GoldenEye 007: Reloaded – recenze

GoldenEye 007: Reloaded
GoldenEye 007 tentokrát mezi nás zavítal i pro platformy PlayStation 3 a Xbox 360. Activision se totiž rozhodli původní titul pro Wii překonvertovat pro další konzole, aby si ji mohli užít všichni hráči. GoldenEye 007: Reloaded však mezi nás přichází v trochu lepším kabátu.

Akční legenda v novém kabátě

Jistě už někteří z vás vědí, že koncem roku 2010 byla vydána Bondovka zvaná GoldenEye 007 určená pouze pro konzoli Wii. Fanoušci původního titulu z roku 1997 pro Nintendo 64 si tak mohli hru užít v novém podání, jenomže tu možnost neměli majitelé dalších konzolí s lepším výkonem, a tak se Activision rozhodli mimo tvorby pokračování udělat předělávku pro PlayStation 3 a Xbox 360, které jsme se dočkali v loňském listopadu.

GoldenEye 007: Reloaded

Zachránit celý svět – běžná rutina

Především byste měli vědět, že GoldenEye 007: Reloaded není jen pouhým okopírováním původní předlohy. Náš agent, jehož postava je ztvárněna hercem Danielem Craigem, půjde totiž jiným příběhem, určeným zvláště pro tento remake, kde se setká s novými postavami a také navštíví mnoho jiných lokací. V novém příběhu se náš agent postaví proti tajné organizaci, která má v úmyslu využít nové satelitní zbraně pro ovládnutí světa.

GoldenEye 007: Reloaded

Tak kam se dneska vydáme?

Pokud se tu bavíme o světě jako takovém, navštívíte mnoho různých míst od zasněžených oblastí v Rusku až po teplejší kraje, kam budete z ničeho nic přemístěni během krátké filmové sekvence. Díky tomuto cestování jistě nebudete otráveni stereotypními lokacemi. Každá mise vás vždy zavede do jiného koutu světa. Mimo to se podíváme i do mnoha známých míst z původní Wii předlohy, která jsou však překopána a po grafické stránce tak vypadají mnohem lépe.

Vrhněte se do akce jako stín

Celé dění hry je velmi obohaceno jak filmovou akcí, tak i plížením v mnoha lokacích jako v podzemních laboratořích, v husté džungli, kde se vždy najde mnoho možností jak se dostat k cíli. Stealth režim tu funguje opravdu skvěle. Například když se plížíte šachtou a pod vámi je zrovna toaleta, kde právě vykonává nepřátelský voják svoji potřebu. A teď se vžijte do očí toho vojáka, přičemž si v klídku sedíte a čtete noviny, mezitím se před vašima očima vyskytne agent, který visí hlavou dolu a trochu vás profackuje. Jak byste se tedy cítili?

GoldenEye 007: Reloaded

Někdy se to však vymkne z rukou

Ovšem u samotné akce to není natolik promyšlené. Oproti původnímu vydání, kde byli vaši protivníci docela inteligentní a bylo třeba trochu více přemýšlet a stále si krýt svá záda, v této nové verzi nepřátelé kolem jenom tak pobíhají a pouze čekají na vámi vypálenou kulku. K tomu, aby byla obtížnost trochu těžší, byl zde přidán větší počet protivníků, takže je někdy těžké se před nimi schovat. Proto zde hráči ztrácí velké napětí jak v plížení, tak i v napínavých přestřelkách, při nichž se protivníci snaží krýt. Není pak tedy pro vás obtížné se jakýmikoli prostory snadno prostřílet. Většinou se tedy v misích budete po nějakou dobu plížit do té doby, než vás odhalí a poté následuje ta nudná přestřelka, jež vás nejspíš dovede až do konce mise.

GoldenEye 007: Reloaded

I s běžnými hračkami se tu vyřádíte

Jistě jste byli všichni zvyklí na to, že si vždy Bond na své protivníky přichystal nějakou tu super hračku, o níž bychom si v našem světě mohli prozatím nechat jenom zdát. Takovéto hračičky se však zde v této hře nevyskytují. Jediné co zde využijete, je smartphone, se kterými budete moci snímat různá zařízení ve hře, hackovat počítače čí střílny a samozřejmě posílat snímky svým nadřízeným, jež vám za to pak mohou nějak pomoci. Většinou však budete tento přístroj využívat v situacích určených pro splnění dané mise. Nepřítomnost takovýchto sci-fi hraček nahradí dostatečně vyvážený arzenál, ve kterém nechybí žádná z moderních střelných zbraní, jež jsou vždy obdařeny různými vylepšeními. Je tedy na vás jakou výzbroj si zvolíte, zda Scar s laserovým zaměřovačem či M16 s optikou. Nechce-li se vám neustále střílet, jistě vám i v daných situacích pomohou vaše holé ruce, s nimiž dokážete provést mnoho zajímavých chvatů.

GoldenEye 007: Reloaded

O zábavu je postaráno v několika herních režimech

Co mnohé z vás nepotěší, je krátká doba, při které stihnete dohrát příběhovou kampaň a to během jednoho dne. Naštěstí tato kampaň není jedinou součástí singleplayeru. Do hry je ještě přidán speciální herní režim MI6, jenž vás určitě zabaví na dalších pár hodin. Ten obsahuje několik rozmanitých misí, kde je hráč obdařen několika úkoly a výzvami. Jednou budete muset zneškodnit co nejvíce nepřátel za určitou dobu. Podruhé se zase musíte dostat na určité místo zcela potichu a bez povšimnutí, tedy bez jediného výstřelu a spuštění alarmu. Dále bude vaším úkolem zabrat určité stanoviště, které je třeba po určitou dobu bránit. Také tu na vás číhá i mise, v níž je vaším úkolem bránit se vlnám přibíhajících nepřátel.

GoldenEye 007: Reloaded

Přivolejte si na pomoc své kamarády

Pokud se budete nudit při hrání jednotlivým misí, číhá tu na vás ještě multiplayer. Hráčům nabízí celkem čtrnáct map, které využijete ve třinácti různých módech, jenž nemusíte hrát pouze online, ale klidně i se svými kamarády na rozdělené obrazovce. Mezi módy jistě nechybí ty známé, jako je Capture the Flag, Deathmatch, Conquest, ale také zde nechybí ani Escalation, což je předělávka známá z Call of Duty nebo Counter Strike, kdy po každém zabití dostanete lepší zbraň.

GoldenEye 007: Reloaded

Užijte si hru v plném proudu

Aby hra šlapala ještě na větším výkonu než původní předloha, museli se vývojáři pustit do kompletní předělávky enginu, s nímž pak mohli do hry přidat mnoho pěkných efektů počasí, na scéně se objevuje více postav a k tomu všemu nám náladu zlepšují textury v HD rozlišení. I když celkově bychom mohli grafické zpracování v dnešní době přiřadit k průměru. Ovšem po zvukové stránce hra velmi potěší a zlepší tak napínavou atmosféru.

Nic vám nestojí v cestě

GoldenEye 007: Reloaded není opravdu špatnou hrou, akorát se v některých detailech nevyrovná svému předchůdci. I když tu máme mnohem vylepšenou grafiku a řadu nových efektů, nemůžeme si na nic stěžovat. Ale jak se vždy říká, originál je originál, a tomu se nic nevyrovná. I tak to stoji za to, si Reloaded zahrát.

(7/10)