Warhorse: Nové české herní studio v čele s Danielem Vávrou

Dne 21.7.2011 se dost možná začala psát nový příběh českého herního úspěchu – před dvěma dny bylo s konečnou platností oznámeno založení nového herního studia jménem Warhorse. Studio okamžitě oznámilo začátek práce na blíže nespecifikovaném novém projektu, které by mělo se jednat o hru (alespoň konceptem) ne nepodobnou počinům studií, odkud současní vývojáři pocházejí. Warhorse slibují hru s otevřeným světem, silným příběhem a s realistickým designem. Dle vzhledu samotných stránek a jediného artworku s Žižkou v čele v kategorii „games“ lze usuzovat, že se bude jednat o projekt zasazený někam do středověkého světa plného rytířů, princezen a uchvatitelů trůnů.

Skupina zatím čtyř vývojářů v čele s Danem Vávrou má nesporný potenciál a historie každého z nich je pouze důkazem – Daniel Vávra praktický tvůrce (scénář, hlavní designér, režisér…) Mafie a autor scénáře pro její nedávné pokračování Mafia II; Martin Klíma – autor stolní hry Dračí Doupě, zakladatel studia ALTAR (Fish Fillets, Original War, série UFO); Viktor Bocan – širší veřejnosti známý jako jeden z recenzentů pořadu RE-play, autor hry Horké léto, designer Operace Flashpoint, spoluautor Armed Assault; Zbyněk Trávnický – animátor her Mafia a Mafia II.

Jak píše Dan Vávra, podařilo se jim nasbírat dostatečné množství finančních prostředků od soukromých investorů, bez čehož by samotné studio nemělo šanci na vznik. Studio Warhorse v současné době doplňuje stavy a přímo na svých stránkách hledá vývojáře, kteří by se na novém projektu rádi podíleli. Dle dat nástupů lze usuzovat, že se na samotné hře začne pracovat již začátkem podzimu letošního roku, a my se tak můžeme od kluků z Karlína těšit na titul, který udělá čest českému hernímu průmyslu.

 

Komentáře