Saints Row: The Third – recenze

saints row 3

Konečně jsme se dočkali dalšího pokračování úspěšné série, jímž je třetí díl Saints Row: The Third, který nám opět nabízí obrovskou hromadu šíleností, jež můžete během hraní napáchat. Pokud nevíte, o čem tu vlastně píši, Saints Row má zcela podobný základ jako GTA. Jediným rozdílem je, že GTA se spíše naklání k realistické stránce, avšak u Saints Row to je díky své šílenosti pravým opakem. Zábavou hráče provází i originální nadávky, parodie na vše známé a hlavně ujeté akce, s nimiž se v jiných hrách nesetkáte.

Dočkali jsme se třetího vydání této akční šílenosti

Pokud jste už hráli jeden z předchozích dílů, nebudete natolik překvapeni provedením této hry plné nadsázky a především také humoru. Nejvíce asi vzalo hráčům dech, když se setkali s prvním dílem.  Po vydání druhého dílu už to takové nebylo, jelikož se dočkali stejných prvků, avšak trochu vylepšených. A stejně tak tomu je i zde. Opět na vás číhají akce plné různých šíleností, na které byste si v reálném světě nikdy nevzpomněli.

saint row 3 saint row 3

Tentokrát se přesuneme někam jinam

Opět zde nebudou chybět přestřelky, rvačky a další výtržnosti, které jsme mohli konat v předchozích dílech. V původním městečku Stillwater už gang zvaný Saints (neboli svatí) toho napáchal až moc. Tentokrát je třeba se přesunout někam jinam. Naším novým cílem je město Steelport, jež se vy hráči pokusíte ovládnout. Avšak musíte brát na vědomí, že se vám postaví konkurenční gangy, s nimiž je třeba pořádně zatočit a ukázat jim, kdo je tady pánem. Aby to zabralo, je třeba do toho zapojit pořádně akční a brutální styl, u něhož nesmí chybět ani kapka humoru, jenž vás bude po celou dobu hraní provázet.

Během hraní budete procházet příběhem, jehož průběh se postupně mění vzhledem k několika vašim rozhodnutím. K tomu všemu tu hlavně nesmí chybět humor plný nadsázky a vulgární hlášky, to vše dělá hru takovou, jaká je. Není možné si představit Saints Row bez těchto jeho hlavních prvků, jelikož pak bychom si mohli zahrát GTA.

Šílení nás nedostanou!

Čekají vás zde klasické úkoly typu: dojeď tamhle a vyřiď tohle, dostaň se tamhle a zabij tohoto chlápka či přivez balík. A během takovýchto akcí nesmí chybět pořádná dávka nadsázky. Váš gang se do takovýchto akcí v novém městě pořádně opře, jelikož první misí je bankovní loupež, jakou jste ještě nikdy nezažili. Vašim lidem je totiž opravdu jedno, jakým způsobem se vrhnou do akce a vůbec, kdo se jim postaví. Nasaďte si legrační masky a pusťte se toho. Ovšem při takové loupeži nesmí chybět dávka humoru. Prostě v téhle hře se budete pořád bavit.

saint row 3 saint row 3

Humor je zde na prvním místě

Banka, kterou si vaše parta zvolila, není tak malá, takže zde nemůže být ani malý trezor. Jakmile se od hlavní haly prostřílíte až k trezoru, je třeba povolat vrtulník, jenž tento trezor vytrhne ze zdi. Mezitím budete na trezoru stát a pokračovat v pořádné přestřelce, která se ještě o nějakou delší dobu protáhne proti policejním jednotkám na střechách. Navíc se na vás přiletí podívat i několik vrtulníků, které se taktéž budou snažit zabránit vaší akci. Tak o ně bychom se také mohli postarat. No jak tahle akce vlastně dopadne? To se už musíte přesvědčit sami během hraní. Takovéto akce plné adrenalinu a ani ne tolik napětí jako spíš jistoty, jíž navíc doprovází humor, se pro vás časem stanou běžnou rutinou. Pokud se vám zrovna nějaká z takovýchto akcí hodně zalíbí, určitě se něčeho podobného můžete dočkat při plnění vedlejších misí, na které určitě někde v ulicích ještě narazíte.

Vybudujte si respekt v novém městě

Dokončení jakékoli akce vede k navýšení respektu ve městě, s čímž se vám postupně odemknou hromady vlastností a schopností, jako je například rychlejší běhání. Navíc se vám odemkne několik dalších zbraní, s nimiž se určitě v novém městě pořádně vyřádíte. Zbraně můžete přidělovat i svým kolegům v gangu. K ovládnutí Steelportu vám pomůže i pořizování nemovitostí, u kterých si pak můžete pohrát s jejich vzhledem. Stejně tak si můžete vyhrát se svými bouráky, jež můžete vytunit u svého mechanika.

saint row 3 saint row 3

Tak jak to chcete, pane?

Ale to je stále na vlastní tvorbu málo. Zejména si budete moci na začátku příběhu vytvořit vlastní postavu. Záleží pouze na vás, jak bude váš hlavní hrdina vypadat. Tvorba vaší postavy vám určitě zabere takovou půl hodinku, než si promyslíte, jak bude vypadat, jelikož vám bude nabízeno mnoho možností. Tvorba postavy je mnohem rozšířenější, než kdy předtím. Mimo širokého výběru oblečení a různých ozdobných předmětů je vám nabízeno vytvoření vzhledu postavy a její fyzické stavby. Můžete si vytvořit pořádně nabušeného dědulu či prstatou Asiatku. Pokud se vám v průběhu příběhu nebude váš vzhled líbit, jistě vám v tom nezabrání plastická operace, která vás změní k nepoznání.

Zahrajeme si všichni

Nemusíte se vůbec obávat náročnosti hry. Autoři brali hodně ohledu na hráče a především na své fanoušky, a tak se snažili hru přizpůsobit k požadavkům, jež jsou v dnešní době nejvíce dostupné. Hru ještě spustíte bez problémů pod DirectX 9. Grafické zpracování opravdu nevypadá špatně a je vidět, že se na grafice vývojáři hodně vyřádili. Především si pořádně vyhráli s barvičkami, které zde vypadají hodně pastelově, přičemž je hra ještě veselejší.

Šílenců nikdy není dost

Třetí vydání Saints Row určitě opět své fanoušky potěší a přiláká si k sobě další nové hráče, především ty se smyslem pro humor, bez něhož se vývojáři ze studia Volition nemohli obejít. Pokud taktéž patříte mezi lidi, kteří se rádi zasmějí, určitě budete mít problém se odtrhnout od takovéto akce plné parodie, vulgarity a především fantazie, díky níž vaše mise vypadají tak potrhle. No řekněte sami. Kdo by se proháněl po městě s tygrem v autě? Snad se autoři odhodlají do vydání dalšího pokračování.

(8/10)