Lollipop Chainsaw – recenze

Lollipop Chainsaw
Tak co na to říkáte? Necháte se také zabít od sladké osmnáctileté středoškolské roztleskávačky?

Kdyby mělo studio Grasshopper Manufacture vypustit do světa úplně normální hru, nejspíš by to od něj docela ani tak normální nebylo. Studio má prostě svůj styl a poskytuje hráčům ty nejpraštěnější hry (řečeno v dobrém smyslu), při nichž se opravdu všichni pobavíme. Jejich posledně vydanou hrou je Lollipop Chainsaw, při jejímž hraní jen budete valit oči s otevřenou pusou a nebudete chápat, jaké žánry jsou zde smíchané. Zábava to však bude sakra dobrá.

Lollipop Chainsaw Lollipop Chainsaw

Kdo by to do téhle krásky řekl

Tímto bláznivým světem vás provede Juliet Starlingová, osmnáctiletá středoškolská elitní roztleskávačka, jež se musí v den jejích narozenin vypořádat s velmi těžkou prací. V ten den totiž vypukla zombie apokalypsa, a tak nezbývá nic jiného, než se těch nemrtvých jednou provždy zbavit. Pochopitelně k tomu bude potřeba nějakou hračku, kterou je ovšem Juliet vybavená. Mám na mysli růžovou motorovou pilu vyzdobenou srdíčky.

Někdo má rád lízátka či motorové pily…

Lollipop Chainsaw se velmi podobá pubertální úchylárně Shadows od Damned, což je taktéž dílo studia Grasshopper Manufacture. Navíc producentem obou těchto her je šílený Japonec Goichi Suda, známý jako Suda51. Místo toho, kde Gracia tasil zbraně, Juliet mává pom pomy (to jsou takové ty třásně, které používají roztleskávačky), místo lebky na klacku má Juliet na opasku hlavu svého přítele Nicka, která vypustí několik vtipných hlášek, ale dokonce vám někdy i pomůže. Juliet se naopak vyskytuje v mnohem pestřejším prostředí oproti svému žánru.

…Julliet zbožňuje obojí

V podstatě se jedná o klasickou third person akci, v níž se musí naše roztomilá hlavní hrdinka probít mezi nechutnými zombie v sedmi úrovních, v nichž navštívíme fiktivní střední školu San Romero a její blízké okolí. Jelikož jsou úrovně koridorované, nemusíte se obávat žádného bloudění, jednoduše budete postupovat od jednoho masakru k druhému. K tomu navíc si zábavu zpestříte různými minihrami, jako je například zombie baseball, masakr zobmíků za pomoci kombajnu či zachraňování přeživších studentů. I s těmito minihrami dokážete dohrát hru během jednoho odpoledne.

Lollipop Chainsaw Lollipop Chainsaw

Klasická akce se zde nezakryje

Vývojáři nějak moc extra nezasahovali do klasického žánru akčních her. Jednoduše zde likvidujete protivníky, hledáte bonusy v podobě lízátek a sbíráte peníze, které taktéž získáte z padlých zombíků, za něž si na určitých zastávkách můžete vylepšovat své vlastnosti, jako jsou životy, síla, dosah a další, zároveň si můžete pořídit různá komba. Mimo jiné máte možnost odemknout si bonusové oblečky pro Juliet, artworky a hudbu.

Tak kdo by se s touhle dívkou popral?

Bojový systém z počátku nevypadá tak složitě, skládá se ze silných a slabých úderů a jednoduchých komb, postupem času jsou však nová komba po jejich odemčení čím dál více složitější. Díky krásnému atletickému tělu dokáže Juliet předvést krásné bojové kousky. Tyto souboje se opravdu musí líbit všem chlapům, protože Julietiny pohyby jsou opravdu sexy, no aby to taky nebyly, když má hráč možnost nahlédnout pod její krátkou sukýnku. Samozřejmě naší hrdince nesmí také chybět její již zmiňovaná hračička, a to motorová pila, ale také to dobře umí s jejími třásněmi neboli pom pomy, jež jsou také proti zombie dosti účinné.

Julliet se umí krásně zavrtět, nechtěl bych to schytat

Vraťme se ještě k těm bojovým kombům, kterých je tu nespočet. Zpočátku bude hra vyzírat docela nudně, a to už jen kvůli tomu, že nenarazíte na velké množství obtížnějších protivníků, na něž narazíte teprve po několika hodinách, takže si ze začátku prozatím vystačíte s jednoduchými komby. Samozřejmě, jakmile narazíte na obtížnější protivníky, již budete umět komba složitější, která jsou natolik účinná, že zombíka dostatečně zraníte a dezorientujete, abyste ho mohli snadno dorazit. Jenomže háček je v tom, že je těžké takováto delší komba provést, když se zrovna k vám přiblíží jedna z těch zrůd a kombo vám jednoduše přeruší. Proto je dobré zvažovat, jaká komba, jež stojí hromadu peněz, si pořídíte.

Možná se někomu barvená smrt zalíbí

Pakliže to chcete pořádně rozjete naplno, je zde ještě přichystaný Star Soul mód, jež se aktivuje po naplnění speciálního ukazatele. Body do něj získáváte zabíjením zombíků. Čím více ohromující kousek provedete, tím více bodů získáte. Jakmile se ukazatel naplní, kolem Juliet se objeví duha, přičemž jste najednou schopni vypořádat se s jakkoli silným protivníkem na jednu ránu. Přitom vám nejspíš poleze na nervy otravná hudba.

Lollipop Chainsaw Lollipop Chainsaw

Posloucháte staré songy?

A takovýchto starých vykopávek vás ve hře provází celý soundrack. Hudbu zde především pro hru skládal Akira Yamaoka, ale vyskytuje se tu mnoho licencovaných songů od známých interpretů jako Dead or Alive, Atari Teenage Riot, Skrillex a Dragonforce. Pokud vám však lezou tyhle songy na nervy, doporučuji sklopit uši jen pozorovat Julietiny akrobatické pohyby její krásné postavy a máte vystaráno. Na druhou stranu dabing postav se velmi dobře povedl, dočkáte se i několika vtipných hlášek, mezi nimiž se někdy najdou i ty trochu ostřejší. Grafické zpracování se moc autorům nepovedlo, nakonec se vše podařilo zakrýt cel-shade filtry a světelnými efekty. Grafika spíše vypadá tak trochu komiksově.  Za zmínku také stojí, že hra je poháněna na Unreal Enginu 3.

Hra se rozhodně povedla

Nemohu sice říci, že je hra hrozně moc dobrá, ale stejně tak si o ní dovolím zde napsat, že se autorům vůbec nepovedla. Všechno záleží jen na typu hráče, jaký má především smysl pro humor, který se ve hře vyskytuje, pak už je to jen o tom, zda si hru oblíbí nebo ne. Sám za sebe mohu říci, že jsem se trochu u ní pobavil, i když mi k tomu pořád něco chybělo nebo jsem možná příslušný humor natolik nepobral. Ovšem při obtížnějších soubojích bylo o zábavu postaráno, a to především při soubojích s bossy. I když je Lollipop Chainsaw praštěná hra, tak se šíleným vývojářům povedla.

(7/10)