Take On Helicopters: Hinds – recenze

Take On Helicopters: Hinds
Chlapci z Bohemia Interactive studia to už dále nemohli vydržet, a tak se pustili do vývoje prvního DLC pro vrtulníkový simulátor Take On Helicopters s vojenskou tematikou, a tím je Hinds. Pokud vás přestaly bavit vzdušné boje v Armě, můžete na nějakou dobu přesedlat k Take On Helicopters: Hinds.

Tak jsme dostali nové hračky

Všichni podle názvu jistě pochopíte, co může Hinds obsahovat. Přesně tak, od teďka máte všichni tu možnost si užít pořádný let v legendárním bojovém vrtulníku Hind, a to ve třech různých variantách. Mi-24V, Mi-24 P a nakonec i moderní Mi-35 SuperHind. K tomu všemu jsou všechny tyto stroje k dispozici v třiceti různých barevných nástřicích, používaných v různých zemích světa, mezi nimiž také nesmí chybět ani Česká republika.-

Budete si připadat jako opravdoví bojoví piloti

Hned jak se usadíte v kokpitu jednoho z těchto vrtulníků, budete žasnout, jak si tvůrci velmi dobře vyhráli s každým detailem interiéru. Samozřejmě celý model vrtulníku je kvalitně vypracován. Novým prvkem v tomto DLC je ovládání podvozku, které zde nesmí chybět, protože Hind má přeci klasická kola. Stejně tak jako po grafické stránce chválím práci vývojářů z Bohemia Interactive i po stránce zvukové. Pokud již někdy nad vaší hlavou Hind proletěl, naprosto se mnou budete souhlasit, že zvukové provedení těchto vrtulníků je opravdu realistické.

Take On Helicopters: Hinds Take On Helicopters: Hinds

Budete muset více trénovat

Vzhledem k tomu, že je Hind bojový vrtulník, měli byste se připravit na pořádnou dávku bojových akcí, což je v této hře tak trochu nezvyk, a tímto se více blížíme k Armě. Jenomže ArmA má k DLC Hinds hodně daleko. Střílení je zde totiž mnohem náročnější oproti vojenskému simulátoru, což určitě potvrdí každý, kdo v Armě nějakou tu chvilku létal. Největší potíže především nastanou u těch hráčů, kteří neměli s Armou co dočinění, ba dokonce ještě nelétali ani v Take On Helicopters, jelikož si zrovna tuto hru společně s novým DLC pořídili. Problém je v tom, že se zde vůbec ne vyskytuje žádný tutoriál, takže jakmile se prvně střetnete se nepřítelem, budete ztraceni. Musíte si tak vystačit s pouhým manuálem. Jenomže teorie je k ničemu, když vám chybí praxe, než vás pošlou do boje.

Můžete vzlétnout

Co se týče scénářů, ty vás po delší době přestanou bavit, protože se neustále jedná o ty samé mise, akorát v trochu jiném provedení. Neustále se musíte dostat na určité stanoviště, kde nečekaně narazíte na nepřítele. Pokaždé budete muset zničit nějaký cíl. Není třeba se zde o tom tolik rozepisovat, pokaždé se zúčastníte mise typu „doleť a znič“. Zde moc autoři svoji fantazii nezapojili, ale naštěstí je tu editor podobně jako v Armě, takže budou muset fantazii zapojit hráči, kteří jsou schopni stvořit něco pořádného a ne stereotypního. Přivítal bych zde třeba misi, v níž musíte ochránit svůj konvoj nebo dokonce bránit svoji základnu před nepřátelským útokem jak jednotek pozemních, tak i samozřejmě vzdušných. I když je Hind bojový vrtulník, může se chlubit velkým prostorem pro přepravu osob, a tak by zde nemuseli chybět ani mise, v nichž budete pouze přepravovat pěchotu, která ještě navíc bude od vás vyžadovat vzdušnou podporu. Dle mého názoru, autoři by jistě takové nápady měli, ale proč se s tím zabývat zrovna u tohoto leteckého simulátoru, když ještě mají také simulátor vojenský, v němž právě hráč nalezne stovky různých misí jak od samotných autorů hry, tak i od hráčů. Koneckonců za nějakou dobu se dočkáme dodatku, který dokáže spojit Take On Helicopters s ArmA 2, čímž bude o zábavu snadno postaráno.

Vyzkoušejte, co Hind všechno dokáže

Ovšem singleplayerové scénáře nejsou to jediné, co na vás v Hinds čeká. K dispozici je totiž pětice časových výzev, kde musíte prolétnout několika kruhy v daném časovém limitu. Hind je ale stavěný úplně jinak oproti klasickým vrtulníkům, s nimiž jste se již mohli seznámit, stejně tak má i jiné letové vlastnosti. Je to přeci bitevní vrtulník. Spolehněte se tedy, že výzvy budou pro vás opravdu náročné, a to nejen díky tomu, s čím poletíte, ale o veškeré problémy se také postará rozmístění kruhů, které je samozřejmě náročnější až u konce.

Peklo ve vzduchu bylo rozpoutáno

V neposlední řadě si můžete zalítat v multiplayerovém scénáři DeathMatch, jenž hráčům umožňuje bojovat proti sobě. Čím více pilotů se v tomto scénáři vyskytne, tím bude pro vás obtížné se co nejdéle udržet ve vzduchu. A pokud se vám to povede, můžete tak všem dokázat, kdo je tu vlastně králem nebes. Důkazem je pak výsledné skóre, z něhož se dovíte, kdo seslal k zemi nejvíce strojů. Navíc je zde možné obsadit pozici pilota nebo střelce.

Co nás čeká dále?

Až na několik málo drobných výjimek, čímž jsou především samotné mise bez nápadů, se první DLC pro Take On Helicopters velmi podařilo, takže se opět můžeme chlubit dalším tuzemským výtvorem, za nímž nestojí nikdo jiný než chlapci z Bohemia Interactive. Mimo vrtulníků, je do hry také přidáno několik nepřátelských jednotek a objektů, abychom také mohli na něco útočit. Z počátku budou mít nováčci potíže, ale po několika nalítaných hodinách to budou všechno jistě zvládat a připadat si jako opravdoví piloti, bojoví piloti. Doufejme, že to autoři nevzdají a pustí se do dalšího dodatku.

(8/10)