Oil Rush – recenze

Oil Rush
Téměř všechny ledovce roztály, hladiny moří se zvedly a vy musíte chránit ropné plošiny před bandity. Pokud vás baví přemýšlet, tak je pro vás Oil Rush tou pravou hrou.

Stejně jako u většiny her z obrázků nevyčtete všechno, na co vše můžete během hraní narazit. A stejně tak je i tomu u Oil Rush. Z prvního pohledu jistě usoudíte, že se bude jednat o nějakou real-time strategii. Jenomže tak to přesně není, protože jsou do hry zapuštěny především prvky tower-defense systému. Zapomeňte na nějaké budování svých základen a podobných věcí, s nimiž se můžete v běžných strategiích setkat. Podívejme se tedy jak doopravdy Oil Rush vypadá. Za vývojem spolu s vydáním hry stojí společnost Unigine Corp.

Vítejte v novém světě plném černého zlata

Příběh je tu podobný jako v Anno 2070. I zde vás hra zavede do budoucnosti, v níž taktéž Zemi postihne neštěstí. Téměř všechny ledovce roztály, čímž se tedy zvedla hladina moří. Obyvatelé planety, kteří katastrofu přežili, se vrhnou do nelítostného boje o hlavní surovinu, a tou je, jak už název některým napověděl, ropa. Hlavním hrdinou příběhu je kadet námořní akademie Kevin, jenž se ujme velení vojenské velmoci, s níž se bude snažit utlačit ropy žíznivé bandity. V průběhu vyprávění nenarazíte na žádné video sekvence, nýbrž ale na statické obrázky, které samozřejmě dojem natolik nezkazí oproti dialogům s primitivním dabingem, z čehož si ihned pomyslíte, že dabéři pouze četli texty z papírů a nic víc.

Vypadá to docela snadně

Na začátku článku jsem se zmiňoval a tower-defense systému, což je základem této hry, tudíž se zde nejedná o nic jiného než zabírání a bránění základen a ropných věží. Tento jednoduchý princip hraní určitě pochopí každý hráč, i ten nejmladší, takže tutoriál je úplně zbytečný. Mezi budovami se tedy vyskytují výrobní plošiny rozdělené do několika typů podle toho, jaké jednotky vyrábějí a ropné plošiny, díky nimž můžeme těžit suroviny, vlastně surovinu, a to právě ropu, která zde hraje velkou roli.

Oil Rush Oil Rush

Je ale třeba více zapojit mozek

Některým z vás teď asi Oil Rush připadá jako nudná jednoduchá hra, kde skoro není nic na práci. Z budovatelské stránky to je pravda, za to máte ale více prostoru na přemýšlení a zvažování taktiky jak pro obranu, tak i pro útok.  Od každé jednotky, jichž je tu několik druhů, můžete mít pouze předem určený počet, jenž je definován populačním limitem. K dispozici máte jednotky od různých skútrů až po plovoucí pevnosti. Mimo to se také časem setkáte i s letadly a vrtulníky. Zapomeňte však na to, jaké jednotky vyšlete do boje, především záleží na jejich počtu.

Dobře zvažte své činy

Ani zde nevolíte konkrétní jednotku, nýbrž ale celou skupinu, jež se právě nachází u dané plošiny. Můžete pouze zvolit procentuální množství přesouvaných jednotek. Navíc je přemisťujete jenom mezi plošinami, takže je nemůžete poslat někam do vámi zvoleného prostoru. Ještě předtím, než své jednotky vypustíte na zvolené místo, vše si dobře promyslete, jelikož pak už není možné je stáhnout či jim přikázat jiný směr. Stačí tedy udělat jednu malou chybu a mezitím vám může nepřítel zruinovat polovinu mapy. Nenechte se něčím rozčílit, zachovejte klid a pořádně přemýšlejte nad svými kroky, které hodláte učinit.

Nejlepší obranou je ale útok

Co se týče obrany plošin, nemusíte se spoléhat pouze na vaše jednotky. Všechny základny spolu s ropnými plošinami můžete obklopit obrannými kanóny a rotačními kulomety. Za zničení nepřátelský jednotek pak dostáváte velitelské body, které vám zpřístupní speciální schopnosti jako odhalení nepřítele či zrychlení produkce.

Oil Rush Oil Rush

Grafika se vám bude líbit

Možná vás některé hráče systém této hry zčásti zklame, ale vše by snad mohlo napravit alespoň grafické zpracování, které se vývojářům značně povedlo. Na grafice si dali autoři opravdu záležet, efekty vypadají skvěle, což se však nedá říci o zvukové stránce, která se natolik nepovedla. O celý chod hry se stará engine Unigine.

Některé chyby lze přehlédnout

Jistě se na Oil Rush těšil velký počet hráčů, ale někteří budou zčásti zklamáni. Strategické provedení, díky němuž je potřeba více přemýšlet a zvážit každý nadcházející krok, opravdu této hře něco dává stejně jako hráčům. Jenomže tu také můžeme neustále ukazovat na velký počet chyb, s nimiž se můžeme setkat v některých misích či na špatně provedený příběh a jeho dialogy. Někdy se dokonce může stát i to, že pošlete své jednotky do útoku a ty pak na cestě potkají nepřítele, který se právě žene na vás. Jenomže jednotky na sebe vzájemně nereagují a pokračují dále ve své cestě. Naštěstí tato situace nastává velmi zřídka. Pokud vás ale baví strategické hry vyžadující hodně přemýšlení, tak je zrovna Oil Rush to pravou hrou pro vás. Nad těmi chybami určitě přimhouříte oči a bez váhání se do toho pustíte.

(7/10)