosti spokojen. Další čtyři roky jsou za námi a před zahájením olympiády v Londýně se na trhu objevuje hra London 2012, jejíž vývoje se ujala Sega.

Která z her je vlastně ta nejlepší?

Je to smutné, ale nemohu si vůbec vzpomenout, kdy jsem byl naposledy spokojen s hrou, jejíž tematikou jsou právě letní olympijské hry. Jedině mě tak napadají olympijské hry, které jsem jako malý hrával ještě na televizních videohrách či dosový Summer od Acolade, kdy jsem musel neustále třískat do enteru, což mě taky někdy moc netěšilo, vzhledem k tomu, že jsem nemohl kvůli mému nízkému věku podat takový výkon. Ale i tak jsem si hraní těchto her docela užil. Možná to bylo jen kvůli tomu, že nebylo na světě tolik her a bavilo mě lecco.

London 2012 London 2012

Audiovizuální zpracování se povedlo

Pokud bych měl porovnávat London 2012 s předchozími tituly zaměřenými na letní olympijské hry, hratelnost je pořád stejná, akorát se jen zlepšilo to grafické zpracování.  Animace sportovců vypadají realističtěji ba dokonce i oni sami jsou detailně vymodelovány a osazeni kvalitnějšími texturami. Hra mě navíc potěšila i po zvukové stránce. Dobře se mi poslouchal ten dav šílejícího publika v tribunách, při podání dobrého výkonu jste se dočkali i hlasitého potlesku či naopak jejich zděšení. Dokonce mě zaujali i komentáře lidí z BBC, jimiž jsou Seth Bennett a bývalá sportovkyně Allison Curbishley. S nimi si opravdu budete připadat, jako byste sledovali televizní přenos, což vás však po několika hodinách omrzí, jakmile se jejich komentáře začnou opakovat.

Tolik disciplín?

Ještě než jsem se s touto hrou vůbec seznámil, byl jsem informován o tom, že je v ní obsaženo až čtyřiapadesát disciplín. Tímto mě hra velmi oslovila a dost jsem přemýšlel, jaké nové sporty se v ní objeví. Po jejím zapnutí mi však došlo, že těch disciplín je zde pouze polovina, než bylo řečeno. K tomu ale mají autoři jednoduché vysvětlení, a to takové že jsou počítány v mužském a ženském provedení. I tak jich je zde velmi pestrá nabídka, v níž samozřejmě nemohou chybět takové klasiky, jako je běh, skok do výšky, lukostřelba, skok do dálky, stolní tenis, vzpírání, ale také i veslování či plavání. Naopak se zde nedočkáte jízdy na koni, juda nebo fotbalu. Co se týče týmových sportů, nevyskytuje se zde žádný kromě plážového volejbalu.

London 2012 London 2012

Kariéra není natolik rozsáhlá

Především zde také nesmí chybět režim kariéry, v němž je vaším cílem nic jiného než překonat ostatní národy. V průběhu kariéry si můžete každý herní den zvolit pouze dvě disciplíny, z čehož vyplívá, že ji dokážete dohrát během krátké chvíle, pokud si nenastavíte vyšší obtížnost. Tento způsob vybírání dvou sportů na den má však své výhody, ale i nevýhody. Hráč má tak možnost vyhnout se sportům, které těžko zvládá či ho vůbec nebaví. Na druhou stranu nemusíte narazit na své oblíbené disciplíny.

Raději Xbox nežli PC verzi

Mimochodem musím pochválit ovládání na konzoli, čímž mě London 2012 alespoň trochu potěšil. Ovládání je teď o něco jednoduší a už zde nemusíte zběsile kvedlat analogovou páčkou, div že jste ji kolikrát neurvali. Tentokrát si zde vystačíte s jedním tlačítkem pro vytvoření co největší síly, rozběhu a mnoho jiných. I tak zde ale využijeme levou analogovou páčku, jež poslouží pro zamíření či určení úhlu. Ovšem jsou tu i disciplíny, v nichž toho využijete mnohem víc, a to načasováním správných kombinací tlačítek například při skoku do vody nebo na trampolíně. Stačí jedna malá chybička a hned vám porota strhne nějaký ten bodík dolu. Pokud si hru chcete pořádně užít a máte zrovna Xbox s Kinectem, určitě pozvěte své kamarády a vyzkoušejte Party mod. Bohužel ovládání na počítačové klávesnici je opravdu hrozné. Nepochopil jsem, proč musím potvrzovat nabídky stiskem klávesy F1 a o rozložení ovládacích prvků už tu dále ani psát nemusím, no prostě hrůza a analogová páčka tu je nahrazena myší.

London 2012 London 2012

Uvidíme přístě

Když bych to měl všechno shrnout, moc velkou radost jsem z této hry tedy neměl a hodně bych přemýšlel, zda bych si ji měl pořídit. Pro PC se cena pohybuje kolem devíti stovek, za to konzolové verze se vyšplhaly až ke čtrnácti stovkám, což je pro mě docela dost, jelikož vím, že bych tuto hru zase tak dlouho nehrál. Jak jsem se již na začátku zmiňoval, hra si alespoň zaslouží pochvalu za audiovizuální zpracování, což je tak asi všechno. Bohužel mě také zklamali zkrácené hybridní verze hymen. Nezbývá mi teď nic jiného než doufat, že se za čtyři roky dočkáme lepších letních olympijských her, jež se budou odehrávat v Rio de Janeiru v Brazílii.

(6/10)

Čtenářské recenze

Klikněte pro vložení vaší recenze.