Microsoft Flight – recenze

Microsoft Flight
Leteckých simulátorů je v dnešní době na herní scéně hodně málo, stejně tak se mezi námi nevyskytuje tolik nadšenců těchto simulátorů. Jakmile byl oznámen vývoj hry Microsoft Flight, příznivci předchozího dílu se ihned probudili a očekávali novou bombu, u níž opět stráví několik desítek ba i možná stovek hodin volného času.

Někteří se marně těšili

Jenomže již od začátku se jim moc nezdál název této hry, tedy Microsoft Flight. Pokud znáte Microsoft Flight Simulator X, jistě pochopíte, o co konkrétně příznivcům této hry šlo. V názvu totiž na konci chybí „Simulator“, což je část, která je pro Microsoft Flight úplně zbytečná, protože se vůbec nejedná o simulátor, jelikož je to čistá arkáda, jako většina takovýchto leteckých her, jež moc fanoušky leteckých simulátorů neberou, tudíž jsou tito příznivci opět zklamáni.

Stačí stáhnout a hrát

Alespoň očekávali něco dobrého v tom, že se má jednat o hru „Free to play“, takže si ji hráči mohou zahrát zdarma jako jiné hry, které to s popularitou dotáhli velmi daleko. Samozřejmě máte tu možnost si Microsoft Flight stáhnout zdarma, ale hned na začátku hraní zjistíte, že by se mohlo spíše jednat o takovou demoverzi. Hraje je totiž osekaná, jak jen to bylo možné. Pro zpřístupnění dalších prvků musíte být registrováni a přihlášeni přes Microsoft Games (Windows Live).

Microsoft Flight Microsoft Flight

Můžeme vzlétnout

Registrovat se snad není pro nikoho z nás až tak velký problém, takže se podíváme na hru z této stránky. K dispozici máte pouze dvě letadla a jeden ostrov. K tomu máte možnost zahrát si jeden ze tří herních režimů, a to kampaň s úkoly, volné létání a klasický multiplayer. Když se podíváme na to volné létání, jistě vás v prvních momentech bude bavit, ale po čase vás určitě omrzí. Kdo by také několik hodin jenom tak létal v arkádě a kde nic, tu nic. Proto se tedy vrhneme do kampaně obsáhlé různými úkoly, které si postupně na mapce vybíráte. Úkoly můžeme rozdělit do tří hlavních druhů, čímž je prolétávání kruhy, dalším je sbírání prstenů v různých výškových pozicích a na konec přistávání na různých místech od širokých rozsáhlých ranvejí přes nezpevněné dráhy až po hladinu otevřeného oceánu.

Prověřte své pilotní schoponosti

Na první pohled vypadá prolétávání kruhy docela snadné, ale stačí se méně soustředit a udělat špatný manévr, po němž můžete skončit někde ve skále, poté můžete létat od začátku. Více času vám však zaberou úkoly s přistáváním, které jsou jistě mnohem zábavnější. Přistávání na dostupné ranveji bude pro vás jistě snadné, ale pro přistávání na vodě, lokálních cestičkách či na jiných zapadlých ranvejích, se musíte více soustředit. Jen si představte přistávací dráhu všude obklopenou stromy těsně nasazenými vedle sebe. Myslíte si, že přistanete ihned na první pokus?

Joystick potřebovat nebudete

Vzhledem k tomu, že Microsoft Flight není simulátor jako jeho předchůdce, může si ho zahrát každý běžný hráč. Především nemusíte znát nic o letectví a navíc k ovládání letadla nepotřebujete žádný joystick. Můžete tedy klidně usednout ke svému počítači, chopit se myši a klávesnice a vzhůru do nebes! Stejně tak nemusíte pozorovat budíky v kokpitu a používat různé čudlíky. Přidávání či ubírání plynu a manévrování vám zde pro létání zajisté bude stačit. Proto nemusíte mít neustále zapnutý pohled v kokpitu, z něhož toho moc neuvidíte, nýbrž se však budete více cítit jako opravdový pilot. Dostupné jsou tedy další pohledy zezadu, shora či filmové sledování kamerou, po jejímž prolétnutí se ihned přesune na další pozici, na níž se řítíte.

Microsoft Flight Microsoft Flight

Hangár je docela prázdný

Pokud se na hru nedíváte jako simulátorový fanatik, její provedení tak docela nevypadá špatně. Ale samozřejmě všichni budete mít několik připomínek stejně jako já ohledně omezeného počtu dostupných letadel, která jsou k dispozici pouze tři. Zpočátku máte vlastně pouze jedno letadlo, a to Icon A5. Jak jsem se již na začátku tohoto článku zmiňoval, díváme se na hru z úhlu, kdy jsme přihlášeni přes Windows Live, přičemž se nám tedy zpřístupní další postarší letadlo Boeing-Stearman Model 75. K tomu všemu si musíme vystačit s lokací Big Island of Hawaii. Chcete-li si užít více obsahu, budete si muset připlatit nějakou tu kačku. Omezený obsah jistě mnoho hráčů odradí. Divně i vypadá kolize se zemí, od které se vaše letadlo odrazí a poté provádí různé akrobatické kousky. Naštěstí tu existuje nastavení, kde lze vše změnit a této trapné kolize se zbavit.

To vás trochu uklidní

Po audiovizuální stránce vypadá hra vskutku skvěle. Zpracování vody, odlesky a další jiné vypracované detaily vypadají velmi dobře. Jen mě trochu zklamal pohled na nekvalitní povrch země, když se úplně přiblížíte. Na druhou stranu hra tak nevyžaduje příliš vysoké hardwarové nároky. K tomu všemu nás doprovází uklidňující a melodická hudba.

Jak to všechno dopadne?

Většina hráčů byla od předchozích titulů zvyklá na hraní simulátoru, což je zde nemožné, takže se někteří z nich vrátí o krok zpět. Z mého hlediska však existuje větší počet hráčů s arkádovým zaměřením, kteří se zde delší dobu udrží, ale část z nich bude také odrazena díky chudému obsahu. Jak se říká, nic není zadarmo. Uvidíme sami, jak daleko se po čase tato hra dostane.

(5/10)