Medal of Honor: Warfighter – pomsta může začít

Medal of Honor: Warfighter - pomsta může začít

Vzhledem k tomu, že již dnes není v herním průmyslu pro úspěšné FPS akční hry dost místa,  rozhodla se nám společnost Electronic Arts představit její novou hru Medal of Honor: Warfighter, do níž se teď snaží mnoho investovat. Battlefield se nejspíš moc u Call of Duty neosvědčil, tak snad by to mohl dokázat nový Medal of Honor, i když předchozí díl z roku 2010, na jehož vývoji se podílely studia Danger Close (singleplayer) a DICE (multiplayer), se moc nepovedl. Tehdy za to mohl velký počet chyb, a to hlavně v multiplayeru. Tvůrci se však mohou pyšnit tím, že dokázali prodat přes pět milionů kopií. To je tak jediné, co se jim povedlo.

Příběh pro vás připravili skuteční vojáci

Producent hry Greg Goodrich se nebojí pustit do vývoje dalšího pokračování, které bude oproti předchozímu dílu pořádně vyladěné. Především se zde vývojáři zaměří na příběh a ostatní prvky se pokouší pohltit od veškerých konkurentů. Právě příběh byl v předchozím díle jediným prvkem, jemuž nikdo jiný nemohl konkurovat. Byl zaměřen především na jednotlivé osobnosti vojáků, kteří se denně ocitají v nepříjemných situacích. A přesně tohle nesmí chybět ani ve Warfighteru. Navíc vývojáři slibují ještě lepším zpracování. Co se tedy příběhu týče, v tomto pokračování byly sepsány dva scénáře, z nichž jeden dalo dohromady čtyřiadvacet příslušníků elitní jednotky Tier 1. Ten druhý napsali klasičtí herní scénáristé.

Pomsta bude sladká

Co se bude dít v příběhu Warfighteru není dosud známo. Víme však, že se neustále mluví o pomstě, což logicky může navazovat na předchozí Medal of Honor z roku 2010. Jistě si všichni vzpomenete, že předchozí příběh moc dobře neskončil, a proto by se zde téma pomsty vysloveně nabízí. Stejně tak můžete počítat s tím, že potkáte několik postav z předchozího dílu. Naprosto jasné je, že se příběh bude držet záměření na osobnosti vojáků.

Jak už jsem zmínil, jsou sepsány dva příbehy, z nichž jeden nám poskytne nahlédnutí do soukromého života našich válečných hrdinů. Sledovat budeme moci i vztahy mezi bojovníky samotnými a vůbec jejich myšlenky v ne moc příjemných momentech. Jak sami konzultanti ze speciálních jednotek říkají, hra má pomoci lidem pochopit, co všechno se děje za nepřátelskými liniemi. Budete tak pozorovat nejen jak umírají vaši nepřátele, ale narazíte i na hromady mrtvých nevinných civilistů.

Medal of Honor: Warfighter - pomsta může začít Medal of Honor: Warfighter - pomsta může začít

Tentokrát se vydáme na cestu kolem světa

Abychom se do hry více vcítili a především abychom si vybudovali emocionální vztah k hlavnímu hrdinovi, budeme stále hrát pouze za jednu postavu. V současné době se v podobných hrách často role střídají. Střídat se tu také bude, ale ne role. Oproti předchozímu dílu, kde jste se většinou nacházeli v Afghánistánu, navštívíte mnoho různých míst po celém světě. Opět navštívíme Afghánistán, ale taktéž se budeme moci podívat na Filipíny či do USA. Tier 1 prostě operují po celém světě a díky neomezeným prostředkům se mohou snadno pohybovat z jednoho kouta světa na druhý. Ovšem neočekávejte, že se podíváte na nějaké známé místo, jelikož všechny lokace mají být pro hráče anonymní. Otázkou je, zda si autoři celý terén vymysleli nebo ne.

Opět boduje engine Frostbite 2

O chod celé hry a její grafické zpracování se stará engine Frostbite 2. Očekávat lze tedy mnoho efektů v podobě výbuchů, zpomalovaček atd. Nemělo by jich však být tolik jako v případě  Call of Duty. Vývojáři totiž nechtějí ze hry udělat bezhlavou střílečku plnou explozí a neustálých destrukcí. U tohoto enginu se především zaměřili na detaily jako reálnou simulaci prachu či působení rázových vln po explozích. Sice je to pro běžného hráče zbytečnost, ale za pomoci takovýchto drobných vychytávek se hráč mnohem více vžije do dané situace.

Medal of Honor: Warfighter - pomsta může začít warfighter

Tak jak se do toho vrhnete?

Vylepšení se také dočkala i celková hratelnost. Samozřejmě i zde nechybí pořádná akce, již si dokážeme užít například v Call of Duty nebo v Battlefieldu. Vedle toho jsou také ve Warfighteru zařazeny taktické momenty. Znamená to, že můžete danou situaci řešit několika způsoby, které budou mít odpovídající následky na celý průběh hry. Záleží tak na vás, zda vtrhnete do chatrče plné rukojmích vykopnutými dveřmi či neutralizujete protivníky omračujícím granátem. Taktéž můžete odpoutat pozornost za použití C4.

Multiplayer by se měl dočkat lepší podoby

Multiplayer, na kterém již nepracuje studio DICE, nýbrž Danger Close, se dočká řady konkurence schopných vlastností a herních módů, z nichž jsou potvrzené  Team Assault, Sector Control, Objective Raid a Combat Mission. Hráč bude moc hrát nejen za jednotky Tier 1, ale také za britské SAS, australské SASR, německé KSK, polské GROM a mnoho dalších. Také se zde musím zmínit o takzvaném hardcore režimu, kde po jednom zásahu jednoduše padnete k zemi. Opět mohu říci, že tímto vším jsou ale osazeni i vrcholní konkurenti. Jenomže Danger Close má ještě jedno eso v rukávu, a to je coop režim, který se moc v podobných hrách nevyskytuje. Škoda je, že nebudete moci se svými přáteli odehrát příběhovou kampaň. Je tedy více pravděpodobné, že vám budou nabídnuty pouze jednotlivé mise.

Stojí tu však těžký protivníky

Celkově hra vypadá vskutku dobře. Otázkou však je, jak se s tím vším autoři poperou, především s enginem Frostbite 2, s nímž nemají tolik zkušeností. Doufejme, že se jim vše podaří na výbornou. A jak vůbec Warfighter uspěje mezi svými konkurenty? Co se týče singleplayerové kampaně, tak na tu podle mě nebudou mít ostatní velikáni šanci. Ovšem probojovat se na vrchol v oblasti multiplayeru bude pro nový Medal of Honor velká dřina. Ale jistě má nějakou šanci. Prozatím si svá místa drží Battlefield a Call of Duty. Jestli budou tyto hry ze svých příček svrženy, se přesvědčíme po 25. říjnu letošního roku, kdy Medal of Honor: Warfighter vyjde na všech třech hlavních platformách (PC, PlayStation 3 a Xbox 360).

Komentáře