The Walking Dead – Epizoda 1 – recenze

The Walking Dead
V dnešní době se musíme všichni jednoduše smířit s tím, že nás neustále všude obklopují nemrtví a snaží se nás vylekat, až se z toho sami někdy…. víte co. Příkladem tohoto obklopování zombíky může být například Kirkmanova původně komiksová série The Walking Dead, která je mezi námi již několik let a v současné době se mimo jiné rozrostla i do herního průmyslu, kde se jí opravdu daří.

Profesionálové na adventury zasahují

Vývojem této hry bylo pověřeno studio Telltale Games, jež má za sebou mnoho zkušeností v oblasti dobrodužných her, z nichž si můžeme vybavit například velmi úspěšnou sérii Sam & Max nebo Wallace & Gromit. Jejich posledním dílem byla série Jurassic Park. Tentokrát je na řadě již zmiňovaná série The Walking Dead, známá jak z televize, tak i z komiksu. Věřte, že zde narazíte na nové a velmi zajímavé dobrodružství, na které budete velmi obtížně zapomínat.

Jste volní, užijte si svobody

Stejně tak jako je tomu v původním komiksu či seriálu, i zde je skupinka přeživších lidí, kteří jsou odříznuti od okolního světa a musejí odolávat náporu nemrtvých zombie. Nezbývá jim tak nic jiného než vyčkávat na tu chvíli, kdy k nim dorazí nějaká pomoc, pakliže nějaká dorazí, nesmí být pozdě. Hráč je zasazen do role jistého Leeho Everetta, odsouzeného zločince, jemuž se za jistých okolností naskytla druhá šance. Podařilo se mu dostat na svobodu, jenomže do zdevastovaného světa zamořeného nemrtvými. Naštěstí tu nejste sami. Hned na začátku narazíte na malou holičku jménem Clementine, která už velmi dlouho čeká na své rodiče, kteří se ale již dlouhou dobu nevrací, a tak se Lee rozhodne, že se jí ujme a bude vás tak provázet tímto napínavým příběhem. Postupem času narazíte na další přeživší, s nimiž budete společně odolávat zombíkům. Ovšem, může se někdy stát, že vám někteří lidé neubdou ochotni pomoci na základě vašich rozhodnutí.

The Walking dead The Walking dead

Rozhodujte se správně

Co se týče hratelnosti, neočekávejte zde, že budete moci volně pobíhat po okolním světě a střílet nemrtvé, co by to jen šlo. Jestliže jste už někdy hrály jiné hry od Telltale Games, zjistíte, že se především zaměřují na kategorii adventur, pro niž se taktéž rozhodli i u The Walking Dead. Samozřejmě se můžete po lokacích pohybovat, sbíráte zde různé předměty a mluvíte s NPC postavami. Bez rozhovorů nejste schopni pokročit a dál, jelikož ovlivňují celý váš příběh. Na vaše odpovědi a rozhodnutí máte vždy vyhrazený krátký čas na rozmyšlení. Jakmile se rozhodnete, hra vás upozorní, co si o vás daná postava myslí a zda vám vůbec věří nebo ne. Vaše chování tak ovlivňuje osud vás a stejně tak i ostatních přeživších.  Někdy však budete muset i odporovat.

Někdo vám pomůže, někdo se na váš vykašle

Pakliže si u dané postavy uděláte dobrý postoj, můžete počítat s tím, že vám někdy v nouzové situaci pomůže nebo naopak se na vás klidně vykašle a nechá váš osud v rukou nemrtvých. Pokud se tedy dostanete takto do krizové situace, nemusíte se ihned obávat, že je s vámi amen. Stejně tak se nemusíte obávat toho, že do těchto situací budete zapadávat často. V první epizodě se s ní můžete setkat tak dvakrát. Navíc jestliže si uděláte u někoho špatné jméno, neočekávejte, že se hned dostanete do problémů v této epizodě. Může se vám to klidně vymstít v jedné z těch následujících, v nichž můžete klidně postupem času přijít o své přátele. Autoři zde na vás budou hodně útočit na vaše city vůči ostatním postavám. Takže záleží pouze na vás, s kým to dotáhnete až dokonce tohoto dobrodružného příběhu. Osud ostatních je ve vašich rukou. Naštěstí máte možnost hrát hru z celkem tří pozic, což vám nabízí vyzkoušet různá rozhodnutí a zařídit si tak různé postupy do dalších epizod. Na konci odehrané epizody, jste vždy informování o tom, co se bude dít dál, a to samozřejmě s následky, jak kladným, tak i negativními.

The Walking dead The Walking dead

Grafika je stylová

Podobně, jako je tomu i u jiných her, i zde narazíte na několik málo chybiček a problémů, s nimiž někteří z vás nebudou natolik spokojeni. Především to je fixní kamera, která někdy stojí opravdu na nevhodném místě, kdy zrovna nevíte, kde stojíte a kam se vlastně pohybujete, a tak sem tam někdy narážíte do všeho, co se kolem nachází. Jenomže tato pevná kamera má být jedním prvkem z kategorie adventur, což je vlastně klasika, a tak se s tím prostě musíme smířit, i když by mohla někdy stát trochu vedle. Další věc, s níž nebude nejspíš mnoho hráčů spokojeno, je grafické zpracování hry. Grafická stránka hry je zde totiž vypracována do komiksového stylu, takže se některým kreslené textury opravdu líbit nebudou. Mne osobně to tedy nějak nevadilo.

Bojujte o svůj život

První epizoda The Walking Dead překonala má očekávání. Při jejím hrání jsem se dosti bavil a chvílemi jsem byl velmi napjat, co se bude dít dále. Již se nemohu dočkat na další pokračování, které se brzy mezi námi objeví. Stále přemýšlím, jak to vlastně dopadne v dalším díle ba i dokonce jak skončí celá série. Kvalitně zpracovaná atmosféra hry si vás bude stále držet, takže jestli pořád váháte, zda si hru pořídit, jistě jděte do toho, nebudete litovat.

Zde je seznam epizod:
Epizoda 1 – A New Day
Epizoda 2 – Starved for Help