Miner Wars Arena – recenze

Mine Wars Arena
Před několika dny se mezi hráči objevila nová hra Miner Wars Arena, kterou však nikdo neočekával. Původně se pracovalo pouze na projektu Miner Wars 2081. Především se musím zmínit o tom, že se jedná o práci českých ručiček, jež mají na starosti chlapci z českého studia Keen Software House.

Pojďme zavzpomínat na starou klasiku

Miner Wars Arena je tedy jakýmsi menším bratříčkem původního titulu Miner Wars 2081. Tato dynamická arkádová akce se inspirovala herní klasikou Tunneler, na kterou si jistě v mládí vzpomenete. Tentokrát si můžete původní klasiku vyzkoušet v dobře propracovaném 2.5D formátu. Vývojáři se také ke hře rozhodli napsat stručný příběh, který zní následně. Píše se rok 2090, kdy se naše Sluneční soustava ocitá v totálním politickém zhroucení. Lidstvo bojuje přes omezené prostředky na asteroidech.

Miner Wars Arena Miner Wars Arena

Pozvěte domu své kamarády na pořádnou řežbu

Se zkušenostmi z Tunneleru jsem nečekal, že mi tato hra toho nabídne mnoho, avšak po jejím spuštění mi hned v hlavním menu nabídla hned několik herních módů, mezi nimiž se nachází rychlá akce, tournament, a také je tu dokonce i multiplayer. Ano je to tak, hru si můžete zahrát společně s kamarádem, jenomže pouze na jednom počítači, jedná se totiž o split-screen, jenž ve hře opravdu nemá žádnou chybu. V rychlé akci si jednoduše navolíte počet nepřátel, terén a podmínky k vítězství. V tournamentu je pro hráče nachystáno hned patnáct misí, které zpočátku můžete hrát pouze na lehkou obtížnost. Jakmile hráč splní všechny mise, odemkne se hned střední obtížnost, po níž pak následuje ještě jedna těžší. K dispozici tu je ještě Special Edition, což je další z herních režimů, v němž musíte ochránit generátor, který se vyskytuje za vaší nabíjecí základnou. Jediným cílem hráče je co nejdéle tento generátor udržet vcelku.

Začněme dolovat

Tak tedy vrhněme se do boje. Jak jsem vám již představoval příběh hry, bitevním polem se stávají různé asteroidy, na nichž se ocitáte se svým tryskovým vozidlem, s nímž se musíme prokousávat mapou a snažit se zlikvidovat všechny své protivníky. Vždy začínáte na své jakési základně, která vám vždy po návratu dobije energii, zdraví i štít. Pro ně jsou i po mapě rozeseta různá vylepšení, jež můžete díky detektoru snadno nalézt. Krom toho si můžete posbírat i nějakou tu munici. Pakliže jste se dobře vybavili, můžete se vrhnout do hledání protivníků a vrhnout se do boje, což samozřejmě můžete učinit ihned po startu. Na mapě se někdy objeví i přátelské vozidlo, které se díky jeho inteligenci většinou na bitevním poli dlouho neudrží.

Miner Wars Arena Miner Wars Arena

Bez hraček to nepůjde

K soubojům vám velmi dobře poslouží pět zbraní, které se postupem času odemknou. Z počátku tu máme k dispozici gatling neboli rotační kulomet, s nímž si i tak velmi dobře vystačíte. I když mnohem lépe pak poslouží několik raket, kterých sice není dost. Ale pokud na mapě někde naleznete munici, opět s nimi můžete nastolit peklo stejně jako ostatním zbraněmi, u nichž máte omezenou munici. Velmi zákeřné jsou i miny, jimž se umělá inteligence vůbec nevyhýbá a vyplatí se jich vždy několik vypustit do úzké uličky, kde z nepřítele udělají hromadu šrotu. Další dvě zbraně již nemají omezenou munici, ale využívají vaší energie, po jejímž vyčerpání se musíte ihned vrátit na svoji základnu a dobít se, abyste zabránili své destrukci. Tou první zbraní je laser, jenž je velmi účinný, avšak více tu dominuje plasma, s níž jste téměř neporazitelnými.

To byl ale pěkný blesk

Energii je třeba si neustále hlídat, i když nepoužíváte poslední dvě zmiňované zbraně. Ta se hráči vyčerpává i během provrtávání se skalami. Někdy dokonce narazíte i na místa, kterými se probourat nelze. Pozor si musíte dávat nejen na nepřátelská trysková vozidla, ale i na bouře, jež se neustále po mapě prohánějí. Pakliže se do ní dostanete, snadno z vás udělá škvarek.

Miner Wars Arena Miner Wars Arena

Hru může hrát úplně každý

Co se týče ovládání, to není vůbec nějak složité. Sice si ho hráč nemůže sám nastavit, ale naštěstí je velmi dobře rozloženo. Navíc se můžete sami rozhodnout, zda své vozidlo budete ovládat pouze s klávesnicí či do soubojů zapojíte i myš. Grafické zpracování není ve hře nějak pokrokové, avšak k jejímu žánru a provedení to stačí. K lepší dojmu dobře poslouží i propracované efekty explozí a zbraní. Stejně tak si nemohu stěžovat i na zvuk. Sice se zde nedočkáte pořádného songu, ale v menu i v pozadí bitev nějaká ta hudba zazní. Dokonce i po zničení nepřítele vždy padne nějaká ta hláška, jichž sice není dost, a časem se začínají opakovat.

Udělejte na asteroidech pořádný bordel

Není to sice obrovské dílo, které by mělo udělat díru do světa, avšak jejím úkolem je se při hraní odreagovat. Při bojích s umělou inteligencí se sice hráč po delší době začne nudit, což nakonec zachraňuje multiplayer ve split-screenu. Ten už se o zábavu s vašimi přáteli dokáže postarat. Prostě AI nemůžeme srovnávat s lidmi. Hra je prodávána v podobě digitální distribuce za pouhých deset dolarů. Vývojáři se také pyšní tím, že hra je DRM-free, tudíž se v ní nevyskytuje žádná ochrana, takže ji lze snadno přenášet na různá média. Pakliže máte zájem si hru pořídit, můžete si ji objednat přímo na oficiálních stránkách. Hra je k dispozici i na Steamu.

(7/10)