The Amazing Spider-Man – recenze

The Amazing Spider-Man
Nedávno se v kinech objevil novým film s naším oblíbeným pavoučím mužem, zvaný The Amazing Spider-Man. V herním průmyslu se však objevila i herní adaptace, na kterou se teď podíváme.

Po filmu následuje i hra

Herních adaptací je již v dnešní době v herním průmyslu mnoho, avšak většina z nich bývá nepovedena a neúspěšná, což vede jen k tomu, že tyto hry byly vytvořeny jen z marketingového hlediska, kde vývojáři měli jistotu, že si jejich kousek hráči zakoupí, pakliže si velmi oblíbili konkrétní film, podle něhož je hra vytvořena. Vývojáři mohou tímto způsobem snadno dosáhnout vyššího zisku.

Velký pokrok pro Beenox

V podobné situaci se nachází i The Amazing Spider-Man, jenž měl nedávno premiéru ve světových kinech a prozatím sklízí jen samý úspěch. Vývoj hry si vzalo na triko vývojářské studio Beenox, které nám tu již zanechalo tituly jako Spider-Man: Shattered Dimensions a Spider-Man: Edge of Time. Hry to byly sice kvalitní, avšak nedokázali hráče dostatečně pobavit. The Amazing Spider-Man by se mohl tentokrát o zábavu velmi dobře postarat.

The Amazing Spider-Man The Amazing Spider-Man

Opět máme v New Yorku další průšvih

Co se týče příběhu, ten není v této herní adaptaci stejný jako ve filmovém zpracování. Avšak chcecte-li ho více pochopit, doporučuji si nejprve shlédnout film. Tak to vlastně bývá u většiny her. Několik kousků je z filmu sice vypůjčeno, ale jinak je příběh zcela vymyšlený. Děj se odehrává krátce po událostech filmu, kdy do prezidentského křesla společnosti Oscorp zasedá génius Alistair Smythe, který se velmi zabývá nano-technologiemi.  Ten nechává doktora Curta Connora neboli ještěřího může zvaného Lizard pokračovat v jeho výzkumu, zabývajícím se křížením lidí a zvířat. Bohužel, jak to bývá u většiny takovýchto dějů, výzkumu se přestane dařit, když se jednomu z pokusných králíků přestane líbit laboratorní stravování, a tak se rozhodné utéct.

Všichni se raději schovejte

Zatímco se prohání Manhattenem, začíná se město plnit nakaženými lidmi, kteří se postupem času proměňují v křížence. Příčinou toho je samozřejmě náš uprchlík, v jehož krvi se nachází vysoce nakažlivý virus. Proto se Alistair rozhodne vytvořit celou řadu nanorobotů, jejichž úkolem je zničit všechny křížence, aby se nákaza nešířila dál. Tento krok však není natolik úspěšný a Manhattan se stává bitevním polem. Nezbývá tedy nic jiného, než aby náš pavoučí muž nalezl protijed, s nímž by zachránil město.

Opět máme k dispozici volný pohyb ve městě

S novým The Amazing Spider-Man se opět vracíme do dob, kdy jsme se mohli po sandboxovém městě volně prohánět mezi mrakodrapy. Užívání si volnosti mají hráči prostě nejraději. Ve hře je dokonce zabudováno několik prvků z nového Batmana Arkham Asylum a Arkham City, jelikož si oba tyto tituly zahrál vedoucí studia Dee Brown. Vzhledem k tomu, že oba zmiňované tituly ještě dnes sbírají úspěch, je dobré si od nich něco vypůjčit. I tak bychom se mohli obávat, že by se nemuselo něco povést. Nakonec se nic takového v této hře nestalo.

Nějaká ta hračička se vždy hodí

Náš hlavní hrdina má ve městě rozeseto několik bytů, jež souží jako výchozí body. V nich si můžete pročítat různé informace, převlékat se do jiných kostýmů, mluvit s některými důležitými postavami a hlavně pouštět se do města. Neustále také s sebou nosíte smartphone, který vám především zobrazuje mapu, můžete si v něm číst emaily a hlavně si v něm prohlížíte strom vašich schopností. Co se týče emailů, ty spíše slouží jen jako informace k vedlejším úkolům a několika postavám.

Držte se fráze pomáhat a chránit

Vedle hlavních úkolů, spojených s příběhem, si sem tam někdy odskočíte na bankovní přepadení, policejní honičku, záchranu přepadeného občana a mnoho dalších. I u těchto vedlejších úkolů nehrozí, že byste se měli nějak nudit, především se neustále neopakují. Hlavně tyto mise vůbec nepřehlížejte, protože po jejich splnění obdržíte zkušenostní body, které využijete v nákupu ve stromě schopností. Mimo jiné se vám také časem nabídnou úkoly, v nichž budete muset dovést nemocné občany do karantény, chytat blázny na útěku, fotit důležité objekty pro reportéry nebo prozkoumávat laboratoře, které vám jistě poskytnou nějaké ty body či upgrady. Pokud se jen zrovna chcete toulat po městě, můžete se vydat do hledání raritních kousků komiksů, které si pak můžete v menu pročítat.

Utrácejte, jak jen to jde

Vylepšování vaší postavy je tu rozděleno do dvou oblastí. Z jedné strany si tu kupujete nové bojové pohyby, vylepšujete si zdraví a výdrž, dodatečné reflexy a další jiné schopnosti. Druhá oblast vylepšování se zabývá především technologickými záležitostmi, mezi nimiž se například nacházejí nové pavučiny a jejich efekty, radar ve vašem smartphonu a mnoho dalších. Zkušenostní body vždy dostáváte po splnění každé mise či souboji s nepřáteli. Za ně si pak můžete kupovat schopnosti, jakých se vám zachce, čímž si vytváříte svoji postavu dle vaší libosti. Hlavně není možné, abyste stihly odemknout všechny schopnosti, takže musíte vždy uvažovat nad vaším výběrem.

A do boje nebo raději pryč

Stejně jako volnost pohybu ve městě si budete vychvalovat i jednoduše rozvržené ovládání. Bojový systém se velmi podobá Arkham City, což je tedy jedním z vypůjčených prvků. Všechna bojová komba provádí náš hrdina automaticky. Na vás je hlavně, abyste včas reagovali na útoky za pomoci pavoučích reflexů. Velkou výhodou je pro vás i pavučinový únik, který vás po stisknutí jednoho tlačítka vyšle na bezpečné místo. Věřte, že tuto vychytávku, budete často využívat, pakliže se ocitnete v souboji proti většímu počtu protivníků. Velmi dobře si oblíbíte i takzvaný mód Rush, jenž vám zpomalí čas, a vy máte následně možnost označit si místo, k němuž se rychle přemístíte. Navíc způsob úniku, jakým se Spidey vrhne k označenému místu, vypadá opravdu skvěle.

Tak už to prostě je

Velmi úchvatně vypadají i akční momenty a souboje s bossy, jež jsou promítány z vhodných záběrů, přičemž vypadají dosti filmově. Jenomže tyto souboje mají menší háček. Většinou se budete muset zmateně pohybovat a uhýbat a v daný čas stisknout určité tlačítko nebo jejich kombinaci. Takovýchto Quick-time momentů, kdy musíte ve správnou dobu stisknout správné tlačítko, je ve hře mnoho. Bohužel s tímto způsobem, kdy to vypadá, že se hra hraje sama, se dnes setkáváme u mnoha titulů.

Prohlédněte si New York při západu slunce

Jak to tak většinou bývá u sandboxových titulů s rozsáhlým herním prostorem, většinou moc není prostředí detailně zpracované, a stejně tak je tomu i zde se zpracováním ulic, které právě nejsou natolik zpracované a detailní. Ovšem dojem se vám pak mnohem zlepší, pokud se začnete prohánět mezi mrakodrapy a z výšek si prohlížet překrásně vypracované město. Jinak hra vypadá po grafické stránce velmi dobře, čemuž hlavně dopomáhají světelné efekty a stíny. Během hraní si budete moci prohlížet město v různých časových obdobích od jasného dne a východu slunce až po zataženou oblohu a noc. Dočkáte se i apokalyptického pohledu na zavirovaný New York připomínající nám hru Prototype. Slaběji jsou zpracovány interiéry, v nichž se především odehrávají příběhové mise, vypadají totiž většinou stejně. Velkou pochvalu si však autoři zaslouží za velmi detailní zpracování hlavních postav, které působí velmi živě. Co se týče zvukového zpracování, takřka celou hru vás bude provázet kvalitní soundtrack. Stejně tak se i velmi dobře povedl dabing plný emocí osazen i trochou vtipu.

Tentokrát v Beenoxu zabodovali

Nového Spidermana si jistě oblíbí každý jeho fanoušek nehledě na jeho zpracování. Avšak musím uznat, že se tato hra velmi dobře povedla, což se u herních adaptací velmi málo stává. Je to prostě akční hra, jež vás zavede do sandboxového světa plného nebezpečí, v němž je o zábavu velmi dobře postaráno.

(8/10)