Transformers: Fall of Cybertron – recenze

Transformers: Fall of Cybertron
Konečně jsme se mohli dočkat dalšího pokračování našich oblíbených Transformerů s podtitulem Fall of Cybertron, jež navazuje na předchozí dva roky starý díl War on Cybertron, oproti němuž jsme se dočkali mnoha změn, o které se opět postarali vývojáři z High Moon Studios.

Válka v Cybertronu stále pokračuje

Podobně jako to bylo i u předchozího dílu, i zde se nejedná o žádnou filmovou adaptaci, které většinou nedopadnou dobře. To jsme si již zde jednou vysvětlovali. Většinou se jedná jen o marketingový postup, kdy vývojáři chtějí díky úspěchu filmového zpracování vydělat pořádný balík, což se ale málokdy podaří.  Vývojáři z High Moon Studios však takovou snahu nemají a rozhodli se opět vytvořit vlastní příběh, jenž má navazovat na předchozí díl War on Cybertron. A musím opravdu uznat, že se jim to velice povedlo, s čímž tedy mají větší šanci k úspěchu, než kdyby přišli s novým dílem navazujícím na filmové zpracování.

Transformers: Fall of Cybertron Transformers: Fall of Cybertron

Na nudu si vůbec nevzpomenete

Vývojáři se ale hlavně zaměřili na to, aby mezi hráči zahnali veškerou nudu. To se jim také podařilo, protože v tomto díle vás bude neustále provázet pořádná akce v takovém tempu, že ani budete mít čas si na nudu vzpomenout. Především zde autoři dokázali zahnat takový ten stereotyp, na nějž jsme mohli narazit v předchozím díle.

Příběh by jen mohl být delší

V tomto pokračování naleznete hromadu novinek a odboček, na které se dali vývojáři hondě zaležet a každý jejich detail velmi dobře promysleli. Těmi je především obohacena singleplayerová kampaň, v níž si tentokrát nevyberete, za jakou stranu budete bojovat. Váš příběh se jednoduše zaměří k těm hodným. Kampaň je tak mnohem příběhovější a lineárnější, díky čemuž je v ní zabudováno mnohem více napětí, ale stejně tak zde nechybí ani zábava. Již od jejího začátku se nebudete vůbec nudit. Bohužel se musíme smířit s tím, že je celý příběh dosti krátký a není tak žádný problém odehrát celou kampaň během jednoho dne. Nakonec zde zmizel i kooperativní režim.

Jedinou možností je útěk

Co se týče příběhu, ten nás opět zavede na ocelovou planetu Cybertron, kde neustále zuří válka, které jsme se již zúčastnili v předchozím díle War on Cybertron. Pokud jste však předchozí díl nehráli, vůbec nic se neděje, jelikož děj ve Fall of Cybetron snadno pochopíte. Válka dosáhla takového bodu, kdy Autobotům nezbývá nic jiného, než jejich rodnou planetu opustit. Optimus Prime a všichni, kteří bojují na jeho straně, jasně pochopili, že šance na vítězství je ztracena, proto se rozhodli nastoupit do obrovské Archy a vypravit se do neznáma. Jenomže Decepticoni nechtějí, aby někdo unikal z boje, chtějí prostě zničit všechny, kteří nestojí na jejich straně.

Střílej, komunikuj, hýbej se, pak to můžeš přežít

Ani hratelnost se oproti předchozímu dílu natolik nezměnila. Stále hrajeme akční hru z pohledu třetí osoby, v níž je především vaším hlavním úkolem zničit vše živé, co stojí proti vám. Bohužel ani v tomto díle opět nenalézáme krycí systém, kterého však umělá inteligence značně využívá. Hráči pak při kritičtější situaci nezbývá nic jiného než pouze uskakovat. Především musíte být neustále v pohybu. Navíc krycí systém se beztak k Transformerům nehodí.

Ovládat budete moci několik robotů

Již na začátku tohoto článku jsem tu psal, že je zde o zábavu velmi dobře postaráno. Kampaň si užijete pokaždé v jiném stylu, ta je totiž rozdělena do několika kapitol, v nichž pokaždé ovládáte jiného robota. Ihned na začátku se vžijete do role Bumblebeeho, následně si vyzkoušíte hru i za Optima, který poroučí obrovskému Metroplexovi. Dále si také zahrajete i za Cliffjumpera a Jazze, kteří vás také pobaví několika vtipnými hláškami. Je zde pro vás připraveno mnoho dalších robotů. Na chvíli se vžijete i do role Decepticonů, kde si vyzkoušíte ovládání Brutica, jenž je složený z pěti  Combaticonů.

Každý z nich má jiné vlastnosti

Hlavně si musíte uvědomit, že nelze hrát za každého z robotů stejně. Chcete-li každou úroveň projít bez jakýchkoli problémů, musíte se řádně seznámit s každým z robotů a vědět, jak s ním bojovat. Jednou se dostanete do role Grimlocka, který se dokáže transformovat v mechanického Tyrannosaura, s nímž budete moci zadupávat do země každého protivníka. Jindy zase budete nad bitevním polem prolétávat jako vrtulník Vortex, skákat po stěnách jako Jazz. Také se zúčastníte stealth misí v roli Cliffjumpera.

Transformace by mohla být více využitelná

Samozřejmě zde nechybí ani transformace do jiných strojů, kdykoli se vám zachce. Těch však v soubojích moc nevyužijete, do hry jsou totiž zabudovány pouze jako takový dodatek, který spíše využijete pouze tehdy, když vám dojdou náboje nebo se zrovna potřebujete někam rychle přesunout. Nemluvím zde o letecké misi a o Tyrannosaurovi, kde je vám transformace pěvně dána. Dokonce ani ovládání není natolik složité, kdy vám vystačí jen několik tlačítek pro souboje s protivníky a především s takzvanými bossy, u nichž je třeba pouze vyhledat jejich slabinu. V obtížnějších soubojích vám pomohou i nové zbraně, které vždy někde naleznete. Navíc si je můžete v obchodech vylepšovat.

Zábavu si užijete i s přáteli

Souboje proti živým soupeřům jsou jistě mnohem záživnější a bývají i tak mnohem náročnější. Těm se prostě umělá inteligence nevyrovná. Jistě už víte, že se zmiňuji o multiplayeru, který je zde ve hře zabudován a vedle klasických deathmatchů a týmových akcí nám také nabízí mód Escalation, jež si hráči velmi oblíbili. V něm totiž hráči musejí neustále odolávat narůstajícím vlnám nepřátel, po jejichž zlikvidování mohou získat různé upgrady a nové zbraně. Krom toho je tu pro hráče připraven i editor transformerů, v němž můžete zapojit svoji fantazii a vytvořit si vlastního robota, kterého si můžete vybavit různými součástkami a zbraněmi, jež jsou odemykány postupně během hraní. Pakliže chcete získat špičkovou technologii, musíte u multiplayeru vydržet delší dobu. Tímto se vývojáři snaží hráče motivovat a udržet si je déle u jejich díla.

Ten North je snad všude

Grafické zpracování se oproti předchozímu dílu příliš nezměnilo, avšak si můžeme všimnout, že se herní prostředí dočkalo mnohem více detailů, to má být dle vývojářů mnohem temnější než v minulém díle. Hru stále pohání Unreal Engine 3. Textury jsou ostřejší a hra se dokonce dočkala lepšího zpracování světla a částicových efektů. Vedle grafiky vypadá skvěle i zvuk, v němž jsme se dočkali i originálního soundtracku z filmů, ale především zde nechybí hvězdný dabing, kde nesmí například chybět Peter Cullen, ale spolu s ním tu také zazní hlas Freda Tatasciora. Vedle herců se na dabingu také podílí několik nováčků, navíc tu také nechybí ani Nolan North, dabér Nathana Drakea z úspěšné série Uncharted. Jeho hlas jsme také mohli zaslechnout v sérii Call of Duty či Assassin’s Creed.

Hra se jednoduše řečeno povedla

Transformers: Fall of Cybertron sice nepřinesl oproti předchozímu dílu mnoho výrazných novinek a revolučních prvků. Autorům se však podařilo vylepšit několik částí z War for Cybertron. Tedy především dokázali odstranit stereotyp, který nahradili rychlým tempem akce a větším počtem ovládaných robotů s různými vlastnostmi. O zábavu je tak dobře postaráno, jen tak kampaň by mohla být o trochu delší, což naštěstí nahrazuje multiplayer. Stále by autoři mohli do hry zabudovat mnohem více novějších prvků. Snad se toho dočkáme příště.

(7/10)