Rage – katastrofa, která nás zabaví

Rage - logo

Další hra v post apokalyptickém prostředí už na nás číhá s cílem uchopit hráče a držet je při sobě tak dlouho, jak je to jen možné. Id software dokončuje vývoj hry Rage, jenž se brzy objeví v našich obchodech.

Zhouba lidstva začíná

Na lidstvo číhá obrovská katastrofa, která by měla vyhubit veškerý život na Zemi. Vědci zjistili, že modrou planetu čeká srážka s asteroidem Apophis o velikosti Manhattanu. Nezbývá nic jiného, než se na tuto apokalypsu dobře připravit a zajistit, aby lidstvo mohlo obývat planetu i po srážce. Začíná projekt Archa. Kryogenní kapsle budou uloženy hluboko v podzemí a navrženy tak, aby se vyhrabali v určený čas několik let po katastrofě. Cílem tohoto projektu je zachovat lidské znalosti, genetické vzorky a další věci nezbytné pro novou éru lidského života. Po několika letech se asteroid střetává s Měsícem a následně naráží na Zemi. Bohužel jedna z kapslí se otevřela dříve, než měla a náš hrdina zjišťuje, že někteří lidé z Archy hibernaci nepřežili. Lidé několik let po katastrofě vylézají ze svých úkrytů a začínají ve skupinách vytvářet první klany. Budují nové osady a tábory z věcí, jež mohou naleznout v okolí, a snaží se tak na svém stanovišti ukrývat před možným nebezpečím v rozpálené poušti, která pokrývá celou planetu. Všude okolo vás se vyskytují mutanti, dříve to byli lidé jako ostatní, ale nestihli se ukrýt před nárazem asteroidu.

Rage Rage

 

 

Nehezká krajina se vám bude líbit

Neočekávejte u této hry jen několik málo hodin hrání. Autoři mluví o hře, určené pro hráče, kteří mají rádi delší hraní či jsou hráči MMO. Rage bude zcela výjimečný RPG zážitek. Atmosféru především naladí velmi kvalitně zpracované post apokalyptické prostředí, na němž si dali vývojáři hodně záležet stejně tak i na zvukových efektech. Důkazem tak mohou být úchvatné obrázky, především i videa, kterých jsou již na internetu mraky.

 

Na Ramba si opravdu nehrajte

Id soft svoji hru tak dobře vyladili, že se podivíte tomu, jak se bude chovat nepřítel v daných situacích. Umělá inteligence protivníků překvapí každého hráče nezvyklou ostrostí a rychlým rozhodováním. Při střelbě ihned začne protivník uskakovat a schovávat se do nejbližšího krytu. Také se rychle takticky přesunuje blíže k vám a to koordinovaně se svými společníky. Věřte, že tuhle hru celou neproběhnete jenom tak bez krytí v „Rambo“ stylu. Již tohle bude jeden z prvků, který prodlouží hrání celého příběhu, a tak je o zábavu trochu v delším čase velmi dobře postaráno.

Rage Rage

 

 

Pohrajte si s technologií ovládání na dálku

Rage hráčům nabízí mnoho hraček především velký arzenál zbraní, mezi nimiž nechybí kuše se speciálními střelami, pomocí kterých můžete na několik sekund ovládat svého nepřítele, jenž pak vybuchne. Máte tedy možnost ho dostat mezi ukryté protivníky a využít ho takto jako časovanou bombu. Stejně tak lze využít autíčko na dálkové ovládání obalené dynamitem.

 

Ani po katastrofě nechybí zábavné akce

Někdy však bude třeba se přesunovat na větší vzdálenosti. Ani projížďka po poušti v upravených buginách zde nebude chybět, s nimiž lze i roznést několik nepřátel pomocí raket. Když už máme možnost řídit nějaké to vozítko, tak proč si neoddychnout z těch krvavých bojů? Tři, dva, jedna, start a jedem! Vyhrávejte i několik závodů v poušti speciálních okruzích a vyhrávejte peníze, za které si pak můžete kupovat díly a schémata pro gadgety, jež můžete sestrojit přímo v bojišti. Mezi gadgety patří i námi zmíněné autíčko na ovládání.

Rage Rage

 

 

Nebojte se, zvyknete si

Hra obsahuje velký počet prvků, a proto se hráči, jak je vidět v různých diskuzích na internetu, obávají, že ji bude příliš složité ovládat. Není ale třeba se tohoto problému tolik obávat, jelikož hra je po této stránce velmi dobře zpracována a během prvních dvou hodin hraní vás postupně seznámí s veškerým ovládáním a využitím všech prvků.

 

Rage zatím nemá žádné mínus

Zatím lze jen diskutovat o kladech tohoto titulu, a tak už nezbývá nic jiného než čekat až hra vyjde. Pak se můžeme sami přesvědčit, zda jsou ve hře nějaké ty zápory či ne. Věřím, že se ale nenajdou, vzhledem k tomu jak Id soft velmi dobře zabudovává své prvky do hry a navíc hra poběží na enginu Id Tech 5, jehož se dočká i dlouho očekávaný Doom 4. Rage se objeví v obchodech 7. října tohoto roku.

Rage Rage

 

 

HW požadavky

Minimální:
OS:
Win XP SP3, Vista, Win 7
Procesor: Intel Core 2 Duo nebo ekvivalent od AMD
Paměť: 2GB
Hard Disk : 25GB
Grafická karta: GeForce 8800, Radeon HD 4200

Doporučené:
OS: Win XP SP3, Vista, Win 7
Procesor: Intel Core 2 nebo ekvivalent od AMD
Paměť: 4GB
Hard Disk : 25GB
Grafická karta: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550

Komentáře