Stalker s neoficiálním komunitním datadiskem?

smrter
Jelikož ukrajinští vývojáři ze studia GSC mají plné ruce práce s vývojem druhého dílu Stalkera, který si na platformě PC získal nejen samotné hráče, ale rovněž poskytl domov značné velké moderské komunitě. Světlo světa tak v brzké době spatří vylepšení hry, o kterém se poslední dobou v komunitě mluví jako o neoficiálním datadisku. Řeč je pochopitelně o S.M.R.T.E.R 0.45 verzi, jež je podle dostupných informací z 85 až 90% hotová. Tento neoficiální datadisk má na svědomí německý uživatel pod přezdívkou „smartphoneusr“. Sluší se dodat že autor se v německu stal celkem známým i v řadě medíí a tiskovin za předchozí modifikace.

S.M.R.T.E.R 0.45 úprava nebo neoficiální datadisk?

Určitě se řada z vás ptá, proč si úprava zaslouží vaši pozornost. Je to v celku prosté. Hra jako taková nabídne s tímto přídavkem zcela nový herní zážitek. Novým herním zážitkem se myslí to, že vás tento neoficiální datadisk zavede do starých známých lokací z předchozích verzí hry, ale zároveň nabídne pro hráče lokace zcela nové nebo lokace, které byly vytvořeny vývojářským studiem GSC, ale do série Stalker nebyly nikdy použity. Celkově by tak hra měla obsáhnout úctyhodných 36 částí map, a to už opravdu stojí za to, nemyslíte?

Ovšem to není ten hlavní důvod, proč je úprava poslední dobou vyhlašována samotnými hráči jako neoficiální datadisk. Hlavní příčinou je bezpochyby zcela nový příběh, který zde bude ve formě doplňku, a velké změny příběhu původního z posledního datadisku Stalker Call of Pripyat. Právě ten budete potřebovat k samotnému spuštění komunitního přídávku.

smrter smrter

Staré známe postavy ve hře

Pro pamětníky této skvělé hry tu pak máme informace, že se do hry vrátí staří dobří známí z předchozích verzí. Jako příklad mohu uvést prodavače všeho možného, jenž si říkal Sidorovich, nebo například barmana v hospodě „U sta radů“.  Všichni staří známí vám budou opět zadávat úkoly, které vás povedou po cestě ke zjištění příčiny havárie vrtulníku s vojenskou expedicí.

Za redakci zní ovšem otázka jestli se ve hře objeví i třeba doktor z původního příběhu Shadow of Chernobyl, nebo jestli se ve hře objeví i postava Jizvy, za kterého jste hráli v příběhu Clear Sky, jehož konec byl poněkud spíchnutý horkou jehlou. Vlastně ani nevíme přesně, co se s postavou stalo. To jsou otázky, na které v dohledné době dostaneme odpovědi. Zatím to ovšem necháme čistě ve vaší fantazii. Další zajímavostí je i lokace Sarkofág. V tomto případě vyvstává otázka, jestli se budeme moci zajít podívat na plnič přání, známý pod jménem Monolith, po němž se rovněž jmenuje i jedna z fanatických frakcí ve hře.

smrter smrter

Jak je na tom arzenál zbraní a obleků?

Neoficiální datadisk by měl obsahovat na 200 kousků zbraní, mezi kterými budou například i západní pušky všech možných kalibrů. Rovněž přibudou k základnímu arzenálu i různé vesty a obleky. Veškeré zbraně a výbava by měly být plně upravitelné. Určitě není ani na škodu zmínit početné rozšíření muničního arzenálu, který se v tomto směru od základní hry rozroste o nové typy nábojů, granátů, nebo například láhví s hořlavou kapalinou „tzv. Molotov Cocktail“.

Zcela nové prvky ve hře

Nově do hry přibude i vzhled masky, který budete po vzoru Metro 2033 moci poškodit. Další věc, kterou si neoficiální datadisk přebírá z Metro 2033, je baterie do nočního vidění a baterka, jež se bude hodit při nočních akcích. Rovněž se ve hře vyskytnou i vyškrtnutí mutanti a také zcela nový, jenž vám herní mechanismus trošičku ztíží. Užitečným a mocným prvkem bude určitě podpora modifikace Atmosfear, která do hry přidává detailněji propracované podnebí, ať už za denního světla, nebo v noci. V základní verzi neoficiálního datadisku by měly být k dispozici dvě verze překladu, a to anglický a německý. Samozřejmě podle několika zpráv se plánuje i český překlad, takže se předčasně nevzdávejme. Určitě by se našla řada dalších doplňků, ovšem vyjmenovávat je zde všechny, je si myslím zbytečné.

smrter smrter

Závěrem

Podle obrázků ze hry a několika gameplay videí je vidět spousta práce a úsilí, avšak z mého pohledu bude první verze značně zabugovaná, jak už to bývá u komunitních úprav běžnou věcí. Rovněž se bojíme, že některé lokace budou méně obsáhle a tedy případně i zbytečné. Verdikt očekávání je na solidní hodnotě 75%.

Komentáře