Preview: Prey 2 – Je něco shnilého na planetě Exodus

Human Head Studios vytvořilo pro hráče s pevnými nervy a velkou akční fantazií Prey 2, pokračování neméně úspěšného prvního dílu z roku 2006. Snad se vám již od té doby stihl vrátit tep do klidového stavu a jste připraveni na další akci. Avšak oproti roku 2006 – svět se změnil a  je také otázkou, kdo tentokrát bude „kořist“ a kdo (s větším štěstím) „lovec“(?).

2012

Hra je určena pro majtele PC, PS 3 a konzole Xbox360. Zveřejnění pro dychtivé závisláky pořádných stříleček s mimořádnou pohybovou akcí je naplánováno na rok 2012, ale už nyní přijímají e-shopy objednávky.

Takže až přijde onen hlavní okamžik, a vy zasunete DVD či Blue Ray Disk do mechaniky a dokončíte instalaci, usedněte k monitorům, popadněte myš, protože tímto okamžikem skončily vaše poslední klidné minuty. Přijdou tuhží časy, kdy budete muset odolávat fakt podivným kreatůrám – agresivním mimozemšťanům – a vydáte se na nebezpečnou cestu až do tajuplného vesmíru planety Exodus.

 

Vývojáři oficiálně vyhlásili 14. března tohoto roku, že mají pro své fanoušky pokračování. „Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Bethesda na Prey 2,“ řekl Christ Rhinehart, vedoucí projektu a dodal, že Prey 2 bude poskytovat hráčům příležitost, aby prozkoumali nový aspekt vesmíru Prey.

„Jsme nadšeni, že ukážeme hráčům tento titul, na kterém jsme pokračovali a doufáme, že (hráči) budou nadšeni tímto titulem stejně jako my,“  dodal vedoucí projektu.

Bylo to rok po té, co vyšlo najevo, že se pracuje na Prey 2.

Obrácené role

Kdo však čeká, že Prey 2 naváže na Prey 1 jako linie jednolitého seriálu, ten se mýlí. „Chtěli jsem udělat hru o únosu vetřelci. První hra byla o tom samém, ale vy jste byli oběť. Namísto toho teď budete lovcem,“ prozradil Rhineart.

Možná budete zpočátku zmateni, protože se vaše role obrátila. V červenci 2006 byl hlavní hrdina Killian Samuels unesen z letadla a nedobrovolně dopraven na planetu Exodus v dalekém vesmíru. Těžko si však poradí v cizím prostředí sám. Potřebuje k sobě pomocníka, kterým je právě indián Domasi Tommy Tawodi, jediný člověk na planetě plné dost prapodivných, a ne zrovna přátelských, mimozemšťanů.

Bezpečí se stává neznámým pojmem. Killian Samuels přijímá roli nájemného vraha, který tak za odměnu supluje práci policistů. Zpočátku si myslí, že je na nepřátelském Exodu jediným člověkem, dokud právě nepotká Tommyho. Killian si pamatuje, co dělal před únosem, ale některé mnohé další  momenty mu z paměti vyprchaly. Na Tommyho si však vzpomíná.

EXODUS

Název planety sám o sobě již napovídá. Není to zrovna vstřícná planeta, na které byste se rádi vydali trávit svou dovolenou. Plavky a výbavičku na pokojnou párty zanechte doma. Tady se s vámi nikdo mazlit nebude. Jsou zde největší vyvrhelové vesmíru. Ti nejodpornější kriminálníci, mafiáni, překupníci s narkotiky, kteří ovládli svět a diktují mu svá vlastní pravidla silnějších. Jsou zde kasína, kde se odehrává nejvíce trestné činnosti a mimozemské lehké holky.

Život nemá takovou cenu a všude se poflakuje nelíbivá cháska vyvrhelů a bezdomovců, kteří obývají nepřitažlivá plechová města, postavená z různých kontejnerů, vraků budov, či po různu nalepených plechových trubek a dalších kousků kovu. Všechny se tlačí nahoru. Je to takové „vertikální“ smetiště.

Planeta Exodus má pozměněnou gravitaci, vše je vzhůru nohama. Na jedné straně je pořád tma, na druhé světlo.

Terén a gadgety

Je těžké ujistit se, zdali tam, kam šlápnete, se zrovna nepropadnete do nějaké šachty. Naštěstí nejste fyzicky v reálném – a věřím, že i od pohledu zapáchajícím – místě někde na konci světa. Hlavního hrdinu ovládáte na dálku a můžete jen obdivovat jeho šikovnost a mrštnost a závidět, že balancuje na nebezpečné ploše, přidržuje se jednou rukou a druhou je schopen likvidovat zběsilou chásku střelbou ze své zbraně. To však není samo o sobě. Samuels má na sobě totiž speciální oblek s tryskovýma botama, který mu pomáhá vylepšovat jeho fyzické schopnosti. Díky vizoru může vidět skrz zeď a rozeznat různé důležité informace, a tím se i ubezpečit, zdali má co dočinění s nepřítelem nebo naopak. Může rovněž používat štít a vidět v noci a spoustu dalších gadgetů. K dalším zbraním patří vrhací světelná bola, díky níž uloveného nepřítele může spoutat.

Zbraně jsou ukryty v pouzdře jako v reálném světě a hlavní hrdina je vytahuje jen v situacích, které vyžadují střelbu. Pistol nemá  pořád přitisknutou na prstech, aby děsil okolí. Protože je pak těžké mířit pistolí do něčí tváře, která chce poděkovat za záchranu svého života. A funguje to stejně jako v reálu – když vytáhnete zbraň, okolí si toho hned všimne a snaží se před hlavní uhnout nebo také zaútočit.

Mimozemské vychytávky a rozhodování

Jenže pozor! Mimozemšťané nejsou žádné snadno odbouratelné naivní nátury. Pohybují se velmi rychle a mají velmi odlišné schopnosti. Jsou schopni teleportace. Máte pocit, že už ho máte, a najednou je v úplně jiném patře budovy.

Do budov vede nespočet vstupů. Za různými dveřmi mohou být různé nástrahy. Může vzít před sebe živý štít. Rozhodování, co a jak učinit, je vždy jen na vás. Stejně jako v přijímání odměn: vzít si víc peněz za úkol, než bylo dohodnuto, nebo si zachovat pověst poctivce?

Samuels musí myslet o vteřiny rychleji než jeho protivník. Nesmí svého nepřítele nikdy podceňovat. Možná se mu některý snadno vzdá, ale to ještě neznamená, že druhý nebude bojovat až do poslední kapky života. Najednou může zmizet v labyrintu komplikovaného prostoru, teleportuje se přes propast a Samuels musí za ním. Nemá nikde nalajnovaný postup, kterou cestou dřív a kterou později. Je to pouze na jeho svobodné vůli. Musí pouze hledat takové způsoby, jak se účinně zbavit nepřítele a vyinkasovat odměnu. Policisté nemají téměř na tomto bohem zapomenutém místě moc šancí, aby odstranili veškerý zabředlý zločin. K dopadení hlavního narkobarona Dra’gara musí Samuels pracovat nejen silou a svou zbraní, ale také k postupu potřebuje získávat informace. A ty nepřijdou zadarmo. Musí přitlačit na informátory, dát jim, co požadují, nebo jim vyhrožovat. Může zastřelit jeho ochranku a získat všechno zadarmo. Je pouze na něm, kterou taktiku zvolí k úspěšnému splnění své mise. Ale přitom musí mít Samuels na paměti, aby se nepropadl na škále morálky příliš hluboko a vlastně nakonec nebyl stejným vrahounem jako ostatní na Exodu.

Závěr

Názory na úroveň hry Prey 2 se liší. Víceméně je pokračování považováno za velmi slibné, místy však jen za nekonečnou přestřelku, kdy Killian Samuel dokolečka plní poslání nalézt protivníka a získat odměnu. Stále někam běhá a vyhýbá se překážkám. Má 20 rozšířených gadgetů a 40 zbraní. Prey 2 je také kritizován za málo informací o Prey vesmíru.

Avšak pro večery nabyté akcí  s šancí stát se hrdinou a očistit Exodus od všeho shnilého je Prey 2 víc než výzvou.

Foto: joystiq

Komentáře