Recenze: LEGO Piráti z Karibiku

Vývojáři z Travellers Tales mají na svědomí tolik LEGO her až z toho jde hlava kolem. A proto si řada hráčů jistě klade otázku, kolik kostičkových her nás ještě čeká a jestli jsou ještě zábavné nebo ne… Odpověď na tyto otázky a ještě více se dozvíte v této recenzi, která se týká LEGO Pirátů z Karibiku.

Piráti z Karibiku jsou nejnovější hrou ze světa LEGO kostiček. Předchozí věta by mohla celou recenzi ukončit, protože již všichni tuší, co je čeká, ale to by si hra nezasloužila, takže se ji pro Vás pokusím trochu více rozebrat a popsat ji.

LEGO Piráti z Karibiku jdou ve šlépějích předchozích her, takže nás zavedou do prostředí filmové předlohy, kdy si postupně projdeme předchozí tři filmy a nakonec se dočkáme ještě čtvrtého dílu, jehož filmová verze právě běží v kinech.

LEGO Piráti z Karibiku LEGO Piráti z Karibiku

Studio se rozhodlo, že se bude co nejvíce držet předlohy, takže navštívíme stará známá místa jako Torthugu, ostrov Pelegosto a další. Prostředí je opravdu velmi pěkně vymodelované a věrné předloze a téměř pořád se jí drží, což platí i o animačkách, kterých je ve hře dost a dost. Sem tam se najde nějaká ta lokace, která nemá s filmem nic společného a která byla do hry přidána za účelem natáhnutí herní doby, ale to neznamená, že je to špatně. Animované sekvence jsou samozřejmě prošpikované humorem a nejednou se mi stalo, že jsem se opravdu nahlas zasmál. A to i přes to, že je hra cílena hlavně na mladší hráče. O téměř permamentní úsměv na tváři se postaral například Jack Sparrow a jeho charakteristická střeštěná chůze, která je zpracována naprosto perfektně.

Kooperace na každém kroku

Hra opět nabízí možnost hrát ve dvou hráčích na jednom PC, což pozvedává Piráty ještě o kus dál. Kooperace s kamarádem či kamarádkou je totiž opravdu zábavná a pro to, aby si mohl člověk hru co nejvíce užít, dokonce téměř nutná.

Přecejen, když se domlouváte kam kdo půjde a co udělá, je to jiné kafe, než když hraje jen jeden. Pak se totiž zábava mírně vytrácí, protože musíte neustále přepínat mezi postavami, protože každá umí něco jiného a bez jejich spolupráce se neobejdete. Například Will má jako jediný schopnost opravovat stroje a předměty ze železa, Elizabeth umí skákat tak vysoko, že i klokan by se musel stydět. A Jack Sparrow má k dispozici kompas, kterým může nalézt skryté poklady. Postupně se nám odemkne celkem 70 hratelných postav.

Piráti z Karibiku Lego  pc hra Piráti z Karibiku Lego  pc hra

Potřebuju k hraní mozek?“

Ano potřebujete. Hra je sice pro děti, ale to neznamená, že je pro blbce. Čekají na vás totiž různé minihry a hádanky menší či větší obtížnosti, bez jejichž vyřešení se dál nepohnete. Ale pokud máte v hlavě alespoň špetku logického uvažování a splňujete doporučenou věkovou hranici pro hraní pirátů, tedy 7 let, tak se přes ně celkem snadno přehoupnete.

Velkým plusem těchto „puzzlů“ je to, že jsou logické, takže se nedočkáte podobné úlohy typu: zapal opici, abys získal klíč od truhly. Místo toho budete muset opici dát banán.

A co dál?

Dál už jen to, že mají piráti český překlad, který jistě nedal moc práce, protože v celé hře je snad jen 10 řádků textu a postavičky nemluví, ale děti to určitě ocení. Mezi plněním jednotlivých úkolů neustále sbíráte LEGO kostičky.

Piráti z Karibiku Lego  pc hra

Konečný verdikt, je takový:

LEGO Piráti z Karibiku jedou stejně jako všechny předchozí LEGO hry v zajetých kolejích, ze kterých příliš nevybočují, k čemuž patří i trochu horší ovládání, ale na to jsou hráči kostičkových her zvyklí, takže tomu není třeba něják zvlášť věnovat pozornost. To na čem všechny LEGO hry stojí, Piráti z Karibiku nejsou vyjímkou, je humor, který je přítomen na každém kroku. I přes téměř nulovou originalitu mi nezbývá nic jiného, než Piráty všem dopručit. Takže napnout plachty a vyplouváme!

(8/10)