Minecraft – recenze

Minecraft
Zažijte dobrodružství v kostičkovém světě, od něhož bude těžké vás odtrhnout. Grafika sice není špičková, ale kam se hrabe hratelnost ostatních her.

Vítejte ve světě plném kostiček

Než, jste si otevřeli tento článek, určitě jste se zamýšleli při čtení nadpisu, proč právě teď zde píšeme recenzi na Minecraft, který je už mezi námi pár let. Hlavním důvodem je to, že před několik týdny mezi námi totiž zavítala „finální“ verze 1.0.0, jež nám přinesla mnoho změn oproti těm předchozím alfám a betám. Je na čase skočit do kostičkového světa a zjistit, zda tato hra dokáže konkurovat svým oponentům a věřte, že dokáže. S tím, co zde na nás v Minecraftu číhá, se v ostatních hrách opravdu nesetkáte. Studio Mojang s jeho majitelem Markusem Perssonem si dalo opravdu záležet na této jedinečné hře.

Minecraft

Ve hře jsou k dispozici tři herní režimy, u nichž se opravdu nudit nebudete, pokud prominete grafické zpracování hry, které jí z mého hlediska tak docela sluší. Tím prvním režimem je Survival, v němž, jak už název napovídá, nejde o nic jiného než o přežití. Samozřejmě jako každý člověk budete mít hlad, a tak je nutné si obstarat nějaké to jídlo. Jenomže nesmíte zapomenout na tu nejhlavnější věc, a tou je vaše obydlí, kde se budete muset v noci ukrývat před nevítanými příšerami, které vás budou otravovat po každém západu slunce. Takže musíte jen vyčkat, než slunce opět vyleze, pokud vám v žilách neproudí odvaha postavit se těmto odporným kostičkovaným stvořením. Dalším režimem je Hardcore, jenž se velmi podobá tomu předchozímu, avšak zde se nemůžete po smrti znovu respawnovat, tudíž se smaže celá mapa. Stejně tak je zde i těžší obtížnost. Posledním módem je Creative, ve kterém máte ihned u sebe neomezené množství věcí, takže nemusíte nic těžit. A když chcete rozbíjet bloky, stačí do nich jednou praštit, a je to. Dokonce zde můžete i létat. Jedná se o skvělý režim pro tvorbu různých hradů a věcí z vaší fantazie.

Váši přátelé vám určitě pomohou

Co zde hlavně nesmí chybět, je multiplayer, v němž se se svými přáteli velmi dobře pobavíte. Kooperace by zde měla určitě být na prvním místě, takže pokud chcete snadno přežít, doporučuji rozdělit si pro každého práci a pustit se rychle do těžby surovin a obstarávání potravy. Jeden může tedy těžit suroviny, druhý obstarávat nějaké to jídlo farmařením nebo lovem, no a třetí by se mohl postarat o střechu nad hlavou, která, jak jsem se již zmiňoval, je pro přežití velmi důležitá.

Minecraft

Určitě zde strávíte mnoho času

Já osobně jsem prozatím vyzkoušel pouze hru pro jednoho hráče, přičemž jsem se i tak velmi dobře pobavil, což jsem vůbec neočekával. Během první minuty se mi hlavou honila myšlenka, že to asi co nejdříve zabalím, ale jakmile jsem se pustil do první činnosti, a to do těžby dřeva a poté do prohrabávání se zeminou, můj názor na tuto hru se rychle změnil, a tak jsem u mého prvního hraní Minecraftu strávil mnohem více času, než jsem plánoval.

Svoboda je zde na prvním místě

Co mě u této hry nejvíce drželo, byla úplná volnost. Můžete si zde dělat úplně vše, co se vám zachce. Nenarazil jsem totiž na žádná omezení, ani na hlavní cíle, po nichž by hra skončila. Jediným cílem v této hře je zejména přežití. Pokud si však myslíte, že vás tato nekonečná hra po chvilce omrzí, možná máte pravdu. Věřím tomu, že to ale hodně dlouhou dobu potrvá, díky možnostem, kterých je tu snad nekonečno. Pořád poznáváte nové předměty, s nimiž se dají dělat různé věci.

Začínáte bez ničeho jako nějaký trosečník

Jakmile jsem se v kostičkovém světě na začátku objevil s holýma rukama, opravdu jsem nevěděl, do jaké činnosti se pustit nejdříve hlavně proto, že jsem nevěděl, jaké tu jsou možnosti. Zaměřil jsem se tedy ihned na první strom, z něhož jsem svýma rukama začal těžit dřevo, abych si postavil přístřeší, které mě ochrání před nočními zrůdami. Stavba domku je opravdu zábavná, čemuž hlavně pomáhá kostičková podoba hry, takže si vlastně můžete postavit, co se vám jen zachce. Před stavbou domu je také důležité zpracovat dřevo, poté by neměl chybět ani pracovní stůl, na němž můžete vytvářet stovky různých předmětů, které se vám vždy budou hodit. Hraním vás budou doprovázet achievementy, jenž vás s hrou velmi dobře seznámí. Mimo těžby dřeva můžete také dolovat uhlí, železo, zlato a mnoho dalších surovin, s nimiž se setkáváme v běžném životě.

Lovu zdar!

K přežití je také potřeba zahánět i hlad, a tak nezbývá nic jiného než se během začátku pustit do lovu zvěře, která se volně po světě pohybuje. Samozřejmě maso není jediné. Z obilí si můžete udělat chleba a dokonce z cukru a dalších surovin se klidně můžete pustit do pečení dortu. Zkrátka možností kombinovat různé předměty, z nichž něco vyrobíte, je opravdu mnoho.

Minecraft

Vynalézejte různé předměty

Aby nám všechna tato práce šla pěkně rychle a snadno, určitě vám pomohou tvůrčí schopnosti, díky nimž můžete pomocí kombinací různých předmětů vytvářet nástroje, které vám práci velmi usnadní. Těmi nejdůležitějšími jsou asi motyka, krumpáč a sekera. Lze je vytvářet z různých materiálů, podle nichž se osvědčí kvalita vašeho výrobku. Čím lepší surovinu pro tvorbu máte, tím vám déle váš nástroj vydrží a hlavně to s ním jde rychleji.

Pusťte se i do boje

Mimo nástrojů lze také vytvářet i zbraně, které jsou velmi užitečné pro vaši obranu, pokud se hodláte po světě pohybovat i během noci, kdy na vás všude číhá kdejaké nebezpečí. Pro svou ochranu se taktéž hodí na sebe obléknout nějaké to brnění, přilbu a tak dále. Opět i zde se kvalita projevuje podle použitého materiálu. Jestliže si nechcete hrát na rytíře obaleným nějakým železem nebo něčím jiným, co vás ochrání, klidně si můžete z vlny udělat nějaký ten obleček, který klidně můžete i obarvit přírodními barvami, jež zejména získáte z různých květů.

Hratelnost je zde prostě na prvním místě

Ano, Minecraft nám toho hodně nabízí, navíc několik dalších dodatků a pluginů nám ještě poskytuje tvůrčí komunita. Takže seznámit se s každou možností této hry je opravdu těžké. Ještě k tomu se po každé chvíli objeví nový update, který opět nabízí něco nového do hry. Díky tomu, můžeme říci, že Minecraft je vlastně hra všech žánrů. Sice není po grafické stránce natolik krásná, ale její hratelnosti nedokáže konkurovat žádná jiná hra. Jestliže váháte, zda si máte hru zahrát, určitě jděte do toho a jistě nebudete litovat, pokud prominete její grafické zpracování.

(9/10)