Recenze Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution

Jelikož už je Deus Ex venku nejaký ten pátek, rozhodli jsme se vám přinést rovněž recenzi, na kterou počítačoví hráči čekali více jak 8 let. A verdikt? Více uvnitř recenze…

Píše se rok 2027 a lidstvo prožívá novou evoluci v podobě hi-tech vylepšení vlastního těla, kterému se začlo obrazně říkat „augmentace“. Hra tak nenavazuje na poslední díl, nýbrž je jejich předvojem.

Je libo nějaké vylepšení vašeho těla? V Sarif Industries naleznete vše!

Ve hře se dostaváte do kůže postavy jménem Adam Jennsen, který byl vyloučen ze SWAT týmu pro neuposlechnutí příkazu nadřízeného. Nakonec se rozhodl vzít práci v ozbojené ochrance společnosti Sarif Industries, jež je známá pro vývoj umělých končetin či rúzných Hi-Tech vylepšní běžného čověka.

Adam je v této době čístým člověkem, který o úpravy svého těla rozhodně nestojí.

Deus Ex: Human revolution Deus Ex: Human revolution

Seznámení se hrou

Na laboratoře Sarif industries se rozhodne zaútočit neznáma skupina lidí s nejasným cílem. Vy jako hráč dostanete za úkol eliminovat potencionální hrozbu od majitele společnosti Davida Sarifa. Právě při této akci prakticky příjdete téměř o svůj život a bohužel podle prvních informací zemře i vaše dobrá kamarádka doktorka Megan Reedová, včetně několika členů jejího týmu. Tento tým pracoval na genetickém evolučním vývoji člověka, jenž by mohl prakticky celý život využívat augmentace ve svůj prospěch. Problémem této doby je převažně to, že tělo po delší době začíná odmítat vylepšení a existující lék je jen dočasná pomoc.

Hi-Tech Jennsen na scéně!

Po útoku na laboratoře jste nakonec skončil v nemocnici s těžkými poraněními. Výsledkem byla augmentace prakticky více než poloviny vašeho těla, kterou vam zaplatil váš chlebodárce David Sarif. Šest měsíců po útoku se tak vracíte do práce, kde vám majitel společnosti oznámí, že byly laboratoře opět napadeny a vy jste vyslán, aby jste překazil případné další záškodnické akce a celou záležitost řádně vyšetřil.

Nově vám však už budou pomáhat vaše vylepšení těla a jestliže budete hrát více v stealth režimu, budete ve hře odměňováni větším počtem bodu pro vaší postavu, díky nimž budete své schopnosti moct vylepšit.

Příběh v kostce

Příběh hry vás zavede do několika části světa jako je Shangai, kanadský Montreal (jen kancelářské středisko), Singapůr či Antarktida, přičemž vaše domovské město je americký Detroit. V každé lokaci na konci na vás bude čekat boss, který je jakýmsi zpestřením hry. Deus Ex: Human Revolution vám rovněž nabídne hodně vedlejších questú pro pochopení situace. Více už k příběhu prozrazovat nebudu, přeci jen vás nemůžu okrádat o překvapení, které vám hra nabídne.

Herní mechanismy

Hraní nového Deus Ex Human Revolution zabere odhadem 15-20 hodin i se všemi vedlejšími úkoly. Mezi mechanismy hry patří například RPG prvky úpravy augmentací vaší postavy, nebo úpravy zbraní. Ty lze upravit rovněž v několika úrovních, od vylepšení střel, přes tlumič po zvětšený počet nábojů v zásobníku. Bohužel hra mi v tomto odledu přišla dost nevyvážená. I přes danou délku hry je nemožné upravit postavu na všechny augmentace a stejně tak je to i se zbraněmi. Deus Ex bohužel ani nenabízí možnost po dohrání hry začít hru novou se stávajícím profilem, což je celkem velká škoda.

Naopak lze na hře vychválít velké možnosti procházení hry. Na výběr máte stealth režim, kde lze využívat naplno augmentace vaší postavy, nebo klasický styl, kdy zabíjíte vše co vám stojí v cestě. RPG prvky ve hře fungují i na bázi komunikace s jednotlivími NPC postavami, máte tak možnost zjednodušit si práci, když postavám budete říkat co chtějí slyšet. K tomu vám můžou pomoct i správné augmentace ve hře. Závěr hry vám pak nabízí celkem čtyři konce a je jen na vás, jaký závěr se rozhodnete přijmout.

Audiovizuální spracování hry

Engine pohánějící Deus Ex Human Revolution je náš starý dobrý známí Unreal engine třetí generace s podporou Direct-X 11. Po stránce grafické není Deus Ex nějakým skvostem, ale spíše střední třídou v herním průmyslu. Výhodou však je, že hru lze hrát i na slabších strojích, což určitě potěší nejednoho hráče. Pokud jde o zvukový doprovod, tak k tomu nemám žádné výhrady, ba naopak. Na některých skladbách byla tak trochu cítit ruka Hanse Zimmera, což rozhodně nebylo na škodu, ovšem nového Trona Legacy nečekejte.

Záverečný verdikt

Deus Ex Human Revolution není špatná hra, dokonce není ani průměrná hra. Ovšem mezi Top 10 asi patřit nebude, jednak grafický styl není žádný skvost a hlavně hra má několik chyb, které se vývojáři nesnažili dodělat. Těmi se myslí například nemožnost upravit všechny zbraně na maximum (protože prostě k nim nelze sehnat úpravy). Podobně, pokud se snažíte dělat všechny vedlejší guesty, stejnak postavu nevylepšíte na maximum. Všechny tyhle chyby bych odpustil, kdyby hra nabízela po dohrání možnost začít hrát hru s aktuálním profilem. Bohužel to se však nestalo, a tak mi nezbívá než podle toho hodnotit – 82 %. V případě, že jste fanouškem původního Deus Ex, jděte s hodnocením hry o celých 12 % dolů.

(8/10)