Nintendo čelí žalobě za patent, umožňující sledovat 3D obraz bez 3D brýlí

 

Společnost Tomita Technologies se sídlem v Japonsku a USA podala žalobu proti firmě Nintendo. Jedná se o údajné porušení autorských práv k jejich 3D stereoskopickému patentu, přináležící k novému 3D hernímu systému. Tento systém je převratný hlavně proto, že ke sledování nejsou potřeba speciální 3D brýle. Lidské oko je schopné vnímat 3D obraz bez jakýchkoliv vedlejších pomůcek.

Tomita Technologies se hájí proti Nintendo registrovaným patentem, který má vedený pod číslem 7417664.

Soudní proces přináleží soudu v jižním okrese státu New York pod evidenčním číslem Případ. Č. 11-CV-04256 z 22.června 2011.

Tomitu Technologies založil bývalý zaměstnanec Sony, jenž své předchozí zaměstnání opustil po třicetileté praxi v roce 2002. Ale poklidného důchodu si dlouho neužíval a s úspěchem se vrhl do řady zlepšováků. Je známo, že je autorem mnoha desítek patentů. Zmiňovaný systém by měl být jeho 664. v pořadí.

Seijiro Tomita se snažil registrovat svůj patent už v roce 2003. Úspěšný byl až v srpnu 2008 v Japonsku.

Nintendo je doslova magnetem na řadu žalob. Velmi známé soudní procesy přišly už v roce 2006 ohledně Wii ovladače a dalšího příslušenství, problém měl i koncem května s japonskou Milestone, která žalovala firmu kvůli DSi systému. A v únoru texaská patentová holdingová společnost zažalovala Nintendo z porušování práv ohledně patentu na pohybový ovladač k videohrám.

Není to však jediný problém na scéně. Začátkem roku přišla zpráva od několika předních očních lékařů, kteří se obrátili na Nintendo, aby děti do šesti let nehrály na Nintendu hry s 3D efekty. Šéf Nintenda z obav před dalšími žalobami přistoupil na výzvu a k podpoře ochrany dětského zraku.

V rozhovoru pro japonskou verzi Wall Street Journal prezident Satoru Iwata však zdůraznil, že jen proto, že Nintendo vydalo varování, ještě neznamená, že ve skutečnosti si myslí, že 3DS je nebezpečný.

Japonský Nintendo, který se v současné věnuje distribuci videoher a herních konzolí, hry má doslova v krvi. Firma, která letos oslaví již 122 let, se nejprve věnovala výrobě hracích karet pro Hanafudu a pak i produkci různých hraček. Nintendo se pokoušel dostat na trh i s jinými komoditami, jako např. s instantní rýží, ale protože v nich nebyla tak úspěšná jako v herním průmyslu, ustoupila od všech tržních pokusů a opřela se jen o to, co jí opravdu jde.

Je to doufám – herní průmysl a ne vykrádání cizích know-how.

Komentáře