Ridge Racer Unbounded – recenze

Ridg Racer - Unbounded
Nastartujte motory, pořádně zahřejte gumy a prožeňte se městem, kde proti vám nestojí žádná překážka. Přivítejte mezi námi další díl arkádové závodní série Ridge Racer, jenž v hráči snadno rozproudí krev.

Kvalita je zaručena

Značka Rige Racer baví hráče již dlouhou řadu let, a tak pro nás není žádnou novinkou, že je tato závodní hra vytvořena v arkádovém stylu, k čemuž navíc obsahuje lehké futuristické prvky. Jakmile se objevil na trhy nový díl, fanouškové jistě neváhali a hru si ihned pořídili, i když se dalo očekávat, že se v novém pokračování mnoho novinek vyskytovat nebude. Japonská společnost Namco, jež se podílela jak na vývoji, tak i samotném vydání svých her, se rozhodla učinit změnu. Proto povolala finské vývojářské studio Bugbear Entertainment, které má dnes mnoho zkušeností s hrami tohoto typu, čehož můžou být příkladem první dva díly FlatOut. Takže si mohli být všichni docela jistí, že se Ridge Racer Unbounded velmi dobře povede.

Kombinace několika úspěšných her se povedla

Opravdu neočekávejte Ridge Racer takový jak ho znáte, a to už jen z toho důvodu, že se ani v Unbounded neobjeví sexy symbol této série dívka Reiko Nagase, a stejně tak je tomu i u fiktivních výrobců automobilů, jako jsou například Kamata či Agé. Mimo to se zde vytrácí mnoho různých prvků, s nimiž jste se dříve mohli setkat. Naštěstí autoři neodbočili příliš daleko, a tak se neustále můžeme těšit arkádovou jízdou plnou adrenalinu. Především byste měli zapomenout na tu čistou jízdu futuristickými tratěmi, jelikož se tvůrci tentokrát zaměřili na jízdu v městských ulicích osazenou destrukcemi. Žádnou originalitu zde neočekávejte, veškeré prvky jsou totiž vytaženy z ostatních titulů. Příkladem toho může být například zmiňovaná destrukce spolu s akčními momenty, jež se vyskytují ve Split Second. Bouračky vám jistě budou připomínat známou sérii Burnout a celkový styl arkádové jízdy se hodně podobá Need for Speed: Hot Pursuit. Kombinace všech těchto her byla docela dobrým nápadem, ale schopnost konkurovat těm úspěšným se nejspíš nevydaří.

Ridge Racer Unbounded Ridge Racer Unbounded

Klidně zarazte plyn do podlahy

Samozřejmě i zde si vychutnáte projíždění zatáček driftem. Jak se u arkádových her patří, fyzika je pouze v rukou vývojářů, a tak se do zatáček můžete vrhnout se sešlápnutým plynem, přičemž pak stačí pouze zatáhnout za ruční brzdu. Následně zatáčkou prolítnete, jako by se nic nedělo a s nabranou rychlostí můžete ve své zběsilé jízdě dále pokračovat. Ovšem i tak musíte počítat s tím, že to vše nebude tak snadné. Stačí udělat v krátkém momentu malou chybičku a vy letíte tam, kam byste si to zrovna nepřáli. Vzhledem k vlastnostem a především váze se ovládání vozidel různě liší.

Kdo to má pak ulízet?

Podívejme se ale na již zmiňovanou destrukci. Během své jízdy můžete zbourat vše, co se vám postaví do cesty. Ve městě tak narazíte na různé křehké zídky, sloupy, cisterny, ale také máte možnost si svoji cestu zkrátit například skrze kavárnu. Bohužel takový nepořádek nemůžete páchat ihned. Nejprve musíte nastřádat dostatek energie, kterou získáte například driftování či srážením protivníků. Po nasbírání dostatku energie budete ihned informování a následně se můžete pustit do demolice budov a jiných objektů. Efektně i vypadá drolení rohů budov. Vesměs celý destrukční model hry velmi hráče zaujme, ale po delší době dívání se na opakované ničení objektů časem docela omrzí.

Ovládněte celé město

Ve hře samozřejmě nechybí ani kariéra, jež vás provede smyšleným městem Shatter Bay, které je tak trochu podobné New Yorku. Město je rozděleno do devíti oblastí, do nichž se postupně dostáváte pomocí jejich odemykání. V každé této oblasti se nachází sedm závodů. Vaším hlavním cílem není nic jiného, než každý závod vyhrát a dostat se tak do další oblasti. Jistě vám mohou k postupu postačit i jiné prvky jako likvidace soupeřů či bourání města. Takto si můžete odemknout i nová vozidla, tratě nebo i zmiňované oblasti. Samozřejmě za výhru závodu dostanete nejvíce bodů, a abyste se dostali dále, musíte také získat i zlatou medaili. Nepočítejte s tím, že se vám bude postupně obtížnost zvyšovat, jelikož laťka je nastavena dosti vysoko již od samotného začátku. Takže počítejte s tím, že většinu závodů si několikrát zopakujete, pokud budete chtít nasbírat co nejvíce bodů. Vzhledem k ne velikému počtu závodů v kampani, si možná budete myslet, že to vše odjezdíte v krátké době, jenomže díky vysoké obtížnosti vám hraní zabere mnohem více času.

Buďte neporazitelní

Mimo klasického Domination race, kde právě budete moci co nejvíce využívat destrukčních schopností a zkratek, jsou tu i klasické závody, v nichž se s těmito prvky nesetkáte a musíte si tak vystačit pouze s řidičskými schopnostmi. Dalším módem je Time attack, kde jednoduše soupeříte pouze s časem, přičemž sbíráte medailony, za jejichž pomoci zastavíte hodiny. Dalším trochu drsnějším a nejspíš i nejlepším režimem je Frag Attack, který vám dá možnost nasednout do pořádného náklaďáku, s nímž máte za úkol likvidovat policisty spolu se závodníky.

Mutliplayer s editorem zde nesmějí chybět

Autoři počítali i s tím, že byste se mohli po delší době hraní nudit. A kdo by taky ne, takhle o samotě. Proto neváhali a zabudovali do hry multiplayer, kde máte možnost si to rozdat s živými soupeři, u nichž není možné očekávat, jakou taktiku proti vám využijí. S multiplayerem je také spojen editor tratí, na kterém si také vývojáři dali velmi záležet a kvalitně ho vypracovali. Nejprve si sestavíte okruh a poté nastavíte vše, co je potřeba. Nakonec se vrhnete do editace okolního prostředí, přičemž můžete okolo své tratě rozmístit desítky objektů. Pak už nezbývá nic jiného než svůj výtvor ukázat ostatním závodníkům na internetu, kteří tak budou moci vaši trať vyzkoušet. Naopak se můžete i vy prohánět na jejich tratích.

Všechno dobře šlape

Po grafické stránce Ridge Racer Unbounded nevypadá vůbec špatně, i když jsme v dnešní době zvyklí na mnohem lépe vypadající kousky. A abychom pořád žasli, autoři vůbec nešetřili a do hry naházeli pěknou hromadu efektů, zejména ty destrukční. Příkladem tak může být realisticky zpracované rozdrcení betonu či zničení vozidla. Navíc v ulicích se neustále vyskytuje nějaký ten bordel, který všichni závodníci během jízdy napáchali. To vše ještě navíc doprovází zpomalené záběry. Stejně tak se autorům povedlo i zvukové provedení. Nechybí tak zde kvalitní zvuky explozí, rozbíjejícího se skla a skřípajících plechů. V závodech vás zajisté doprovází i velmi dobrá hudba, která se ke hře docela hodí.

Hra se prostě povedla

I když tento díl od závodní série Ridge Racer dosti odbočil od svých předchůdců, neznamená to, že se hra autorům vůbec nepovedla, ba naopak odvedli skvělou práci, a proto jistě své fanoušky jenom tak neodradí. S šílenou jízdou obohacenou pořádnou destrukcí se jistě žádný hráč nemůže nudit, navíc když je tu i multiplayer spolu s editorem tratí. Zkrátka je tu o zábavu velmi dobře postaráno, takže nemusíte vůbec váhat, pakliže vám nevadí závodní hry v arkádovém stylu.

(7/10)