Race Injection – recenze

Race Injection
Nastartujte motory, zapněte si bezpečnostní pásy, zkontrolujte gumy a hurá na trať. V následujících ‘pár’ řádcích Vám ukáži tuto závodní hru, která je velkým konkurentem vysoce-nákladových společností. Kromě hry samotné Vám také představím její doplňky v podobě stahovatelných DLC balíčků. Tohle bude rychlá a divoká jízda.

Jedná se o doplněk hry Race 07, která vyšla v říjnu roku 2007, ale který je sám o sobě novou hrou a určitě stojí za to.

Formule, GT, retro,… výběr je na vás

Pokud patříte k fandům rychlých kol a okruhů plných závodních vozů, je tato hra právě pro Vás. Hra přináší 9 nových tratí a 27 nových vozidel. Pokud vlastníte všechny přídavky, můžete se také projet v Mini Cooperu a dalších vozech. Na své si přijdou jak řidiči formulí, tak nascarových vozů, ale k dispozici jsou i retro autíčka, jako například BMW 2002 z roku 1971. Výběr je opravdu veliký. Stejně tak je zde zajímavý výběr tratí. Kromě obyčejných tratí, kde jezdíte dokola, je zde i trať, která má pouze jeden start a jeden konec, krásný slalom z vrcholu hory. Také nesmí chybět známá brněnská trať, kterou většina čtenářů určitě zná.

K dispozici vám bude hned několik pohledů na vůz a to jak z venku, tak také několik uvnitř vozu, které požitek z jízdy ještě více umocní. Také se můžete po voze rozhlížet použitím numerické klávesnice a nesmí chybět ani rychlý pohled za sebe nebo do zrcátka. K standardní výbavě také patří možnost rozsvítit si nebo zapnout stěrače.

Race Injection Race Injection

Malým zklamáním je pro mě to, že si nemůžete vytvořit vlastního hráče, a udělat si tak něco jak vlastní kariéru. Pro každý druh závodu je zde určitý druh vozů a každý má své řidiče. Avšak pokud jste věrný fanoušek českých závodů, můžete se projet v Pagani Zonda R za jezdce Janka Božidara.

Fyzika a počasí

Auta na suché vozovce drží opravdu krásně, pokud to tedy nevalíte 100 kilometrovou rychlostí do ostré zatáčky, ale zkuste si přidat déšť… Jakmile se jede závod v dešti, musíte si dávat větší pozor na projíždění zatáček. Auto může velice snadno vyjet mimo trať, a vy tak můžete přijít o drahocenný čas nebo pořadí v závodě. Samozřejmostí pro déšť je také možnost zapnout stěrače a efekt jízdy z kokpitu se tak stává jedinečným. Samozřejmě, pokud jste vlastníkem volantu nebo nějakého gamepadu, je lepší jej použít, protože můžete lépe ovládat sílu sešlápnutí pedálu nebo zatáčení a to pro reálný simulátor závodů je velice výhodné. Během jízdy také můžete využít takzvaný Pit-stop, který vám umožní drobné úpravy vozidla, které si můžete nastavit ještě před přijetím k vašemu depu. Od kol až po seřízení náběhů a drobných možností, které mohou ovlivnit celé vozidlo.

Race Injection Race Injection

Grafika za kvalitu

Hra na první pohled vypadá po grafické stránce na první díl hry Mafia. Pamatujete si na misi, kde se Tommy snaží vyhrát závody ve formuli?, to je přesně ono. Trať vypadá velice příjemně a není přeplácána různými nesmysli, které by vás akorát rozptylovaly od řízení, jen se hezky koukejte na cestu. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o doplněk hry z roku 2007, vypadá hra velice přijatelně i na dnešní poměry super výkonných grafických karet.

Závody samotné jsou rozděleny na etapy. Začínáme na běžné testovací, kde si můžete trať projet a naučit se její zákeřné zatáčky a kdy pořádně přidat plyn. Poté je na čase etapa, kde musíte vyšvihnout co nejlepší čas, který zvládnete, a podle pořadí vám bude přidělena startovní pozice v závodu samotném. No, ale odběhl jsem od tématu. Během těchto etap můžete sledovat, jak přibývá počet diváků, kteří se přišli na adrenalinový sport podívat. Na testovacím kole skoro nikoho neuvidíte, ovšem naopak během závodu samotného uvidíte za plotem spoustu diváků, kteří si odmítli zaplatit sezení na sedačkách a dali přednost výhledu na nebezpečných šikanách. Auta samotná jsou provedena kvalitně a samozřejmě nesmí chybět interiér upraveného závoďáku nebo také model zničení. Auto můžete poškodit velice pěkně, stačí si nastavit pořádnou realitu, rozpálit to po rovince a nevybrat zatáčku, no dojeli jste.

Nicméně na grafiku se tu tolik nekouká, protože hratelnost to dohání obrovským tempem. V dnešní době závodních her, jako jsou série Need For Speed se tolik nehledí na skutečné ovládání vozidla a jeho chování v zatáčkách. Pokud hledáte opravdu skutečně vymakané chování vozidla, jste na správném místě. Brzda a zatáčení, samozřejmě že ne. Auto se chová skutečně tak, jak by mělo a dokonce i po určitém poškození můžete pocítit změny chování motoru a všeho kolem jízdy.

Více hráčů je více zábavy a více reality

Ke hře samozřejmě nesmí chybět ani hra více hráčů, kde se může současně na jedné trati objevit až 25 hráčů, a protože jim nevidíte do hlavy, stávají se tak nebezpečnějšími protivníky než naprogramované AI. Jak jsem měl možnost si osobně vyzkoušet multiplayer, můžete na internetu narazit i na také, kteří do vás klidně narazí a odhodí vás na štěrk a tím vás prakticky vyřadí ze závodu, protože dohnat ztrátu je opravdu těžké. Ale i člověk může chybovat, a tak může sám vyjet mimo trať.

Takže hurá za volant a vyhrát nějaký ten šampionát!

Souhrn a vyhodnocení

• 27 unikátních vozů