Syndicate – recenze

Syndicate - recenze

Někteří nostalgikové si nyní jistě vzpomenou na starou hru Syndicate z roku 1994. Letos v únoru jsme se však dočkali remaku této hry se stejnojmenným názvem. Na dnešní dobu musí být tato hra pěkně vymakaná, a pak už jen záleží na hráčích, zda si nový remake oblíbí. Nepovedených remaků je už v herním průmyslu mnoho. Toho se naštěstí u Syndicate obávat nemusíme, jelikož si ho vzali na starosti vývojáři ze studia Starbreeze, kteří už mají s akčními hrami mnoho zkušeností. Vydavatelem hry je společnost Electronic Arts.

Čeká nás nemilá budoucnost

Píše se rok 2069. V tomto období již dávno světu nevládne zkorumpovaná vláda, ale obří korporace, které zabudovávají do lidí mozkový čip, za jehož pomoci dokážou ovládat celý svět. Tyto korporace, neboli tzv. syndikáty, jsou rozděleny do tří skupin, jimiž jsou Cayman Global, Aspari a EuroCorp. A právě pro jeden z těchto největších syndikátů světa, konkrétně pro společnost EuroCorp, budete pracovat jako nový agent jménem Miles Kilo. Zejména patříte mezi první prototypy se zabudovaným čipem, s jehož pomocí se dokážete nabourat do čipů ostatních lidí, a tím ovládat jejich rozum. S tímto čipem se samozřejmě stáváte majetkem společnosti, pro niž musíte udělat vše, co vám nařídí.

Souboj o ovládnutí světa může začít

Tyto společnosti, ovládající svět díky svým čipům, mezi sebou konkurují a snaží se tak ovládnout celou planetu. Jste tedy hned vysláni na svou první misi ještě s jedním kolegou a vaším hlavním cílem bude zabránit konkurenceschopnosti ostatních syndikátů. Z počátku budete pro svého majitele plnit pouze několik jednoduchých úkolů. Postupem času se to ale všechno zvrtne v jeden velký konflikt a vy se tak můžete připravit na pořádnou akci.

Syndicate - recenze Syndicate - recenze

Pokud hájíte mír, jste na špatném místě

A právě akce je to jediné, co vás v této hře čeká. Již v úvodu tohoto článku jsem se zmiňoval o zkušenostech Starbreeze studia, které jich má v oblasti akčních žánrů mnoho. Důkazem toho může být Riddick v herní podobě. Jestliže vyžadujete hodně klidu, tak jste na špatném místě, jelikož je Syndicate osazen zběsilou akcí a vy se neustále pohybujete z jedné přestřelky do druhé. Navíc se zde vyřádíte s velkým počtem futuristických zbraní, mezi nimiž se nachází jak klasické pistole, tak i samopaly, pušky se samonaváděcími kulkami, plasmový laser a dokonce zde nechybí ani rotačák, jenž dokáže snadno rozporcovat vaše protivníky.

Hračiček není nikdy dost

Mimo jiné nastanou i situace, kdy nebudete muset střílet a vystačíte si tak s vaším zabudovaným čipem, s nímž můžete ovládnout veškerá elektronická zařízení a především se dokážete nabourat do ostatních čipů. Na dálku tak můžete například ovládat dveře či výtahy. Někdy i narazíte na automatické střílny, které svými vlastnostmi dokážete obrátit proti svým nepřátelům. Věřte, že za vás odvedou hodně práce. Podívejme se ale, co dokážeme provést s nepřítelem, když hackneme jeho čip. Tak tedy například můžete svého protivníka donutit, aby spáchal sebevraždu. Také se můžete postarat o přehřátí jeho čipu, čímž ho dočasně vyřadíte z boje. Nejužitečnější možností je ale přinucení jednoho z vojáků, aby po omezenou dobu bojoval na vaší straně. Jakmile vyprší jeho čas, taktéž spáchá sebevraždu.

Syndicate - recenze Syndicate - recenze

Nepřítel se však brání

Samozřejmě nabourávání se do ostatních čipů není možné používat neustále. Tyto funkce se totiž musí nějakou chvíli dobíjet. Navíc nikdy nevíte, na koho můžete narazit. Nepřátelé jsou velice inteligentní, takže je také potřeba taktizovat. Můžete třeba potkat obrněné vojáky, jejichž štíty musíte nejdříve na dálku hacknout a pak se do nich pustit palnou zbraní. Jenomže potíže vám také mohou dělat i strážní s rušičkami, které vám zabraňují nabourávat se do ostatních čipů. Opět musí promluvit střelné zbraně, jež prostě v této akci mají hlavní roli.

Nechybí zde ani bullet-time

Nakonec bych se měl zmínit ještě o jedné třešničce na dortu, kterou je čip DART 6, díky němuž vidíte svět v rentgenových barvách, přičemž můžete vidět postavy i skrze stěny. K tomu všemu se vám ještě zpomalí čas, a vy tak mátě šanci se rozhlédnout po vašem okolí a můžete snadno zaměřit nepřítele. Pak už jen stačí rychle stisknout spoušť.

O atmosféru je dobře postaráno

Během hraní singleplayeru narazíte na několik dobře naskriptovaných momentů, na které jen tak snadno nezapomenete. Příkladem může být část, kdy z jedoucího vlaku kropíte masivním kulometem nálety vašich nepřátel. Neustále budete u takovýchto akčních scén přemýšlet nad tím, jak si autoři opravdu dávali záležet, a tak budete se mnou souhlasit, že si zaslouží velkou pochvalu.

Syndicate - recenze Syndicate - recenze

Zavolejte na pomoc své kamarády

K tomu všemu si ještě pro nás připravili velmi dobře propracovaný multiplayer v kooperativním režimu pro čtyři hráče. K dispozici máte devět různých misí, které vůbec nenavazují na singleplayerovou kampaň. Abyste ve své misi uspěli, musíte mezi sebou neustále spolupracovat, jelikož každá ze čtyř postav je zaměřena na něco jiného. Jeden hackuje, druhý ho kryje nebo léčí a další dva se například starají o zbytek a likvidují vše, co se pohne proti nim.

Grafika se povedla

Po grafické stránce vypadá Syndicate výborně. Neustále budete pozorovat nějaké efekty, ať už světelné nebo jiné, jichž je tu vskutku mnoho. Do všeho především zasahuje post-process. Velmi dobře se povedl i soundtrack, jenž se většinou skládá z různých elektronických remixů, které se dobře poslouchají jak během přestřelek, tak i v průběhu klidných pasáží.

Starbreeze opět boduje

Pokud jste tedy fanoušky původní série nebo vás jenom prostě baví všelijaké akční hry, které ve vás pořádně rozpumpují adrenalin, nemusíte vůbec u nového Syndicate váhat. Autoři ze Starbreeze opět ani zde nezklamali a tímto dokazují, že jsou prostě v oblasti akčních her profesionálové.

(8/10)