TrackMania 2: Canyon – recenze

Trackmania 2

Další pokračování legendární arkádové závodní hry zavítalo mezi hráčskou komunitu. Sice nám toho tolik nového TrackMania 2: Canyon od vývojářů Nadeo nepřináší, ale ta šílená jízda za to opravdu stojí.

Další pokračování v jiném kabátu

O nové TrackManii jistě už vědí skoro všichni hráči, jelikož se v obchodech objevila před velmi dlouhou dobou, a to v polovině září minulého roku. U nového dílu jsme se sice nedočkali rozsáhlých novinek, díky nimž by vzniklo něco zcela nového, což však neznamená, že bychom tuto závodní arkádu měli přehlížet. Stejně tak jako v předchozích dílech, i zde se nevyskytují žádná licencovaná vozidla a ani jejich rozsáhlý výběr či nějaká kariéra. Tedy neočekávejte zde žádné prvky běžných závodních her.

Je to prostě TrackMania

Vzhledem k tomu, že se spíše jedná o multiplayerovou hru, nechybí zde ani hra pro jednoho hráče. Ale jak jsem se již zmiňoval, nevyskytuje se zde žádná kariéra.  Naštěstí je tu velmi rozsáhlá nabídka někdy neskutečně zběsilých tratí, na nichž se budete snažit překonávat časy dosažené počítačem nebo později budete soupeřit i s duchy vaší poslední nejlepší jízdy či ostatních hráčů. Jenomže přiznejme si sami, že jízda se stává žhavější, když se utkáte s opravdovými hráči, tedy závodění v multiplayeru.

Trackmania 2 Trackmania 2

Poušť je jedním z vašich soupeřů

Podle názvu již poznáte, v jakém prostředí se budou všechny tratě vyskytovat.  Závodit budete neustále v poušti a v okolí kaňonu. Možná si teď myslíte, že se začnete díky stejnému prostředí nudit. Věřte, že se mýlíte. Jestliže se máte prohánět po stadionu jako v předchozím díle nebo někde v poušti, je vlastně úplně jedno, protože po určité době přestanete okolí vnímat a především se budete soustředit na křivky a záludnosti tratě, na níž je vaším cílem zajet ten nejlepší čas.

Dávejte si velký pozor

Co se týče tratí, stejně jako v předchozích dílech na vás čekají všelijaké šílenosti, z nichž by se vám v opravdovém světě jistě udělalo špatně. Vlastně by i bylo nemožné projet takovéto tratě s opravdovým vozidlem. Po provedení dlouhého a ještě navíc k tomu vysokého skoku by z vás zůstala hromada šrotu. Samozřejmě zde ani nechybí smyčky, které jsou snad nejstrašlivější, proto je třeba vědět, jak jimi projet. Hlavně, když jste vzhůru koly, nebrzděte, poté by se totiž mohla gravitace postarat o své a s překonáním nejlepšího času byste se mohli rozloučit. Hlavně tedy nic, co je ve hře, nezkoušejte v reálném světě.

Trackmania 2 Trackmania 2

Zapojte svoji tvořivost

Neočekávejte zde žádná vozidla, s nimiž bychom se mohli v realitě setkat. Navíc vozidlo je zde pouze jedno. Naštěstí se mohou hráči odlišit jeho vzhledem. Můžete si tak svůj stroj pomalovat a polepit dle vaší fantazie. Pokud však nejste natolik tvořiví, vyskytuje se zde nabídka několika povedených vzorů od autorů. Jestliže vám ani to nestačí, nezbývá pak nic jiného, než se pořádně mrknout do internetu a vhodný paint job si stáhnout.

Ukažte svoji dráhu přátelům

Jakmile vám pak přijde ojetý obrovský počet tratí, které se zde vyskytují, může vám naštěstí nudu zahnat zabudovaný editor, opět známý z minulého dílu. Postavit si vlastní trať díky jednoduchosti editoru dokáže opravdu každý hráč. Sem vložíte to, tamhle tamto a hurá, trať je na světě a můžeme jezdit, samozřejmě i s přáteli. A to je právě na hře to nejzajímavější, díky hráčské komunitě a s jejími výtvory se opravdu nepřestanete nudit ihned po krátké době, a možná ani ne po té delší.

Trackmania 2 Trackmania 2

Klasika se neztratí

Mnohé hráče jistě překvapí velká nabídka herních modů, i když nadšenci TrackManie určitě nebudou překvapeni tím, že v multiplayerové jízdě s ostatními hráči narazí pouze na Time Attack, jenž je známý z ostatních dílů. Ten totiž udělal tuto hru takovou, jaká je. Určitě tento herní mód znáte. Vaším úkolem je zajezdit nejlepší čas v daném limitu. Hra je tak navíc vypadá svižněji, když trať projedete během minuty a neustále se pak snažíte svůj výkon překonávat, dokud nevyprší čas.

Staňte se nejlepšími

Za vaše výsledky pak dostáváte body, s nimiž se zařazujete do světového žebříčku, kde můžete porovnávat své výkony se soupeři z celého světa. Mimo to, se můžete podívat pouze na umístění hráčů ve vašem národu nebo klidně i v kraji či ve městě. Celkově nám hra nabízí mnoho online funkcí a podporu komunity. Nemusíte tedy navštěvovat žádné stánky, jelikož vše se dovíte přímo ve hře.

Trackmania 2 Trackmania 2

Grafika se velmi zlepšila

Pokud jste hráli některý z předchozích dílů a právě čtete tento článek, není asi pro vás TrackMania 2: Canyon žádnou novinku. Vlastně je to tak trochu pravda, hra mezi nás přivítala pouze v trochu jiném kabátu, avšak velkou změnou je zde grafické zpracování hry celého prostředí a také i auta, která vypadají velmi dobře. Tomu všemu dávají navíc ještě světelné efekty. Další takovou novinkou je destrukční model vozidla, jenž sice jízdní vlastnosti nějak neovlivní, alespoň to ve vás vyvolává lepší dojem, což je vlastně jediným účelem.

Neváhejte  a startujte motory

Fanoušci budou sice z tohoto nového pokračování tak trochu zklamání, když jim hra nepřináší nic nového. Na druhou stranu doporučuji všem nováčkům se do této hry pustit a stejně tak i všem jejím vyznavačům, jelikož koupě, která je jediným důvodem pro multiplayerové hraní, se velice vyplatí. Jednoduše řečeno, je třeba jít s dobou, a tak neváhejte a nasedejte do nových vozidel a pořádně to rozpalte.

Trackmania 2 Trackmania 2

(8/10)