Recenze: Need for Speed World

Need for Speed World

MMO závodní hry jsou ještě v dnešní době novým trendem, proto jsem se rozhodl vám představit titul, který je v této kategorii nejhranější.

Co nebo kdo je vlastně Need for Speed World?

Need For Speed World  je Masive Multiplayer Online hra určená pro všechny hráče skrze systém Pay 4 Win, který se poslední dobou stal jakýmsi fenoménem hraní po síti. Hru má na svědomí vývojářské studio EA Balck Box, jež stojí například za tituly NFS Underground 1, 2 nebo rovněž za tituly jako Most Wanted či Carbon, a právě poslední dva zmiňované díly daly základ celému světu ve hře Need for Speed World. Světy Rockport City a Palmount City se staly domovem pro statisíce hráčů, kteří v nich dnes a denně svádí napínavé bitvy.

Need for Speed World Need for Speed World

Pay 4 Win v útoku!

Jak jsem již zmínil, hra běží na systému Pay 4 Win, a to znamená jedno jediné.  Za základní hru neplatíte ani korunu. Pokud ovšem chcete být ve výhodě před ostatními hráči, nebo s některými držet krok, musíte přestoupit právě na placený systém, kde lze za reálné peníze koupit takzvané BOOSTY. Ty pak následně utrácíte za řadu nových možností a vylepšení. Ovšem nutno podotknout, že je systém pro české hráče nepříjemně předražený.

Jaké výhody má platící zákazník?

Jednou z možností je si koupit auto, i když je většina aut na prodej prostřednictvím vydělaných peněz ve hře, najdou se některá, jež lze opravdu koupit jen za BOOSTY. Další možností, jak utratit své BOOSTY, je například speciální úprava vzhledu, či unikátní díly pro vašeho čtyřkolového miláčka. Pokud jde o vzhled auta, tak ten nemá vliv na jízdní vlastnosti, ale zaručeně z vás může udělat obávaného protivníka. Jenže i zde se bohužel budu držet mého předchozího názoru, že jsou i vzhledové úpravy poněkud předražené. Při vnější úpravě vozu Lotus Elise jsem došel na částku 360 kč, což je za úpravu vzhledu jednoho auta opravdu moc.

Jak je to s úpravami vozidel?

Úprava vozidel stojí na celkem šesti dílech: motor, turbo, převodovka, tlumiče, brzdy a kola. Všechny tyto díly se pak následně rozdělují na tři hlavní kategorie: Street Series, Race Series a Pro Series. Ovšem tím to celé nekončí. Každá tato kategorie má další tři třídy: Improved, Sport a Tuned. Po každém dojetém závodě na vás v cíli čeká celkem pět karet, ve kterých se může skrývat nějaký speciální díl pro vaše auto. V tomto ohledu platí samozřejmě pravidlo, čím lepší vítězný post, tím větší šance na díl. Obzvláště pak za stříbrné a zlaté karty můžete obdržet exkluzivní díly, které patří pod kategorii „Pro Series“. I když součástky nenaleznete tak často, jak byste si přáli, vozidlo jde prakticky vylepšit až o 60% z původního výkonu. V případě, že nemáte štěstí, nastává jedině možnost si v garáži koupit vylepšení z karet za BOOSTY. Zde musím skromně dodat, že se jejich cena od minulého roku snížila a rovněž je zde novinkou rozdělení karet do tříd dle typů vozidel.

Jak je na tom řidičský profil?

Za zmínku stojí úprava vaší postavy, coby obávaného řidiče. Jestli-že dosáhnete nějakého levelu, otevře se vám menu, ve kterém si můžete vybrat, do čeho vložíte váš zkušenostní bod. Na výběr máte z kategorií: závodní, příjmové nebo proti policejní, v nichž si pak následně aktivujete novou funkci vašeho řidiče.  Díky tomu váš vůz přibere na dalších efektivních vlastnostech, jež mohou být na některé protivníky velice účinné. Bohužel i zde zamrzí jeden neduh v podobě restartování profilu a přiřazení bodů jinak. Možná v budoucnosti vyjde nějaký patch, který hru v tomto směru vylepší, zatím to bohužel nejde, takže si dávejte pozor, do čeho si své body vkládáte. Jako poslední zmíním počet levelu. Maximálně jich lze dostáhnout 50.

Jaké typy klání na vás ve hře čekají?

Hned na úvod se musím přiznat, že s počtem typů závodů jsem ve hře nespokojený i přes to, že nedávno se zavedl nový styl závodu, takzvaně „Team Evade“ – kombinace klasického sprintu s policejními honičkami. Všichni hráči jsou od začátku až do konce pod útokem místní policie, což hře dodává mnohem akčnější spád. Nechybí ani mnoho zátaras na cestě do cíle, včetně protijedoucích SUV.

Kromě již zmiňovaného druhu závodění na vás ještě čekají klasické Sprinty a Circuity, jako doplněk pak slouží honičky s policajty, jak je znáte ze starého Most Wanted nebo Carbon. Ve výsledku je to opravdu hodně málo a můžeme jen všichni doufat, že se vývojáři v budoucnu vytasí třeba s Drifty nebo Dragy. Rovněž by mě osobně potěšilo, kdyby se někde ve hře objevili například závody v kaňonech.

Jak je na tom vozový park?

Vozový park ve hře Need for Speed World čítá takřka 40 vozů z toho celkem 8 vozů lze pořídit pouze za BOOSTY. Ve hře najdete taková auta jako BMW M3 GTR E46, Lamborghini Murciélago, Chevrolet Corvette Z06, Ford GT, Dodge Viper SRT10 a mnoho jiných. Každé auto se ovládá úplně jinak, proto i zde platí pravidlo pečlivého vybírání. Za sebe mohu říct, že nejlepší vůz v první třídě je Nissan 240SX, ve druhé třídě je v neplacených vozech jedničkou Lotus Elise a ve třetí třídě je nejsilnější BMW M3. Což mě přivádí k faktu, že jsou vozy rozděleny do tří tříd. První třída jsou vozy slabší třídy, 2. třída jsou vozy střední třídy a nakonec 3 třída, kde jsou opravdu jen už velice rychlá auta. Bohužel i zde sem narazil na dost neduhů, kdy s nejsilnějším autem druhé třídy dokážete porazit polovinu vozového parku třídy třetí.

Grafická stránka hry

Po grafické stránce Need for Speed World na poli MMO her exceluje. I přes zastaralé lokace ze starších titulů se z hlediska grafiky jedná opravdu o kvalitní titul. Musím pochválit modely aut nebo nasvícení scén.

Závěrem

Need for Speed world je ve výsledku povedená hra, která sice není dokonalá, avšak řada chyb z minulého roku je už dneska minulostí. Jako příklad mohu uvést upravený start závodů, nebo výpadky až pád hry, či nesmyslné kolize. Hra má však i dnes své mouchy, například v podobě slabšího vozového parku, předraženého nakupování, či nedostatek typů závodů. Proto dávám 70%.

(7/10)

Zdroj foto: Leakerz.net